Köp av iphone, snabba svar uppskattas.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone Köp av iphone, snabba svar uppskattas.

Viewing 46 posts - 1 through 46 (of 46 total)
  • Author
    Member
    Post count: 39

Tjenare..

Tänkte åka ner till telia och köpa mig en iphone nu på onsdag men vet dock inte om jag skall vänta på att telenor börja sälja. Känns som att telia är stabilare på något sätt tex deras många surfzoner, täckning osv.
    Men samtidigt känns det som att telenor kommer ha bättre abonnemang med mer surf osv.

Vad tycker ni, ska man ha is i magen och vänta på telenor eller ska man slå till hos en på telia?

tänkte även höra vad ni tycker jag ska välja för abonemang?
    Hade tänkte att köpa en 16g vit med iMini men det är ju väldigt lite surf med, men samtidigt känns det ju alltid bra med den där maxtaxan på 9 kronor om dagen om man överstiger dom 100 mb. Tror den kommer att användas en del till att surfa med i skolan osv så jag är lite halvosäker.

Är samtidigt inte jätte lockad på att lägga ut allt för mycket pengar i startavgift och månadskostnad då jag är en student som sagt.

Väldigt tacksam för svar !

Markuiis
    Member
    Post count: 26

Hey! Jag kör med Telia isurf 199+Förhöjd månadsavgift på 99 kr alltså betalar jag 299:- kr i månaden! Då får jag surfa för 1000 mb! fick betala 700:- nånting när jag teckna abonnemanget,

Men om du har “is i magen” och vänta tills telenor börjar sälja iphone kan du ju jämföre och ta det bästa alternativet^^

Men själv gillar jag inte telenor, tycker dom har värdelös service och okunniga säljare! + att dom har inte lika stabil mottagning som telia.

men det är vad jag tycker 🙂

Lycka till!

paaaty
    Member

@markuiis 27695 wrote:

Hey! Jag kör med Telia isurf 199+Förhöjd månadsavgift på 99 kr alltså betalar jag 299:- kr i månaden! Då får jag surfa för 1000 mb! fick betala 700:- nånting när jag teckna abonnemanget,

Men om du har “is i magen” och vänta tills telenor börjar sälja iphone kan du ju jämföre och ta det bästa alternativet^^

Men själv gillar jag inte telenor, tycker dom har värdelös service och okunniga säljare! + att dom har inte lika stabil mottagning som telia.

men det är vad jag tycker 🙂

Lycka till!

Jaha okej. men då får du samtidigt inga gratis minuter eller sms.. Men du fick då betala 799 för 8g då eller? vill ha 16 ,, vad ligger priset på då?
    Kollade lite på telia men där ligger priset å isurf 149 ? Blir förvirrad.

Tack för svar.

Markuiis
    Member
    Post count: 26

Nepp inga gratis minuter eller sms tyvärr!
    Men jag tog detta abonnemangsval bara för att slipa den höga engångsavgiften som blir på dom andra alternativen.

16 gb skulle kosta 1569:- tror jag!

gå till närmsta telia butik och prata med dom ist! det gjorde jag!

paaaty
    Member

@markuiis 27702 wrote:

Nepp inga gratis minuter eller sms tyvärr!
    Men jag tog detta abonnemangsval bara för att slipa den höga engångsavgiften som blir på dom andra alternativen.

16 gb skulle kosta 1569:- tror jag!

gå till närmsta telia butik och prata med dom ist! det gjorde jag!

Jasså inte mer en så?:O hade ju vart perfekt isåfall.. vad menas med förhöjd avgift?
    hur länge sedan var det du tecknade ditt abbonemang då? dom kanske har ändrat menar jag..

Hade detta funkat så hade man ju kunna binda sig till det abonemanget och ringa och smsa för drygt 150 kronor också och på så sätt blir det inte jätte dyrt iallafall.

