Köp en iPhone 3G 16GB i Sverige för totalt 5700 SEK

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone Köp en iPhone 3G 16GB i Sverige för totalt 5700 SEK

Viewing 50 posts - 251 through 300 (of 301 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2190

@suss 20743 wrote:

Tack för infon!

Ja, det blir nog ingen iphone ändå. 🙁 Får väl vänta och hoppas att den i framtiden blir operatörsfri. Det är bara det att när man har haft den i handen så vill man inte ha någon annan mobil.

God fortsättning!

Från och med idag så kan du göra den operatörsfri, även fast du köper en från Telia 🙂

jolinjom
    Member
    Post count: 818

OMG, snook. Det visste jag inte…

jolinjom
    Member

jolinjom
    Member

jolinjom
    Member

jolinjom
    Member

jonnilsson
    Member
    Post count: 338

@snook 20744 wrote:

Från och med idag så kan du göra den operatörsfri, även fast du köper en från Telia 🙂

Någon som testat med 2.2 ? Så att man vet 100% att det fungerar med det nya basebandet.

jonnilsson
    Member

@snook 20744 wrote:

Någon som testat med 2.2 ? Så att man vet 100% att det fungerar med det nya basebandet.

jonnilsson
    Member

@snook 20744 wrote:

jonnilsson
    Member

@snook 20744 wrote:

jonnilsson
    Member

@snook 20744 wrote:

Supermus
    Member
    Post count: 51

Ja… Fast vem vet när den blir operatörsfri? Känns som att de kan dröja ganska länge.
    Jag tror däremot att mjukvaran till att ta bort operatörslåset kom igår eller idag, läs på om de så kan du ju köpa en iphone med refill, för de går ju, och då är du ju i alla fall fri från abonnemang.

/Eric

Supermus
    Member

Ja… Fast vem vet när den blir operatörsfri? Känns som att de kan dröja ganska länge.
    Jag tror däremot att mjukvaran till att ta bort operatörslåset kom igår eller idag, läs på om de så kan du ju köpa en iphone med refill, för de går ju, och då är du ju i alla fall fri från abonnemang.

/Eric

Supermus
    Member

/Eric

Supermus
    Member

/Eric

Supermus
    Member

/Eric

wushimushi
    Member
    Post count: 2

Hej hej!

jag har en fråga..

Var inne o kikade po telia nyss. Dom har tll vänner kampanj från
    https://www.tewss.telia.se/privat/adminpackage/setupPackage.do?productRef=/privat/produkter_tjanster/mobilt/produkterocherbjudanden/apple/iphone3G_pw.product

som man inte behöver betala 2 eller 3 månadsavgifter. Det är 18mån bindnings tror jag eller om man kan välja något annat.

16gb ligger på 5295.

Kan någon förklara för mig hur man ska göra för att utnyttja denna kampanj so att man så billigt som möjligt får en Iphone som jag sen kör yellowsnow (unlock) med.

MvH

Sebbe

wushimushi
    Member
    Post count: 2

Hej hej!

jag har en fråga..

https://www.tewss.telia.se/privat/adminpackage/setupPackage.do?productRef=/privat/produkter_tjanster/mobilt/produkterocherbjudanden/apple/iphone3G_pw.product

som man inte behöver betala 2 eller 3 månadsavgifter. Det är 18mån bindnings tror jag eller om man kan välja något annat.

16gb ligger på 5295.

Kan någon förklara för mig hur man ska göra för att utnyttja denna kampanj so att man så billigt som möjligt får en Iphone som jag sen kör yellowsnow (unlock) med.

MvH

Sebbe

Robert L
    Member
    Post count: 403

@wushimushi 21937 wrote:

Hej hej!

jag har en fråga..

16gb ligger på 5295.

MvH

Sebbe

Jag köpte med min abb “till vänner” dock så konstaterade jag att det var billigare att inte gå på kampanjen med fria månads avgifter. Betalade 4595 eller nått för min och de 4 månadsavgifter som de bjuder på var inte värda 700kr. Kolla på Telias hemsida med info om abben, det är rätt enkel matte.

