Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Knas med WiFi
-
AuthorPosts
-
Fick min telefon för några timmar sen, sitter å leker med den för fullt men:
WiFi verkar inte fungera som det ska. Det jag gjort är att satt iordning ett nätverk, som är krypterat och lösenordsskyddat. Telefonen hittar anslutningen och kan ansluta utan problem, men när man försöker surfa i safari så säger den direkt att den inte kan “hitta servern”.
Vilken inställning har jag missat, ska jag ta bort krypteringen?
Hur fungerar det med GPRS-surfandet? vad väljer telefonen om det både finns WiFi anslutet och GPRS? Går den bara över GPRS när det inte finns ngt WiFi?
Hej!
Om du inte har skrivit in någon adress/APN för EDGE som körs på GPRS, så är det lugnt.
Här finns en guide som kanske löser ditt problem:
“Safari can’t open the page because it can’t find the server.”
If your iPhone is having troubles connecting to the Internet using Wi-Fi
but you have full or partial signal strength then this guide will help you fix the
problem causing this rather confusing and wide spread occurrence.If you have a D-Link DI-625 router you will need to shut off the security or purchase a new router.
Let’s Begin
How to Quickly Fix DNS Settings on the iPhone:
1st off try this: Settings>General>Reset>Reset network settings.
If that does not work continue on.With the iPhone turned on select “Settings” from the Springboard (iPhone Desktop)
Select the “Wi-Fi” and once the iPhone has shown your network in the list
press the Blue & White circular arrow next to it.You should now be in the Wi-Fi settings menu for that connection.
You can try one of two options.
1. Under “DHCP” you can change the DNS servers
2. Under “Static” you can edit all of the information manually.Option One:
Try OpenDNSSet your DNS to: 208.67.222.222, 208.67.220.220
Option Two:
Set the information under the static tab to the following:
IP Address: 192.168.1.150
Subnet Mask: 255.255.255.0
Router: 192.168.1.1
DNS: 192.168.1.1You may need to edit the Router and DNS address.
For the DNS address you can simply set it to the address listed in option one.
Or the Routers IP address.For the Router Address you can find this in your Routers user manual or
by trying the address in your browser as you would any website.Just type 192.168.1.1, or 192.168.0.1 or 192.168.1.255 or 192.168.0.3
etc etc…If you are trying to Connect at work ask your systems Administrator.
Good Luck!
det var alltså så korkat enkelt att det bara va att nolla nätverksinställningarna! Underbart! Tack för hjälpen =)
Tjenare, har exkat samma problem att jag inte kan ansluta via wifi men med gprs kan jag. Men för mig blir dock felmeddelandet Error Package download failed.
Då jag såg guiden du länka tänkte jag, yesss de är exakt de problemet jag har nu blir det äntligen fixat, ända tills jag greppar sammanhanget att de är om man ansluter till en dator. För mej blir det så när jag tex ansluter med wifi på stan. Den laddar ett vitt “hack” sen kommer fel meddelandet upp.
har även läst denna tråd:
https://www.iphoneinfo.se/losning-error-package-download-failed/Men de hjälper inte, jag väljer Clear queue men det kommer ändå upp samma sak igen :/
Tacksam för svar Mvh Crille
Det snabbaste sättet att lösa det på är nog att återställa/blåsa hela telefonen, tyvärr :/
@iPhoneinfo.se 982 wrote:
Det snabbaste sättet att lösa det på är nog att återställa/blåsa hela telefonen, tyvärr :/
Okej, men går det att spara så jag får kvar alla mina program jag tankat ner? Och får även en känsla av att jag om själv ska installera om allt så kmr de inte gå allt för bra men men 😛
Får en känsla av att de går att lösa på något annat sätt men om inte så får jag väll leva med att inte ha wifi.
EDIT 1: Kom just på att ibland kommer felmeddelandet: Error Coulden’t find the host.
Vilket jag tycker känns väldigt likt de problem som trådskaparen har?
Kan annars prova att bara återställa hela internet delen bara? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.