Är student så varenda krona är värdefull, . hehe

steffe
    Member
    Post count: 2452

Varför inte gå och snacka med telia?Dom kan säkert sy ihop nåt vettigt alternativ.
    Telenor skiljer sig prismässigt inte så mycket från telia,saknar surfzoner(telia har homerun),och har inte lika bra täckning överallt.
    Där jag bor är det konstigt nog så att telenor har lite bättre signalstyrka,men det kan bero på att telenormasten är nyare och har bättre sändare.

Pear
    Member
    Post count: 322

är du över 18 kan du teckna telia max 25 väl och då ingår fria sms, sen lägger du på mobilsurf alltid, du får då turbo-3G och får surfa hur mycket du vill utan att det kostar extra!

paaaty
    Member

@pear 27719 wrote:

är du över 18 kan du teckna telia max 25 väl och då ingår fria sms, sen lägger du på mobilsurf alltid, du får då turbo-3G och får surfa hur mycket du vill utan att det kostar extra!

ja jag är 18..vad innebär max 25? vad blir månadskostnaden totalt och vad blir priset för iphonen?. Kan inte hitta max 25 på hemsidan dock.

tacksam för snabba svar då jag antagligen åker ner och köper en imorgon !

eRensson
    Member
    Post count: 48

Max 25 är namnet på abbonemanget där du inte får vara äldre än 25 år för att teckna det. För 49kr i månaden så så får du smsa hur mycket du vill! Då kostar telefonen (8gb) 5.095 kr!

Var inne på telia och pratade med dem lite.

Telia max 25 + Surf 99 + förhöjd månavg. på 100 kr = 248 kr i månaden och då ingår
    500mb surf per månad och gratis sms till alla.

Priset på telefonen är då 2.695 kr för 8gb och 3.695 för 16gb (osäker på 16gb).

paaaty
    Member

@erensson 27754 wrote:

Max 25 är namnet på abbonemanget där du inte får vara äldre än 25 år för att teckna det. För 49kr i månaden så så får du smsa hur mycket du vill! Då kostar telefonen (8gb) 5.095 kr!

Var inne på telia och pratade med dem lite.

Telia max 25 + Surf 99 + förhöjd månavg. på 100 kr = 248 kr i månaden och då ingår
    500mb surf per månad och gratis sms till alla.

Priset på telefonen är då 2.695 kr för 8gb och 3.695 för 16gb (osäker på 16gb).

Jag tycker dock att det är lite för högt pris på telefonen .. så ja enbartbehöver betala 2600 för en 16gb med iMini.

Men det som Markuiis skrev tidigare i tråden värkade ju riktigt bra och billigt.. Någon som vet mer om det?

Tänkte även passa på att fråga vad det kostar att sitta på BeejiveIM ? Drar det många mb ? tycker inte det borde dra jätte mycket eftersom att det enbart handlar om text..

tack för svar

paaaty
    Member

Ska man vänta på att telenor börja sälja och jämföra?. Tycker priserna i norge värkar helt okej.

minsta paketet för 189 norska . då 250 sms och 500 mb ingår i paketet. Låter lite bättre en Telias.

Vad tycker/tror ni ?

eRensson
    Member

@paaaty 27887 wrote:

Ska man vänta på att telenor börja sälja och jämföra?. Tycker priserna i norge värkar helt okej.

minsta paketet för 189 norska . då 250 sms och 500 mb ingår i paketet. Låter lite bättre en Telias.

Vad tycker/tror ni ?

Får du telefonen gratis då?

paaaty
    Member

@erensson 27894 wrote:

Får du telefonen gratis då?

Hehe nej det tror jag inte..
    Blir iSurf för min del med 50 kronors förhöjdavgift och 5000 sms för 298 kronor i månaden . fick ge 2600 också för en 16gb. Han sa även om jag inte trivdes med detta att jag kunde byta till imini som jag hade tänkt från början, så man får la se hur mycket man surfar för .

Får dock inte telefonen fören i början på nästa vecka.. jooobbigt.

carpe
    Member
    Post count: 904

@paaaty 27961 wrote:

Hehe nej det tror jag inte..
    Blir iSurf för min del med 50 kronors förhöjdavgift och 5000 sms för 298 kronor i månaden . fick ge 2600 också för en 16gb. Han sa även om jag inte trivdes med detta att jag kunde byta till imini som jag hade tänkt från början, så man får la se hur mycket man surfar för .

