Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › kommer inte in på 3g nät med tele2, utan bara gprs?!!?
-
AuthorPosts
-
Precis som titeln säger är mitt problem att jag inte kan surfa på 3g-nätet utan bara på gprs som är sååå segt. Jag använder tele2 comviq kompis med tilläggspaket surf och har en iphone 3g 16gb fixad med redsn0w, ultrasn0w. Hur ska jag lösa detta!? Tacksam för alla svar!
En annan liten fråga är varför det står telia rätt ofta som operatör uppe i vänstra hörnet när jag ju har comviq??!! ibland när det står telia kan jag heller inte ringa eller skicka mess?!! Detta händer bara ibland, men e jäkligt störande då jag får starta om telefonen ett par gånger innna den börjar funka igen.
Tack!
Man kan väl välja i inställningarna vilket nät den ska gå över ?
Om du har automatisk, så kanske den hoppar in på något annat nät ?
Testa med att välja Comviq/Tele2 där på listan istället kanske ?Har du rätt nätverksinställningar ?
Ring annars deras support och fråga så det blir rätt….// TwiZteD
Tjena twisted!
Tack för svar.
JAg tror jag vet vad det är. Tror inte tele2 har 3g för iphone än. Var inne på manuella inställningar och där kunde man bara välja å ställa in gprs, inte 3g alltså under tjänstfliken. Men konstigt då att 3g kommer upp ibland. Jag har ej automatiskt på nätverksinstiällningarna utan har valt sweden 3g där.
Har nån av er stött på liknande bekymmer eller tror ni som jag tror?Min kompis har Comviq/Tele2 och det verkar fungera bra för han när vi testade med Bredbandskollen att pinga.
Det finns inställningar på internet som berättar hur det ska se ut, kommer inte ihåg vart hemsidan var bara.Tror det är samma som MMS stort sätt.
Hoppas det löser sig =)
För du ska ha iallfall 200kb ner och 13-30 kb upp, när vi testade min kompis lur.// TwiZteD
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.