Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Operatörer & abonnemang › Kommer jag inte få min iphone den 31:a?
-
AuthorPosts
-
Beställde 3G S den 27 för att vara säker på att få den den 31:a. Nu när jag kom hem från jobbet låg det ett brev från telia i brevlådan. Skyndade mig att öppna det. I brevet låg det en fullakt för byte av mobiloperatör. När jag beställde iphonen så valde jag att ersätta mitt gamla nummer, tyckte att det skulle vara smidigast istället för att säga åt alla att man bytt nummer.
Nu till min fundering. Kommer inte telia att skicka min iphone före dom fått tillbaka fullmakten? Känns jävligt tråkigt om jag måste vänta till nån gång nästa vecka innan jag får telefonen. Även om jag skulle få den imorgon så kan jag ju inte använda den för jag har inte något sim-kort. Finns det något jag kan göra? Kan jag ringa telia och avbeställa och istället gå ner till en butik och köpa den med ett annat nummer?
Nu kommer det bli svårt att sova inatt 🙂
/Mvh Tobias.
Det är mycket möjligt att du får din 3GS 31:a. Men jag tror att du kommer att få ett tillfälligt nummer (simkort) som sedan kommer att reggas om till ditt nya nummer. Det tar 2 sec för TELIA att genomföra. Det du behöver göra är att starta om telefonen.
Jag hoppas verkligen att det är så, känns som det finns lite hopp nu iaf 🙂
Jag gjorde samma sak när jag beställde från Tre, att flytta numret och själva nummerflytten påverkar inte leveransen utan min nummerflytt kommer bli av 8e aug.. tills dess får jag ett tillfälligt nummer av tre till mobilen som kommer idag.. så om du hann på att boka innan lagret var slut så kommer du nog få telefonen idag.
/Anders
Känns jävligt skönt att höra, bara att hoppas på att man han med att boka i tid då. Stod inget om det i mailet man fick efter beställningen. Sitter helspänd och väntar på sms avin 🙂
/Mvh Tobias.
Ring supporten o fråga om du får telefonen idag.. jag ringde tre och frågade, fick till och med kollinr av dom.
/Anders
Nu har jag ringt, det enda hon kunde se var att jag senast skulle få den v34. Nu känns det inte alls bra 🙁
Fan! Varför bokade jag den inte i butik istället!!
/Mvh Tobias.
Fan va tråkigt! Hoppas den kommer ändå… de är ju inte helt kört o du vet väl att hoppet är de sista man överger? 🙂
Inte fått nå avi än? Jag skriver när jag fått min avi.. såg att du bor i borlänge så dom borde ju komma ungefär samtidigt.
/Anders
@Höglund 38953 wrote:
Nu har jag ringt, det enda hon kunde se var att jag senast skulle få den v34. Nu känns det inte alls bra 🙁
/Mvh Tobias.
@Höglund 38953 wrote:
/Mvh Tobias.
Att få dig som kund att förhandsboka en Iphone den 27 och sen inte kunna leverera telefonen på lanseringsdatumet utan tre veckor senare för mig att likställa med bedrägeri.
Jag hade aldrig accepterat det.
Ring, maila, var en jobbig kund. Kräv kompensation som tex 3 månader gratis abonnemang.
Jag hämtade min iphone 3GS idag från Tre, min avi skulle komma först på måndag nästa vecka.
Men jag ringde igår till Tre och fick kolli id, så jag såg när den kom till mitt service ställe. Så då gick jag och visade upp kolli id och fick den.
Annars hade jag inte fått den förrän nästa vecka.
Har dock inte packat upp den i skrivandets stund.
😀Archen, ja vi borde ju få våra avier ganska så sammtidigt, jag valde sms avi. Snackade med en tjejkompis som jobbar på OK/Q8 där jag hämtar mina paket och dom får in paketen kl 16. Så nu är det bara att hoppas 🙂 Grymt jobbigt att behöva jobba nu bara, blir nog att gå hem tidigare om sms avin dyker upp 😀
/Mvh Tobias.
@Höglund 38982 wrote:
Archen, ja vi borde ju få våra avier ganska så sammtidigt, jag valde sms avi. Snackade med en tjejkompis som jobbar på OK/Q8 där jag hämtar mina paket och dom får in paketen kl 16. Så nu är det bara att hoppas 🙂 Grymt jobbigt att behöva jobba nu bara, blir nog att gå hem tidigare om sms avin dyker upp 😀
/Mvh Tobias.
Jag fick inte heller nån avi men hämtade precis ut den på kollinret jag fick av Tres kundtjänst.. nu blir de att packa upp =)
Första grejen jag lägger märke till är täckningen.. med Telia hade jag 2/5 i täckning och med tre har jag fullt!! fy fan va gött
asså röststyrningen är så jävla cool att jag börjar gråta.. den funkar ju hur bra som helst!!!!!
