Koll om min iPhone är jailbreakad eller inte?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Koll om min iPhone är jailbreakad eller inte?

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1

Hej och god fortsättning!
    Kan någon hjälpa mig med info hur jag kollar om min iPhone är jailbreakad eller inte? Köpte en iPhone, version 3.1.3 i N.Y. i somras. Den sas av försäljarna inte vara jailbreakad, -men hur vet jag säkert..? Hade dessförinnan just förbannat bytt ut en som var jailbreakad och som “dog” vid uppgradering till version 4. Fick denna i utbyte när de inte kunde fixa den andra o de “lovade” att denna inte är jailbreakad. Nu vill jag gärna uppdatera till software 4.2, men vågar jag utan att den dör…?? Kan jag kolla innan på ngt sätt att det är grönt? Någon som har tips…?
    Bästa hälsningar,
    Thomas

wilkab89
    Member
    Post count: 84
    Shaddow wrote:
    Kan någon hjälpa mig med info hur jag kollar om min iPhone är jailbreakad eller inte? Köpte en iPhone, version 3.1.3 i N.Y. i somras. Den sas av försäljarna inte vara jailbreakad, -men hur vet jag säkert..? Hade dessförinnan just förbannat bytt ut en som var jailbreakad och som “dog” vid uppgradering till version 4. Fick denna i utbyte när de inte kunde fixa den andra o de “lovade” att denna inte är jailbreakad. Nu vill jag gärna uppdatera till software 4.2, men vågar jag utan att den dör…?? Kan jag kolla innan på ngt sätt att det är grönt? Någon som har tips…?
    Bästa hälsningar,
    Thomas

Har du appen Cydia?

Mevvan
    Member
    Post count: 112
    Shaddow wrote:
    Bästa hälsningar,
    Thomas

Antingen kollar du efter Cydia som Wilkab89 sa eller så laddar du ner F0recast

http://ih8sn0w.com/index.php/products/view/f0recast.snow

Så får du dina svar.

qwee
    Member
    Post count: 15

Kör en full restore innan du uppgraderar annars?

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.