Får dock inte telefonen fören i början på nästa vecka.. jooobbigt.

Säker på att du verkligen får byta abb.form? För till sa dom att jag inte fick byta till något annat, eftersom iSurf gav så subvention på telefonen.

paaaty
    Member

@carpe 27963 wrote:

Säker på att du verkligen får byta abb.form? För till sa dom att jag inte fick byta till något annat, eftersom iSurf gav så subvention på telefonen.

Ja det sa dom, Bara det var högre en abonemanget jag hade. Vilket det är. Man får dock inte sänka månadskostnaden. Ska ta o höra ännu en gång när jag ska hämta telefonen.

btw, har du isurf idag? kommer man nån vart på 1gb surfande? eller är det för lite/mycket?, utveckla gärna svaret hade uppskattats..

Marty
    Member
    Post count: 3

Hejsan!

Jag har sätt att halebop börjar sälja iphone, men många bra erbjudanden..
    Läs mer här:
    http://www.halebop.se/abonnemang/iphone

Otroligt billigt enligt mig.
    //Martin

paaaty
    Member

@marty 27988 wrote:

Hejsan!

Jag har sätt att halebop börjar sälja iphone, men många bra erbjudanden..
    Läs mer här:
    http://www.halebop.se/abonnemang/iphone

Otroligt billigt enligt mig.
    //Martin

ja jag såg det precis jag med. Tycker dock inte priserna lockade mig nått särskillt..

iphone 16gb med 409 kronors månadsavgift.. då du får 500 mb med 7,2mbit hastighet. sen sänks det.. och 200 kronor att ringa för .. okej visst du behöver då inte läga ut några pengar på telefonen i affärn.

dåGillar bättre min deal hoss telia då. 150 för 1gb surf.. okej nästan 3 gånger så mycket men hastigheten sänks inte iallafall.. + dubbelt så mycket surfande. 99 kornor för hur mycket sms du vill inom sverige och 50 kronors förhöjdavgift. Ligger då på 299 kronor då kna jag ringa för den sista hundralappen. så ligger man uppe på 400 i månaden.

Okej visst man får lägga ut 2600 för telefonen men smatidigt kan jag smsa hur mycket jag vill och behöver nästan inte tänka på hur mycket jag surfar.

jollejo
    Member
    Post count: 64

Dom är väl låsta till Halebop? Annars vore rätt mysigt och köpa med kontantkort.

paaaty
    Member

@jollejo 27995 wrote:

Dom är väl låsta till Halebop? Annars vore rätt mysigt och köpa med kontantkort.

ja det antar jag, men håller med det hade inte vart helt fel.

eRensson
    Member

@paaaty 28009 wrote:

ja det antar jag, men håller med det hade inte vart helt fel.

http://www.mobil.se/artikel/telenor_borjar…191345-478.html

Telenor ska tydligen smyglansera imorgon?

iClarified – Apple News – AT&T To Sell iPhone With No Contract Starting March 26th?

Och den 26e ska AT&T börja sälja olåsta iphones!

Köpte mig en 2G idag för att ha fram tills sommaren, det är då allt det “nya” kommer att släppas och flera av de större företagen kommer ha iphonen i sitt utbud.

markstrom
    Member
    Post count: 34

Telenor Butik: Apple iPhone 16GB

Ser ju inte direkt billigt ut.

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

@markstrom 28029 wrote:

Telenor Butik: Apple iPhone 16GB

Ser ju inte direkt billigt ut.

Har bara kollat lite snabbt, men inte verkar det billigare än Telia .. Tvärtom ..

paaaty
    Member

@erensson 28014 wrote:

http://www.mobil.se/artikel/telenor_borjar…191345-478.html

Telenor ska tydligen smyglansera imorgon?

iClarified – Apple News – AT&T To Sell iPhone With No Contract Starting March 26th?

Och den 26e ska AT&T börja sälja olåsta iphones!

