knappa nytt telefonnummer under pågående samtal

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone knappa nytt telefonnummer under pågående samtal

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Member
    Post count: 5

Hur knappar man in ett nytt telefonnummer under ett pågående samtal?

geezarn
    Member
    Post count: 197

Antar att du t.ex pratar med någon som ger dig ett telefonnummer som du vill skriva ned? I så fall är enda sättet att trycka på home-knappen, slit fram anteckningar och skriv ner numret där.. Alternativt knappa in numret på miniräknaren (fast då kommer inte första nollan med)…

trigger_killer
    Member
    Post count: 303

@arna 8517 wrote:

Hur knappar man in ett nytt telefonnummer under ett pågående samtal?

jag har en “teori”…. ej provat själv!

men under samtal…trycker du på lägg till samtal…sedan knappsats…knappar in nummret…ring upp….lägg på…vips tillbaka till det första samtalet… numret du slog in finns nu i din lista….

druckit ett gäng med öl nu …så min teori kanske inte funkar…:cool:

geezarn
    Member

@trigger_killer 8520 wrote:

men under samtal…trycker du på lägg till samtal…sedan knappsats…knappar in nummret…ring upp….lägg på…vips tillbaka till det första samtalet… numret du slog in finns nu i din lista….

Funkar dessvärre inte eftersom “lägg till samtal” är grå, går bara att använda om man vill koppla på treparts-samtal ifall någon ringer medan man pratar med en annan (om man har det aktiverat på abonnemanget alltså)

trigger_killer
    Member

@geezarn 8524 wrote:

Funkar dessvärre inte eftersom “lägg till samtal” är grå, går bara att använda om man vill koppla på treparts-samtal ifall någon ringer medan man pratar med en annan (om man har det aktiverat på abonnemanget alltså)

ja provade nu …funkar för mig …

Arna
    Member
    Post count: 5

Det funkar, ta en till öl.:D:D@trigger_killer 8520 wrote:

trigger_killer
    Member

@arna 8532 wrote:

Det funkar, ta en till öl.:D:D

YES!! count mee in …..cheers!

geezarn
    Member

Nice! Jag testade det nu och då funkade det helt plötsligt! Inte helt tokig teori 😀

trigger_killer
    Member

@geezarn 8537 wrote:

Nice! Jag testade det nu och då funkade det helt plötsligt! Inte helt tokig teori 😀

Ibland brilljerar man 😀 Cheers!

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.