Kontaktlista N95 – Iphone

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Kontaktlista N95 – Iphone

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • Author
    Member
    Post count: 16

Tjenis!

Får min 3GS imorgon och byter samtidigt abonnemang från telenor till telia. Mitt nya simkort aktiveras 02.00 och jag kan inte hämta ut telefonen förrän efter 14 då jag jobbar.

Aja min fråga är följande; Hur sparar jag mina kontakter jag har i min nuvarande Nokia N95 och för över till Iphonen. Simkortet går inte att lösa via då den nya är operatörslåst. Kan man spara numren på datorn på något vis och föra över sen in på iphonen eller allt måste knappas manuellt? (339 kontakter lär ta död på mina tummar)..

Tacksam för snabba svart, 12.5 timmar kvar till deadline 😉

bozz
    Member
    Post count: 1199

@rausner 38840 wrote:

Tjenis!

Får min 3GS imorgon och byter samtidigt abonnemang från telenor till telia. Mitt nya simkort aktiveras 02.00 och jag kan inte hämta ut telefonen förrän efter 14 då jag jobbar.

Aja min fråga är följande; Hur sparar jag mina kontakter jag har i min nuvarande Nokia N95 och för över till Iphonen. Simkortet går inte att lösa via då den nya är operatörslåst. Kan man spara numren på datorn på något vis och föra över sen in på iphonen eller allt måste knappas manuellt? (339 kontakter lär ta död på mina tummar)..

Tacksam för snabba svart, 12.5 timmar kvar till deadline 😉

Går det få över dina kontakter från nokiatelefonen till Windows/Mac-kontakter eller outlookkontakter? Om det går kan du synca dem därifrån till din nya Iphone

Ramerix
    Member
    Post count: 92

Lite dum “fråga” kanske men borde han inte kunna sätta i telenor simet och kopiera in simkontakter sen dra ut det och sätta i telias ? Eller står det DENNA LUR EE LÅST och så kan man inte göra nå mer när man sätter i annat sim än tellia ?! :P:P

stickaaan
    Member
    Post count: 259

@ramerix 38846 wrote:

Lite dum “fråga” kanske men borde han inte kunna sätta i telenor simet och kopiera in simkontakter sen dra ut det och sätta i telias ? Eller står det DENNA LUR EE LÅST och så kan man inte göra nå mer när man sätter i annat sim än tellia ?! :P:P

Även om man har sina kontakter på rätt simkort, så kan du ändå inte kopiera in dom i iPhonen så direkt, utan det måste göras genom itunes, om du kan spara ner kontakterna i outlook.

Kurtson
    Member
    Post count: 569

kan du inte skicka över telefonboken via bluetooth?

Rausner
    Member

Grejen är den att jag inte har outlook på datorn och således inte kan spara in kontakterna där.

Har iaf lyckats spara alla som .txt-dokument och en .CSV-fil om detta hjälper?

Edit: Installerade testversion av outlook och synkade in mobilen med alla nummer så nu finns dem sparade i outlook. Bara att kopiera över till iPhonen imorgon alltså?

bozz
    Member

Yep, bara välja Synca med outlookkontakter i iTunes

Rausner
    Member

@bozz 38861 wrote:

Yep, bara välja Synca med outlookkontakter i iTunes

Oki kanonkanon. Tack för hjälpen allihop!

Chill
    Member
    Post count: 72

@stickaaan 38850 wrote:

Även om man har sina kontakter på rätt simkort, så kan du ändå inte kopiera in dom i iPhonen så direkt, utan det måste göras genom itunes, om du kan spara ner kontakterna i outlook.

Det kan du ju?

Bara sätta in simkortet med alla kontakter på och in i Inställningar – Kontakter..blabla o kopiera över?

stickaaan
    Member
    Post count: 259

@chill 38876 wrote:

Det kan du ju?

Bara sätta in simkortet med alla kontakter på och in i Inställningar – Kontakter..blabla o kopiera över?

Går det i iPhone? Gick inte för mig iaf..

Ramerix
    Member
    Post count: 92

@stickaaan 38850 wrote:

hahahaha joo, de va ju fasiken den första “funktionen” man kollade när man får luren och den funkar absolut 🙂

Rausner
    Member

Har 340+ kontakter och simkortet rymmer bara 250 så orkar inte nu när jag dragit hem outlook och kopierat över allt där. Funkar det inte så får man köra simkortskopieringen..

bozz
    Member

Jag tror inte de kommer gå..Han har ju telenor kort, och ska försöka stoppa i det i en teliabunden iphone.

Rausner
    Member

@bozz 38927 wrote:

Jag tror inte de kommer gå..Han har ju telenor kort, och ska försöka stoppa i det i en teliabunden iphone.

Borde väl å andra sidan kunna stoppa mitt teliasimkort i min Nokia då den inte är bunden?

bozz
    Member

sant! smart

Rausner
    Member

@bozz 38981 wrote:

sant! smart

Det löste sig dock med outlook. Alla kontakter inlagda med ett klick. Skönt som tusan 🙂

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.