Jag hoppas verkligen SMS-Avi fungerar för mig!
hoppas som fan attjag får det idag, trodde inte jag skulle få nått men när ja läste eran sms-avi grej kom jag på att jag gjort likadant, och sen klockan 16 är ju nu!Fick inget kollinummer från telias kundtjänst, det enda jag fick veta var att jag senast skulle få den v34 och ingen sms avi har dykt upp.
Hittade precis det här på telias hemsida.
Telia.se – Bredband, Telefoni & Digitaltv – hr hittar du tjnsten fr dig!
—
Vad är statusen på min beställning?
I dagsläget kan vi inte visa status på din beställning på telia.se, men självklart jobbar vi på att lösa detta.
För varubeställningar gjorda på telia.se är leveranstiden ca 8 arbetsdagar. För tjänster är den ca 14 arbetsdagar. Antalet dagar varierar beronde på efterfrågan. Är en vara tillfälligt slut meddelar vi dig snarast om ny leveranstid. Har du frågor om just din beställning kan du kontakta kundtjänst för varuförfrågan.
—
ringa precis till supporten, alla telefoner i hela sverige är i princip slut.
och han visste inte riktigt genom mitt ärendenummer ifall jag skulle få min telefon inom en vecka. tydligen var men en “sen” förbeställare….
24/7 beställde man, tycker väl att de ska funka..Fan vad surt. Går det att ångra sitt köpa i dagsläget? Blir bra sugen på att göra det för att sedan chansa på att försöka få tag i 3GS:en i någon butik i stället. Blir eventuellt en vända förbi telias butik och kolla vad dom säger om saken.
/MVH Tobias.
Drygt att de som har förbeställt inte kan få tag i den pga av att de inte stängde ner förbeställningssystemet, utan att de bara körde på.
om jag har tur är bara avtalet försenat och jag får telefonen iallafall, men supporten hade ju inget bra svar på vad jag skulle göra, bara vänta och hoppas att telia skyndar sig med leveranserna.
Fick min vid 11-rycket i morse.
Det var lite pyssel med att starta upp den och få in allt man hade i den förra. Nu blir det återställning av den gamle så frun får något att leka med. 🙂
@robert L 39017 wrote:
Fick min vid 11-rycket i morse.
Det var lite pyssel med att starta upp den och få in allt man hade i den förra. Nu blir det återställning av den gamle så frun får något att leka med. 🙂
Vilket datum beställde du din och med vilken operatör?
Var nyss ner på telia och den mycket söta och trevliga tjejen sa att alla deras var slut. Hennes chef trodde att nästa leverans skulle komma på måndag. Eftersom jag bokade min den 27:e lär jag väl få vänta till v34 🙁
/Mvh Tobias.
De känns väldigt luddigt att förbokat inte gäller, att de skiter i att säga till att nu är de fullt låter ju ännu jobbigare, men men, den som väntar på nått gott…
Jag håller med, tycker det är extrem dåligt att det inte står något om att alla telefoner som var möjliga att förboka var fullbokade. Bokade självklart för att jag trodde att det fanns exemplar kvar hos telia. Hade jag vetat detta så hade jag köpte den hos någon annan operatör även om det skulle bli aningen dyrare.
Efter att denna förbannade bindningstiden hos telia är slut så blir det aldrig mer telia 😡
/Mvh Tobias.
Riktigt så allvarligt att skita i telia vet ja inte, kunde de inte bara tittat på hur många som har beställt och tänka “skit?, de där är ganska många.”
Vet ni hur deras system funkar, om hur de prioriterar?
Alltså, hur många procent går till direktförsäljning i butikerna och hur många skickas till de som har förbokat?
Att jag förbokat är ju gött om man faktiskt får den före alla andra, halva grejen?@Höglund 39019 wrote:
Vilket datum beställde du din och med vilken operatör?
Var nyss ner på telia och den mycket söta och trevliga tjejen sa att alla deras var slut. Hennes chef trodde att nästa leverans skulle komma på måndag. Eftersom jag bokade min den 27:e lär jag väl få vänta till v34 🙁
/Mvh Tobias.
Det är TRE som fått äran att leverera. Beställde min i torsdags förra veckan, det var när de började ringa runt och ta upp beställningar av de som anmält sitt intresse.
Nu har jag TRE:s dyraste förtags abb och haft det i många år så det lät nästan som att de lät mig gå före i kön. Han var först osäker på att jag skulle få någon då det vart många bokningar den dagen med tydligen gick det bra. 🙂
Nu sitter jag och funderar på att beställa en 3GS åt frun också. En 3G känns såååå 2008. 😉
satan då, fick ännu ett mail ifrån deras svarssystem, 3-4 veckor är den senaste..
Är det någon som har ringt och frågat hur det har gått för “eran” leverans?
Är det som är mest intressanta just nu, ett enkel svar som säger till att min telefon är så och så försenad,Höglund? Hur har et gått för dig? samma visa?
