Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Tillbehör & reservdelar › Konstig skada på Iphone 3g (se bild) skicka in på garantin?
-
AuthorPosts
-
Hej!
Tappade mobilen i golvet häromdagen. Det resulterade i att glaset på ena sidan verkar ha sjunkt ned ungefär 1 mm. Inte så det stör men man känner tydligt vart glaset slutar och ramen börjar.
Det är dock inte problemet. Det har kommit en vit rand längst ned på telefonen som inte går att få bort hur jag än testat. Så misstänker att det har med hårdvaran att göra (?). är det något som går att fixa via försäkringen hos tre eller är det bättre att gå till apples egna butiker?
Om det inte går att fixa byts telefonen då mot en nyare modell då 3g inte längre verkar säljas?
Tacksam för svar 🙂
Om det inte syns att telefonen tappats, försök lämna in den på garanti
Precis, prova att lämna in på garantin. Säg inte att du tappat den bara!:)
Ser ut som att pixlarna är döda på nederdelen av LCD’n.
En ny LCD till en 3G kostar runt 250kr på ebay annars.Det jag spontant funderar på är hur du kan ha garanti på en 3 g ?
borde rimligtvis vara äldre än ett år vid det här laget ?@iPhoneReservdelar.se 88516 wrote:
Det jag spontant funderar på är hur du kan ha garanti på en 3 g ?
borde rimligtvis vara äldre än ett år vid det här laget ?I och med att 3GS fortfarande säljs idag (tror jag att jag såg?) så borde det rimligtvis ha varit samma sak för 3G för ett år sen så att säga 🙂 Fast rent spontant så håller jag med dig.
Och till trådskaparen, nej jag tror inte deu får en annan modell om du nu skulle lyckas få en ny.
Aldrig hört talas om att någon fått en nyare modell av iphone efter att dom skickat in sin lur på garanti.. Utan det har alltid varit en likadan man fått tillbaka.EDIT: vem styr hemsidan? Reklamen är mitt i rutan här där man skriver om man inte förminskar sidan grovt… verkar som om någon kodat sidan på en sjuhelsikes stor upplösning eller något.. inget ligger rätt..
Försökte själv med ett garantiåtagande på min 3GS som är 18 månader. Apple är stenhårda, det är ett års garanti som gäller, inget annat.
Är det sedan fel som man kan bevisa var på telefonen vid inköp så är det två år som gäller enl. konsumentköplagen.Att glaset sjunkit in. Du kan ju testa att dra i glaset lite med en sugpropp eller någon kraftig tejp. Glaset sitter med två små stjärnskruvar vid var sida om synkkontakten inte skruvat eller liknande utan är bara tryckt ner i ramen. Men gör det försiktigt.
Se i början på denna video http://www.antennen.se/how-to-replace-iphone-3g-lcd-for-under-50/ -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.