Köpte mig en 2G idag för att ha fram tills sommaren, det är då allt det “nya” kommer att släppas och flera av de större företagen kommer ha iphonen i sitt utbud.

Det finns absolut ingenting som visar att iphone kommer kommer att komma i en ny modell i sommar. Bara massa påståenden. Det jag skulle kunna tänka mig är att dom möjligtvis släpper en liten mindre & smidigare för dom som vill ha det, men jag tror den vanliga iphone 3g kommer att finnas kvar i deras sortiment då också. Så tror jag iaf.

Telenor lockade ju dock inte jätte mycket och läste att AT&T inte skall sälja olåsta utan med kontantkort, inte säker men.

paaaty
    Member

@thian 28030 wrote:

Har bara kollat lite snabbt, men inte verkar det billigare än Telia .. Tvärtom ..

Nej håller med fullständigt. Trodde dom skulle sänka priserna för att få över lite kunder, men istället gör dom tvärtom .
    Tycker inte halebop hade något jätte bra abonemang heller, så jag står fast vid telia faktiskt.

paaaty
    Member

får nog ta tillbaka det jag sa om halebop. Det värkar ju riktigt bra. Blev osäker på om jag ska ta o beställa en där ifrån istället faktiskt.

Halebop: 1200 i startavgift, sen 358 kronor i månaden(100 kronors förhöjdavgift). Där du får ringa för 200 av dom, skicka gratis sms världens över och surfa för 500 mb.

Telia: 2600 i startavgift, 300 i månaden.1000 mb och surfa för, och gratis sms. Men dock inga fria minuter. Eller 300 kronor i månaden med samma startavgift på 2600 och 300 kronor i månaden med iMini på 100mb, 100 min och 100 sms…

Halebop tar ju telia :O

NU har jag ett par frågor. Räcker 500 mb i månaden? och har man samma hastighet på surfandet hoss halebop? alltså 7,2mbit ..

Tacksam för snabba svar !

steffe
    Member

Halebop & telia använder samma nät och halebop ägs av telia,så hastigheten är nog ungefär samma.
    500meg räcker ett tag,men vill man köra YouTube eller podcasts eller om man använder navigeringsfunktionen går det nog åt lite mer.
    Har själv fri surf hos telia,tilläggskostnad 199/månad.
    Har telia bingo.

paaaty
    Member

@steffe 28099 wrote:

Halebop & telia använder samma nät och halebop ägs av telia,så hastigheten är nog ungefär samma.
    500meg räcker ett tag,men vill man köra YouTube eller podcasts eller om man använder navigeringsfunktionen går det nog åt lite mer.
    Har själv fri surf hos telia,tilläggskostnad 199/månad.
    Har telia bingo.

okej, använder du allt av dina 1000mb?
    Föresten, har man tillgång till telias surfzoner om man tar halebops abonemang?, med tanke på att det går i telias nät mernar jag

steffe
    Member

Vet inte hur mycke jag använder.
    Har INTE någon begränsning på 1000 meg vad jag vet.
    Angående homerun så kan du väl kolla med halebop?
    PS:jag använder podcasts rätt mycke, och det käkar mb.
    Har SR och seeqpod installerat,funkar bra.

paaaty
    Member

@steffe 28102 wrote:

Vet inte hur mycke jag använder.
    Har INTE någon begränsning på 1000 meg vad jag vet.
    Angående homerun så kan du väl kolla med halebop?
    PS:jag använder podcasts rätt mycke, och det käkar mb.
    Har SR och seeqpod installerat,funkar bra.

Jaha okej, trodde du hade iSurf. Men hur får man tillgång till alla lösenord osv på homerun platser? har hört att det är en app, och isåfall borde ju alla ha tillgång till dem , eller?

eRensson
    Member

Jag avbeställde faktiskt min 2G och köpte en med Halebops abbonemang. Jag använder nätet för att googla och kolla prisjakt när jag är ute. Kanske läsa nyheter. Inte streama videor eller så. Då tycker jag att 500 mb räcker. Jag SMSar riktigt mycket, men nu får man gratis sms. Ringer knappt. så 218 i månaden? Samt en gratis iphone? Lätt val!

