Köp av iPhone 3gs 16gb

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köp av iPhone 3gs 16gb

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1

Tjenare!

Hade tänkt stämma av lite saker med er på forumet eftersom ni verkar vara väldigt vetande kring iPhone och diverse saker.

Ska köpa en iPhone den 23:e December på Telia. Hade tänkt mig som rubriken lyder en 16gb 3gs. Det jag hade planerat att göra är på det viset att jag köper telefonen med 12 månaders abonnemang(Telia Mobil Till Vänner). Då betalar jag 2395kr för mobilen i butiken och sedan 249kr i månaden. Slutsumman av detta ska om jag tänker rätt hamna på 5383kr. Anledningen till att jag inte binder mig 24 månader är för att jag helt enkelt är ganska skeptisk till abonnemang.

Då till frågan. Kan jag jailbreaka den och låsa upp med med hjälp av Blackra1n för att sedan använda comviq/tele2? På så sätt hade jag tänkt låta abonnemanget ligga utan att jag för högre månadsavgifter än 249kr.

Tacksam för svar!:)

Ni kan ju gärna tipsa om lite saker som är bra för en nybörjare att veta kring iPhone. Allt från apps till batteritid.

* Edit 1

Har vart inne på telia och kollat men dom har ju ingen 16gb 3gs inne just nu, någon som har en aning om när dom väntas komma?

* Edit 2

Kan jag låsa upp telefonen med blacksnow utan att man behöver jaila den?

// Hurtig

muffins
    Member
    Post count: 1906

Ja du kan jb:a och låsa upp telefonen med blacksn0w.

du kommer dock få en s.k tethered jailbreak med stor sannolikhet.
    Vill du veta mer om tethered? Sök på forumet.

Mr Fyhr
    Member
    Post count: 482

@hurtig 49357 wrote:

Tjenare!

Hade tänkt stämma av lite saker med er på forumet eftersom ni verkar vara väldigt vetande kring iPhone och diverse saker.

Ska köpa en iPhone den 23:e December på Telia. Hade tänkt mig som rubriken lyder en 16gb 3gs. Det jag hade planerat att göra är på det viset att jag köper telefonen med 12 månaders abonnemang(Telia Mobil Till Vänner). Då betalar jag 2395kr för mobilen i butiken och sedan 249kr i månaden. Slutsumman av detta ska om jag tänker rätt hamna på 5383kr. Anledningen till att jag inte binder mig 24 månader är för att jag helt enkelt är ganska skeptisk till abonnemang.

Då till frågan. Kan jag jailbreaka den och låsa upp med med hjälp av Blackra1n för att sedan använda comviq/tele2? På så sätt hade jag tänkt låta abonnemanget ligga utan att jag för högre månadsavgifter än 249kr.

Tacksam för svar!:)

Ni kan ju gärna tipsa om lite saker som är bra för en nybörjare att veta kring iPhone. Allt från apps till batteritid.

// Hurtig

Personligen så tycker jag att du skall vänta med att jaila den för råkar den dö när du är ute eller måste stänga av den så kan du inte starta den som vanligt utan måste starta om den via blackrain i datorn. Men vi får hoppas att dom kommer med en lösning snart.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.