Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Operatörer & abonnemang › Kontrollera surfmängd?
-
AuthorPosts
-
Jag kontaktade Halebobs kundtjänst och undrade om man någonstans kunde se hur många mb man surfat upp då jag har FASTPRIS med surfning till maximalt 500mb.
Svaret jag fick var att man inte kunde se det någonstans.
Ändå läser jag både här på forumet och andra ställen att folk säger att “jag har surfat för 121mb den här månaden” osv. Så min fråga är: stämmer det att man inte kan kontrollera hur mycket man surfat någonstans?@Misär 50811 wrote:
Jag kontaktade Halebobs kundtjänst och undrade om man någonstans kunde se hur många mb man surfat upp då jag har FASTPRIS med surfning till maximalt 500mb.
Svaret jag fick var att man inte kunde se det någonstans.
Ändå läser jag både här på forumet och andra ställen att folk säger att “jag har surfat för 121mb den här månaden” osv. Så min fråga är: stämmer det att man inte kan kontrollera hur mycket man surfat någonstans?Inställningar->allmänt->användning (längst ner)
Bra kundservice hos Halebop :rolleyes:Tack! Förstod att det borde gå att kolla!
Fast på vilket sätt stämmer siffrorna? Från och med när då liksom? Gäller siffrorna från när man satte igång telefonen första gången? Eller gäller de från varje månadsskifte?
Precis, de är väl totalt.. Så om du inte återställer den varje månad så blir det ju svårt att hålla reda på?
Finns det inget grym app som ger dig exakt statistik för varje månad?Freebo hade hittat ett par bra apps i en annan tråd.
https://www.iphoneinfo.se/forum/ovriga-aemnen/6053-gprs-maetare.html@freebo 48304 wrote:
Jag tror du letar efter ngt som detta eller detta. jag har också letat efter ngt som inte är operatörsbundet, postar när jag hittar ngt
Jag har gått igenom Appstore och det finns verkligen inget Quota-program för ISPs på våra breddgrader. Cydia nästa…
Fortsätter i denna tråd då jag också har halebop med 500Mb frisuf innan de stryper hastigheten.
Tycker inte att det är något problem att kolla och nollställa räknaren för surfmängd om man vet när man skall nollställa den. Jag tänker i alla fall lägga en påminnelse i kalendern varje första dag i månaden (om surfmängden räknas från den 1:a) typ kl. 8:00.
Eftersom jag inte har fått någon faktura från halebop än undrar jag om någon vet om 500Mb räknas från den första varje månad eller är det visst faktureringsdatum som gäller? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.