Robert L
    Member

@wushimushi 21937 wrote:

Hej hej!

jag har en fråga..

16gb ligger på 5295.

MvH

Sebbe

Jag köpte med min abb “till vänner” dock så konstaterade jag att det var billigare att inte gå på kampanjen med fria månads avgifter. Betalade 4595 eller nått för min och de 4 månadsavgifter som de bjuder på var inte värda 700kr. Kolla på Telias hemsida med info om abben, det är rätt enkel matte.

sdh
    Member
    Post count: 17

@parvus 15349 wrote:

Ja, det är apple som ger 12 månaders garanti om jag har fattat det rätt.

Hej iPhoneinfo peeps! 🙂

Kan någon bekräfta det som parvus säger till 100% ?
    Om jag köpt iPhone med metoden beskriven i första inlägget, och får efter upplåsning fel på telefonen, lämnar jag då in den till Telia eller ringer jag Apple? Samt kan de se att den inte är operatörslåst (eller att jag fifflat med den) om jag återställer den till fabriksinställningar innan jag lämnar in den? Om de kan se att jag gjort något, nekar de då garantin? Och sista frågan, vid fel på telefon tillkommer det väl inga reparationskonstnader inom de 12 månaderna?

EDIT: Ingen? :confused:

sdh
    Member

@parvus 15349 wrote:

Ja, det är apple som ger 12 månaders garanti om jag har fattat det rätt.

Hej iPhoneinfo peeps! 🙂

Om jag köpt iPhone med metoden beskriven i första inlägget, och får efter upplåsning fel på telefonen, lämnar jag då in den till Telia eller ringer jag Apple? Samt kan de se att den inte är operatörslåst (eller att jag fifflat med den) om jag återställer den till fabriksinställningar innan jag lämnar in den? Om de kan se att jag gjort något, nekar de då garantin? Och sista frågan, vid fel på telefon tillkommer det väl inga reparationskonstnader inom de 12 månaderna?

villhaeniphone3gbilligt
    Member
    Post count: 40

Jag var inne i elgiganten o köpte en iphone 3g 16 vit den 6:te januari

villhaeniphone3gbilligt
    Member
    Post count: 40

sdh
    Member

@villhaeniphone3gbilligt 22389 wrote:

Ok :rolleyes:
    Samma pris som hos telia samt låst till dem antar jag?

sdh
    Member

@villhaeniphone3gbilligt 22389 wrote:

Ok :rolleyes:
    Samma pris som hos telia samt låst till dem antar jag?

Robert L
    Member

@sdh 21994 wrote:

Hej iPhoneinfo peeps! 🙂

Enklast är väl om du knallar in till en Telia butik eller Apple center och frågar…

Robert L
    Member

@sdh 21994 wrote:

Hej iPhoneinfo peeps! 🙂

Enklast är väl om du knallar in till en Telia butik eller Apple center och frågar…

sdh
    Member

@robert L 22401 wrote:

Hehe, jo det vore ju sjysst.
    Tror inte de skulle bli så glada eller värst hjälpsamma bara 😀

sdh
    Member

@robert L 22401 wrote:

Robert L
    Member

@sdh 22402 wrote:

Kanske inte, men du får definitivt reda på vad som gäller och utan en massa spekulationer.

För mig försökte de förklarade allt om garantin när de fattat att jag inte skulle köra Telia. De sa bla att om den är jailbreakad när den lämnas in så gäller inte garantin, men det fixar man genom att återställa den innan man lämnar in den.

Robert L
    Member

@sdh 22402 wrote:

Kanske inte, men du får definitivt reda på vad som gäller och utan en massa spekulationer.

För mig försökte de förklarade allt om garantin när de fattat att jag inte skulle köra Telia. De sa bla att om den är jailbreakad när den lämnas in så gäller inte garantin, men det fixar man genom att återställa den innan man lämnar in den.

sdh
    Member

Ah, dåså. Låter bra, tack för svar!

sdh
    Member

Ah, dåså. Låter bra, tack för svar!

