Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Kontakter till Iphone 4
-
AuthorPosts
-
Hej
jag orkade inte sitta och leta igenom alla trådar angånende detta problem så ja lägger upp en ny tråd om det är Re-post får ni väl ta bort denMen jag upplevde att jag hade problem med att föra över mina kontakter från min gammla telefon detta var dock inte en Iphone
men jag löste det väldigt simpelt genom att lägga in alla kontakter i datorn som VCF filer och där efter startar man programet Windows Contacts
och där ifrån importerar man kontakerna till det programet från där du spara filerna och det gör man genom att klicka på Importera kontakter
väljer sedan från VCF fil
och när man har gjort det så väljer man i Itunes fliken INFO där hittar man Synkroisera kontaker med Windows Contacts och efter det är det klart man har alla sina gamla nummer i nya Iphone 4 ! Grattis!Varför synkar inte folk i iTunes? Alla ändringar du gör med kontakter, sms och anteckningar raderar aldrig någonting på din iPhone när du synkroniserar i iTunes. iTunes säkerhetskopierar alla dina kontakter, sms och anteckningar samt kalender varje gång du synkroniserar. När du sedan stoppar in iPhone 4 får du frågan i iTunes om du vill återställa iPhonen från en säkerhetskopia med samma namn som din gamla iPhone hade.
Våga synka itunes.
Ja absolut men nu var problemet att föra över Telefon kontaker till en iphone från en annan mobil av ett annat märke…
alltså jag hade en Nokia N97 innan och det gick inte att synka dom så man fick in alla kontakter och efter som N97 använder ett vanligt sim kort så gick de inte att spara den vägen heller eftersom att Iphone använder Micro sim
Ett micro-sim passar i en vanlig mobil om du har den stora simhållaren kvar. Lite tejp borde hålla den på plats när du trycker in den i din andre mobil.
I din gamla mobil ska du helt enkelt leta upp inställningar för att exportera kontakterna till SIM. I iPhone under inställningar hittar du motsvarigheten: Importera kontakter från SIM.
Micro-SIM och vanlig SIM skiljer endast i storlek, inte i utförande.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.