Beställde min iPhone 31/7 på Halebop och då stog det 14 dagar, idag står det 4 veckor 🙁
Hoppas verkligen inte jag får vänta så länge.@hugorosenlund 39279 wrote:
satan då, fick ännu ett mail ifrån deras svarssystem, 3-4 veckor är den senaste..
Är det någon som har ringt och frågat hur det har gått för “eran” leverans?
Är det som är mest intressanta just nu, ett enkel svar som säger till att min telefon är så och så försenad,Höglund? Hur har et gått för dig? samma visa?
Jag har inte hört något nytt. Känns jävligt trist. Jag antar att jag kommer få vänta till v34.
@Höglund 38908 wrote:
Beställde 3G S den 27 för att vara säker på att få den den 31:a. Nu när jag kom hem från jobbet låg det ett brev från telia i brevlådan. Skyndade mig att öppna det. I brevet låg det en fullakt för byte av mobiloperatör. När jag beställde iphonen så valde jag att ersätta mitt gamla nummer, tyckte att det skulle vara smidigast istället för att säga åt alla att man bytt nummer.
Nu till min fundering. Kommer inte telia att skicka min iphone före dom fått tillbaka fullmakten? Känns jävligt tråkigt om jag måste vänta till nån gång nästa vecka innan jag får telefonen. Även om jag skulle få den imorgon så kan jag ju inte använda den för jag har inte något sim-kort. Finns det något jag kan göra? Kan jag ringa telia och avbeställa och istället gå ner till en butik och köpa den med ett annat nummer?
Nu kommer det bli svårt att sova inatt 🙂
/Mvh Tobias.
Jag kan säga så mycket som att Telia skickar telefonen när de fått din fullmakt. Har varit med om det förut och tyvärr är det så…
men då är det ganska snart ifall man lyssnar på dig 😀
nä, jag är inte så jätte orolig, har massa att göra innan skolan börjar igen, har inte tid att sitta o leka med den igentligen 😀Men det är ju för mig årets enda investering så jag sitter och springer till postlådan varje gång nån går förbi 😀
Jag bokade min iPhone hos Tre den 27. juli och fick den igår.
Har suttit uppe nästan hela natten och leka 🙂 som ett barn.I måndags fick jag ett sms av tele2 att min begäran om utportering av mitt nummer inte godkänts pga att mitt kontantkort inte var registrerat. Registrerade mig och idag fick jag ett brev av telia där det stod att nummerflytten inte gått igenom. Ringde telia idag och berättade att jag registrerat mitt kontantkort och att dom skulle prova igen. Så imorgon gör dom ett nytt försök. Hon på telia sa att mitt nummer skulle ändras den 11:e. Frågade då när min telefon skulle dyka upp och fick veta att den skulle skickas så fort nummerbytet gått igenom. Alltså måste jag få min telefon senast den 11:e? Annars står jag ju utan telefon och comviq nummer? För jag ska väll inte behöva vara utan ända fram till v34 då hon jag pratade med förra gången sa att jag senast skulle få min telefon.
/Mvh Tobias.
@Höglund 39577 wrote:
I måndags fick jag ett sms av tele2 att min begäran om utportering av mitt nummer inte godkänts pga att mitt kontantkort inte var registrerat. Registrerade mig och idag fick jag ett brev av telia där det stod att nummerflytten inte gått igenom. Ringde telia idag och berättade att jag registrerat mitt kontantkort och att dom skulle prova igen. Så imorgon gör dom ett nytt försök. Hon på telia sa att mitt nummer skulle ändras den 11:e. Frågade då när min telefon skulle dyka upp och fick veta att den skulle skickas så fort nummerbytet gått igenom. Alltså måste jag få min telefon senast den 11:e? Annars står jag ju utan telefon och comviq nummer? För jag ska väll inte behöva vara utan ända fram till v34 då hon jag pratade med förra gången sa att jag senast skulle få min telefon.
/Mvh Tobias.
Samma sak hände mig… men då ringde jag istället till comviq och bad dom att registrera mitt kontantkort direkt på telefon. innan dess fick jag två beställningar annullerade av halebop för att nummerflytten inte gick igenom. Sen Efter jag hade varit i telefon med Comviq gjorde jag en ny beställning på halebop och nummerflytten godkänndes av comviq och att nummerflytten kommer ske 7 augusti men leveransen på iphone hos halebop väntas ta 4 Veckor:( då blir jag utan telefon i 3 veckor… Vet inte riktigt om man kan göra något…
Ringde och pratade med Telia idag, och fick svaret att mer konkret information får det mitten eller slutet av nästa vecka, och i princip låg det mesta hos Apple nu.
Antagligen att apple håller på att samla ihop en jävla mängd telefoner för att sälja i Europa, men men.Och att jag låg ganska “bra” till, beställde den 24/7, han sa dock inte att jag skulle få en telefon i första leveransen, men jag hade “stora chanser”.
förövrigt sitter man och planerar vilka Apps man ska ladda hem. suck….
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.