Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Klockan har tappat ":", punkt visas istället
-
AuthorPosts
-
Hej,
en lite udda grej har hänt mig medan jag mixtrat med diverse springboards och lockscreens via Winterspring. Jag märkte att min klocka plötsligt hade tappat “:” , nu visar den istället endast tiden med en punkt, både i statusbaren i springboarden samt vid lockscreenen. Irriterande. Jag har ingen aning hur jag ska få “:” tillbaka, jag har re-springat och bootat telefonen men jag är stuck med min punkt. Suck 🙁
Klockan visar alltså för tillfället t.ex. 21.05 istället för 21:05.Jag har alltid haft 21.05.. Aldrig haft 21:05
Jiggz, kör du med engelska på telefonen så tror jag det blir punkt. Svenska (ska?) ger kolon men det kanske du redan testat?
Min är svensk och jag har inga kolon här inte 😛
Humm, jag har alltid haft språket på engelska. Jag är nästan bergsäker på att jag har haft ett kolon. Tycker det ser konstigt ut nu med en punkt, så jag är säker på att det inte varit så. Å vad jag ser på olika screenshots, t.ex:
Category Archives: Springboards
så är det ju faktiskt kolon i klocktiden.
du har helt rätt stickan, jag har dock kolon med svenska settings under Internationella inställningarna. Outgrundliga äro Herrens och Winterboards vägar
Jag har aldrig haft WB/teman så det kan vara därför jag inte har : utan .
Intressant. Lekte med International Settings lite nu. Har jag Region Format på United Kingdom t.ex, så får jag kolon 🙂 Icke nåt kolon med skandinaviska regioner, skumt värre 🙂
Then again, inte spelar det väl nån roll om jag kör Region Format som UK heller sådär allmänt? Huvudsaken e väl Language och Keyboard? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.