Kolla sitt baseband

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Kolla sitt baseband

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Member
    Post count: 15

Kan man kolla sin baseband på sin iPhone om man inte kommer åt inställningarna på mobilen? Kan man inte kolla på något annat sätt? t.ex via något program på datorn ? Jag kan inte jailbreaka min iPhone 3GS 3.1.2 så tänkte kolla mitt baseband, Om jag uppdaterar den till 3.1.3 uppdateras mitt baseband då oxå eller?

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Vadå inte jailbreka 3.1.2? Det finns flera verktyg ute för det..

Basebandet till 3.1.2 går att låsa upp men de gör inte basebandet till 3.1.3

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Hur kommer det sig att du inte kommer åt inställningarna? Har din iPhone krashat och vägrar starta eller kan du inte aktivera den?

Har du aldrig uppdaterat till fw 3.1.3 så har du baseband 05.11.01, vill du veta säkert så kan du ladda ner f0recast och kolla upp det i din dator.

Aliikemal
    Member

@h3nr11k 64295 wrote:

Vadå inte jailbreka 3.1.2? Det finns flera verktyg ute för det..

Basebandet till 3.1.2 går att låsa upp men de gör inte basebandet till 3.1.3

Jag vet min telefon har tidigare varit jailbreakad, men jag kan inte jailbreaka den längre jag fastnar i geohots bild. Så jag får bara fram itunes + sladden när jag startar om den och min itunes säger att den hittar en iphone i återhämtningsläge och att jag måste återställa den för att få igång den, Jag har försökt att återställa den till 3.1.2 igen men har inte fått det att fungera..

Aliikemal
    Member

Kan man inte uppdatera till 3.1.3 utan att uppdatera sitt baseband?

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@aliikemal 64410 wrote:

Kan man inte uppdatera till 3.1.3 utan att uppdatera sitt baseband?

Jo. Med sn0wbreeze. Sök efter den tråden i detta forum 🙂

raekaN
    Member
    Post count: 139

@aliikemal 64367 wrote:

Jag vet min telefon har tidigare varit jailbreakad, men jag kan inte jailbreaka den längre jag fastnar i geohots bild. Så jag får bara fram itunes + sladden när jag startar om den och min itunes säger att den hittar en iphone i återhämtningsläge och att jag måste återställa den för att få igång den, Jag har försökt att återställa den till 3.1.2 igen men har inte fått det att fungera..

den är thetered iphone då? och då måste du köra blackra1n när du ska starta upp den igen.

rätta gärna om ja har fel 🙂

Aliikemal
    Member

@h3nr11k 64443 wrote:

Jo. Med sn0wbreeze. Sök efter den tråden i detta forum 🙂

Jag har försökt nu lite med Sn0wbreeze men jag får felmeddelande 1604 och 1600, Varför funkar det inte ?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Ställer du frågan i rätt tråd så är sannolikheten att du får svar avsevärt större

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.