Konstigt ang missade samtal

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Konstigt ang missade samtal

Viewing 19 posts - 1 through 19 (of 19 total)
  • Author
    Member
    Post count: 54

Hej

Jag har stött påett mycket märkligt problem.

De är så att jag har missade samtal ganska ofta fast jag har haft mobilen i fickan eller liggandes precis bredvid mig. Man hör o mde ringer så de är inte att jag verkligen missar samtalet. känns som att den tydligen inte ger ut någon ringsignal eller vibbration. de är lite mystikt. för så fort jag tar upp mobilen ur fickan så så har jag precis ett samtal på minuten. om jag tar upp mobilen ur fickan för att pilla med den och kl är 13:57 så i detta fallet står de missat samtal så kollar jag tid och då står de 13:57. De har vart så varje gång.

Vet inte om den inte känner av och sedan när jag tar bort “black screen :P” så känner den av att någon tydligen har ringt och då visar upp de istället för att ge ringsignal osv.

Någon som är smart eller har samma problem 🙂

MVH ERIC

oakeey
    Member
    Post count: 118

du har inte bara oavsiktligt lyckats muta den med knappen på sidan då? Händer ju allt som oftast om man har den i fickan….

Ericzaaah
    Member

Absolut int :). Då hade jag inte besvärat er här på forumet.

MVH ERIC

oakeey
    Member

lätt å missa. Har ju dykt upp nån gång på forumet innan. 😀
    Kan det vara nå vidarekoppling som spökar? Har haft ett likande problem på nå gammal Ericson, men då var det någon vidarekoppling som låg kvar och spökade.

Ericzaaah
    Member

De är skit märkligt. De är som att telefonen inte reagerar när de ringer. Har testat att ringa mig själv från hemtelefonen. men iphonen reagera inte på att de ringde för än jag tryckte på home knappen då börja de vibbrera och ringa :S

steffe
    Member
    Post count: 2452

Är den jailbrejkad?I så fall gör om,gör rätt.

Ericzaaah
    Member

@steffe 24767 wrote:

Är den jailbrejkad?I så fall gör om,gör rätt.

Hej, Ja den är jailbreakad. Man kan ju inte göra fel när man jailbreakar så förstår inte vart felet kan ligga.

Men igår så återställde jag den och jailbreaka om den. men problemet återstår 🙁

Just nu måste jag ha min telefon så att de aldrig blir autolås. så att dne kan ju ligga i fickan och ringa och ha sig nu. men tycker de känns bättre än att missa alla samatal för att den inte fattar att de ringer när de är “black screen”.

steffe
    Member

Om du har en simadapter kan det kanske vara där felet är?
    En äldre adapter kan kanske behöva uppgraderas.

Appelphone
    Member
    Post count: 594

[QUOTE=Spammare

han verkar vara en BOT? Jag såg nyss ett lika dant medelande i en annan tråd.

snook
    Member
    Post count: 2190

@Äppelphone 24831 wrote:

han verkar vara en BOT? Jag såg nyss ett lika dant medelande i en annan tråd.

Det är en stor ökning av antalet spambotar i forumet, men vi jobbar på en lösning för att hindra botar att komma in i forumet, och att rapporterings funktionen ska fungera.

Redigerade bort spammet i din quote Äppelphone.

Sorry för OT.

Ericzaaah
    Member

@steffe 24807 wrote:

Om du har en simadapter kan det kanske vara där felet är?
    En äldre adapter kan kanske behöva uppgraderas.

Vad menar du med simadapter? vad är de för något :O.

Och så såg jag att dem skrev något om att “han verkar vara en bot” vad menar ni med de ? om ni syfta å mig ? 🙂

MVH ERIC

steffe
    Member

Simadapter är en annorlunda släde till simkortet,så att det får plats ett adapterkort ihop med simkortet.

Ericzaaah
    Member

@steffe 24850 wrote:

Simadapter är en annorlunda släde till simkortet,så att det får plats ett adapterkort ihop med simkortet.

Jag har oroginal släden? så de skall väll inte vara några problem ?

MVH ERIC

oakeey
    Member

KOllat runt på nätet och det verkat finnas en del som har/har haft samma problem. Även med icke JB telefoner osv. Verkar vara ett fel på själva telefonen, så det är väl bara att lämna in.

Ericzaaah
    Member

@oakeey 24886 wrote:

KOllat runt på nätet och det verkat finnas en del som har/har haft samma problem. Även med icke JB telefoner osv. Verkar vara ett fel på själva telefonen, så det är väl bara att lämna in.

OKej då var ju inte så bra.

Hur funkar de med garantin när den är köpt i England?

Kan jag lämna in den här i sverige endå eller hur funkar de ?

MVH ERIC

Appelphone
    Member
    Post count: 594

@snook 24834 wrote:

Det är en stor ökning av antalet spambotar i forumet, men vi jobbar på en lösning för att hindra botar att komma in i forumet, och att rapporterings funktionen ska fungera.

Redigerade bort spammet i din quote Äppelphone.

Sorry för OT.

Bra, ser att BOTen är borta nu 😀 och tack för att du tog bort spammet 🙂

steffe
    Member

Nej,tyvärr måste du lämna den i landet där du köpt den.

Ericzaaah
    Member

@steffe 24905 wrote:

Nej,tyvärr måste du lämna den i landet där du köpt den.

vad kan de kosta att lämna in den hos någon annan än apple ?

MVH ERIC

r2d2
    Member
    Post count: 134

har haft min iphone i drygt 1,5 vecka nu och hänt nu några gånger att jag haft den i jack fickan och det varit relativt tyst och sen närj jag tittat på skönheten så står det missade samtal…..och man har inte hört nåt…..crashat en gång har den med……fått en repa på baksidan fast jag vairit jätteextremt försiktig ….man börjar undra =(

Viewing 19 posts - 1 through 19 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.