Samma “sorts” abbonemang hos Telia med 500(?) mb i månaden (Telia max 25 + mobilsurf 99) Kostade 249/mån och 2700 för telefonen.

paaaty
    Member

@erensson 28104 wrote:

Jag avbeställde faktiskt min 2G och köpte en med Halebops abbonemang. Jag använder nätet för att googla och kolla prisjakt när jag är ute. Kanske läsa nyheter. Inte streama videor eller så. Då tycker jag att 500 mb räcker. Jag SMSar riktigt mycket, men nu får man gratis sms. Ringer knappt. så 218 i månaden? Samt en gratis iphone? Lätt val!

Samma “sorts” abbonemang hos Telia med 500(?) mb i månaden (Telia max 25 + mobilsurf 99) Kostade 249/mån och 2700 för telefonen.

eller hur låter det bra. Du har ingen aning om man har tillgång till telias surfzoner? Mvh

eRensson
    Member

@paaaty 28106 wrote:

eller hur låter det bra. Du har ingen aning om man har tillgång till telias surfzoner? Mvh

Suttit och googlat. Du har tillgång, men du betalar för det. Eller så beställer man ett HomeRun abbonemang. Gissar på att Telias iPhone kunder inte har gratis surf heller ifall dem inte har ett HomeRun abbonemang.

EDIT: “Vill du ha ett annat mobilabonnemang från Telia än iSurf/iMini/iMidi/iMaxi? Vi rekommenderar då att du kompletterar abonnemanget med tilläggstjänsten Prisavtal MobilSurf Extra (199 kr/mån). Den ger dig fri surf via EDGE/3G samt fri tillgång till Telias surfzoner och Telia Homerun (wlan).”

paaaty
    Member

@erensson 28109 wrote:

Suttit och googlat. Du har tillgång, men du betalar för det. Eller så beställer man ett HomeRun abbonemang. Gissar på att Telias iPhone kunder inte har gratis surf heller ifall dem inte har ett HomeRun abbonemang.

EDIT: “Vill du ha ett annat mobilabonnemang från Telia än iSurf/iMini/iMidi/iMaxi? Vi rekommenderar då att du kompletterar abonnemanget med tilläggstjänsten Prisavtal MobilSurf Extra (199 kr/mån). Den ger dig fri surf via EDGE/3G samt fri tillgång till Telias surfzoner och Telia Homerun (wlan).”

Jaha okej, läste också runt lite. https://signup.wifimanagedservice.net/teliabredband/surfzon_index.html

Tydligen har man tillgång till surfzoner om man har ett vanligt bredbands abonemang hos telia.

Har jag rätt?

eRensson
    Member

@paaaty 28116 wrote:

Jaha okej, läste också runt lite. https://signup.wifimanagedservice.net/teliabredband/surfzon_index.html

Tydligen har man tillgång till surfzoner om man har ett vanligt bredbands abonemang hos telia.

Har jag rätt?

Det stämmer. Mobilt bredband då.

paaaty
    Member

@erensson 28124 wrote:

Det stämmer. Mobilt bredband då.

Jaha okej , låter ju riktigt bra då. Men inte bara mobilt bredband va? även vanligt hem bredband uppfattade jag det som. eller?

Isåfall , kan jag la köpa en iphone hos halebop och kontakta telia för att få inloggningsuppgifter och sen bara ladda ner telias surfzon applikation i app-store och bara skriva in inloggninsuppgiftera och sen bara att köra ? Right?

steffe
    Member

Verkar troligt.

paaaty
    Member

@steffe 28136 wrote:

Verkar troligt.

