Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Kommer inte in på "skrivbordet"
-
AuthorPosts
-
Hej!
Det är nämligen såhär att jag pratade i telefon och helt plötsligt bröts det och stog ingen service. Gick då in och skulle ställa om till flygplansläge och tillbaka för att den skulle börja söka på engång. Den hamnade enbart i flygplansläget och sen så freezade hela iPhonen till så jag valde att hålla in de två knapparna som gör att den startas om.
Nu till huvudproblemet, enbart loggan kommer upp och så händer ingenting, efter ett tag kanske 5 minuter så kommer den lilla snurrcirkeln upp mitt på iPhonen (den som snurrar när man får slut på batterier) utan att snurra, står bara helt still freezad och sen startas iPhonen om helt automatiskt utan att jag trycker på några knappar.
Vad gör jag nu?
Haft samma symtom på 3st iphones nu och har tyvärr fått återställa dem och inte någon har haft sin shsh sparad tyvärr.
bara att hoppas på att det kommer en upplåsning snart…haha
@fredda-79 68135 wrote:
Haft samma symtom på 3st iphones nu och har tyvärr fått återställa dem och inte någon har haft sin shsh sparad tyvärr.
bara att hoppas på att det kommer en upplåsning snart…haha
Som tur är så har Mattias en 3G så han behöver inte ha SHSH sparad. Han kan återställa till vilken fw han vill och bevara sin baseband.
Hur återställer jag 3Gn då om den inte ens connectar med iTunes? Den fastnar ju på äpplet.
Tack, nu har jag fixat det här. Men hur jailbreakar jag till 3.1.2 nu då? Kan ju bara uppdatera till 3.1.3 men det vill jag inte för då kan jag inte låsa upp den?
1. Ladda ner denna 3.1.2 ipsw fil med firefox, om du laddar ner den med IE så måste du ändra filändelsen från .zip till .ipsw.
2. I iTunes, håll i SHIFT medans du trycker på Återställ. Välj då den ipsw fil som du laddade ner.
3. När återställningen är klar aktivera i iTunes om du har den “rätta” simkortet. Jailbreaka sen med Spirit, Blackra1n eller Redsn0w och lås upp med Blacksnow.
Om du inte har den “rätta” simkortet till din iPhone då måste du använda Blackra1n eller Redsn0w för att hacktivera och jailbreaka. Spirit funkar inte utan aktivering.
Det som händer när jag försöker återställa till firmwire 3.2.
Läste igenom på mer info, men vad kan jag göra? Förstog inte riktigt.
Recover iPhone 3GS from Apple Logo or Recovery Mode loop | iPhone 3G S
Försökte göra det här, men hur installerar jag libusb som är en dll fil?
@mattias 68311 wrote:
Recover iPhone 3GS from Apple Logo or Recovery Mode loop | iPhone 3G S
Försökte göra det här, men hur installerar jag libusb som är en dll fil?
Vänta på 4.0 som kommer idag
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.