Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Komma åt kontakter i en Iphone som inte startar.
-
AuthorPosts
-
Min iphone startar inte, det stannar upp vid äpplet och startar sedan om efter några minuter. Det kan bero på att en kompis jailbreakade den för ett tag sedan (jag själv vet inte hur den grejjen funkar).
Datorn jag brukar synca den med har kraschat och jag har inte kontakterna sparade någonstans. Det jag behöver göra nu är att komma åt mina kontakter och kopiera över de till datorn innan jag återställer telefonen.
Vet någon hur jag kan komma åt mina kontakter? Vore väldigt tacksam för hjälp då jag inte har en fungerade telefon just nu och behöver fixa det här så fort som möjligt.
Koppla in telefonen mot datorn med tillhörande usb-kabel och tanka ner blackweather och kör det för att jailbreaka om telen, om det skulle vara som så att du har en tele som är någorlunda nyinköpt, då den kan inneha den nya bootromen.
Blir en tethered jailbreak, vilket betyder kort och gott att man måste köra blackra1n vid uppstart av enheten.Tack för tipset. Jag provade det men den hakar fortfarande upp sig vid start. Det är en 3GS, och den var jailbreakad med blackrain för några månader sen.
Det som händer när man startar den är att äpplet kommer upp, efter några minuter kommer snurran, sen hakar snurran upp sig och efter ytterligare några minuter startar den om sig och gör samma sak. Några andra tips?
Ibland så kan man browsa i iphone även om den inte startar helt, prova med ifunbox eller nåt liknande. Om du kommer in i system mapparna browsa till /var/mobile/Library/Addressbook, kopiera AddressBook.sqlitedb och AddressBookImages.sqlitedb till din dator. Dessa filer kan efter du återställt din iphone flytta till samma adress och återfå dina kontakter.
@studio 52513 wrote:
Tack för tipset. Jag provade det men den hakar fortfarande upp sig vid start. Det är en 3GS, och den var jailbreakad med blackrain för några månader sen.
Det som händer när man startar den är att äpplet kommer upp, efter några minuter kommer snurran, sen hakar snurran upp sig och efter ytterligare några minuter startar den om sig och gör samma sak. Några andra tips?
Du har väl hållit in bägge knapparna samtidigt i x många sekunder för en “reset”?
Då ska det komma upp en bild på en usbkontakt samt en symbol för iTunes -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.