Fan vad bra, dom kan inte kontrolera så man har telia kort i eller liknande eller?

steffe
    Member

Om du kör med annat än telia eller halebop kan du glömma homerun.
    I mitt abb (telia bingo med fri surf) ingår fri tillgång till homerun,med halebop får man tydligen betala.

tidsoptimist
    Member
    Post count: 1

@erensson 28104 wrote:

Det jag brukar göra när jag beställer mobiler är att räkna på det. Som i det här fallet med 16gb i 24mån med halebop vänner går det på 6423 om du ist tar abonnemanget i 18mån kostar telefonen 999kr och då går det helt plötsligt löst på 6723kr alltså “tjänar” du 300kr på detta. Om du dessutom inte ringer speciellt mycket så måste det ju vara hundra gånger bättre än tex 199krs varianten och även om du ringer för mindre än 199kr månaden så tjänar du pengar mot att ta det abonnemanget. =)
    Har lagt en order nu så vi får väl se vad de tycker om mig.

Btw vad tror ni om tre’s möjligheter att slå prissättningen på halebop?
    Betalar runt 300kr för min n95 8gb och då får jag använda 199kr för valfria saker som tex surf (dock bara sunksurf).

paaaty
    Member

@steffe 28167 wrote:

Om du kör med annat än telia eller halebop kan du glömma homerun.
    I mitt abb (telia bingo med fri surf) ingår fri tillgång till homerun,med halebop får man tydligen betala.

Okej, men ska köpa iphonen hoss halebop är jag 99 % säker på.
    Men om man har bredband hos telia så har man ju tillgång till telias surfzoner vilket det står i denna länk
    https://signup.wifimanagedservice.net/teliabredband/surfzon_index.html som jag skrev i ett tidigare inlägg. Isåfall är det la bara att hämta dom uppgifterna och skriva in i telias wifi app och köra , Eller?

Måste tydligen vara nån skillnad på surfzoner och homerun, men surfzonerna finns på samma ställen som homerun.. Blir lite smått förvirrad. Borde la funka att koppla upp iphonen till en vanlig surfzon också eller?

steffe
    Member

Telias surfzontjänst kallas homerun.

paaaty
    Member

Okej, men det borde la funka då? efter som att det står att man har tillgång till det om man har vanligt bredband hos dem, vilket jag har.. Tror till och med systern har mobilt bredband från dom också.. Borde de va några problem?

eRensson
    Member

@tidsoptimist 28173 wrote:

Det jag brukar göra när jag beställer mobiler är att räkna på det. Som i det här fallet med 16gb i 24mån med halebop vänner går det på 6423 om du ist tar abonnemanget i 18mån kostar telefonen 999kr och då går det helt plötsligt löst på 6723kr alltså “tjänar” du 300kr på detta. Om du dessutom inte ringer speciellt mycket så måste det ju vara hundra gånger bättre än tex 199krs varianten och även om du ringer för mindre än 199kr månaden så tjänar du pengar mot att ta det abonnemanget. =)
    Har lagt en order nu så vi får väl se vad de tycker om mig.

Btw vad tror ni om tre’s möjligheter att slå prissättningen på halebop?
    Betalar runt 300kr för min n95 8gb och då får jag använda 199kr för valfria saker som tex surf (dock bara sunksurf).

Kollade mina 6 senaste mobilfakturor. 45-60 min taltid och 20-40 samtal.
    Räknade medelvärde på båda(52 min, 30 anslutningar) och landade på 60 kr med halebop vänner. Kommer landa på under 300kr/mån. Det enda jag saknar är fysiska butiker.

Halebop använder sig även av samma nät som telia om jag nu förstått rätt..
    Det är som Telia, fast billigare.

steffe
    Member

Rimligtvis borde det vara så,men vill du vara helt säker ska du nog fråga halebop och telia.
    Förhoppningsvis hittar du någon där som kan hjälpa dig.

paaaty
    Member

Okej, tack för alla svar.. Tog en chansning och beställde från halebop iaf.. Riktigt billigt 🙂 . Hoppas att jag kan få igång telias surf zoner på detta med så kommer det att bli perfetk, ivärstafall får jag la betala för ett homerun abonemang.. 30 kronor i månaden eller vad det kostar..

jompao
    Member
    Post count: 456

Självklart skulle jag vänta till Juni/Juli och köpa den nya modllen som med största säkerhet släpps då….

Viewing 46 posts - 1 through 46 (of 46 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.