LocDog
    Member
    Post count: 38

Ringde Telia och smög ur dom lite info utan att dom kanske själva fick säga så 😉

Tydligen så går det, enligt han på kundtjänsten, inte få slutfakturan så att man kan lösa ut 18mån ggr 69kr om man säger upp abonnemanget. (i det här fallet Till Vänner).

Men man kunde komma runt det genom att man tar ett nytt nr. då man tecknar abonnemanget. Sedan ringer man dagen efter och säger upp det och säger att man vill portera nr. till ett Telia Refill (vill man behålla just nr. så kan man ju väja valfri operatör).

Man få säkert bet. nån engångsavgift för refillet (typ en hundring). Men det var de enda sättet att få fakturan för resterande månaders bindningstid enl. honom.

Så om det funkar att säga upp och få hem slutfakturan utan denna “tweak” så är det ju snäppet enklare.

LocDog
    Member

Ringde Telia och smög ur dom lite info utan att dom kanske själva fick säga så 😉

Tydligen så går det, enligt han på kundtjänsten, inte få slutfakturan så att man kan lösa ut 18mån ggr 69kr om man säger upp abonnemanget. (i det här fallet Till Vänner).

Men man kunde komma runt det genom att man tar ett nytt nr. då man tecknar abonnemanget. Sedan ringer man dagen efter och säger upp det och säger att man vill portera nr. till ett Telia Refill (vill man behålla just nr. så kan man ju väja valfri operatör).

Man få säkert bet. nån engångsavgift för refillet (typ en hundring). Men det var de enda sättet att få fakturan för resterande månaders bindningstid enl. honom.

Så om det funkar att säga upp och få hem slutfakturan utan denna “tweak” så är det ju snäppet enklare.

LocDog
    Member

@robert L 22418 wrote:

Frågade Telia om just det här kring garanti och vem som supportar när Telia är bortkopplat, dvs. efter bindningstiden och jag låser upp och använder med annan operatör.

Det jag såklart missade att tänka på var ju att inte ens Apple lämnar mer än 1 års garanti.

Men frågan kändes väldigt ny och de hade inget riktigt def. svar utan det här var vad han trodde, men det ligger ju såklart mycket i det.

LocDog
    Member

@robert L 22418 wrote:

Frågade Telia om just det här kring garanti och vem som supportar när Telia är bortkopplat, dvs. efter bindningstiden och jag låser upp och använder med annan operatör.

Det jag såklart missade att tänka på var ju att inte ens Apple lämnar mer än 1 års garanti.

Men frågan kändes väldigt ny och de hade inget riktigt def. svar utan det här var vad han trodde, men det ligger ju såklart mycket i det.

QeuDee
    Member
    Post count: 463

ska man betala hela 5000 “för 8GB” på en gång elr ska man fortsätta betala varje månad?

justin
    Member
    Post count: 53

asså jag fattar inte varför folk söker sig till slutfaktura direkt. Just nu är det ingen skillnad… vill du inte teckna ett abonemang så är det bara att köpa telefonen kotant för 6000kr från telia.

Annars.. kan man ju lika gärna delbetala telefonen. Typ min polare köpte telefonen med max 25.. han avbetalar telefonen för 200kr/mån och 49kr går till abonemanget under 24 månader, totallt asså 249kr/mån.

Den totala summan blir 5976kr under 2 år. Han låste upp den och ringer med comviq. Fast han har kvar telia abonemanget… säger att det är det billigaste delbetalningen han kan göra… utan några kredit avgifter osv :). Så 249kr/mån låter inte så mycket som att lägga undan 6000kr pang direkt.

För telia bryr väl sig inte om man ringer eller inte.. sålänge de får sin abonemangskostnad betalld så blir de glada :).

jollejo
    Member
    Post count: 64

jag köpte med telia vänner och använder tele2 kompis nu. Lagt vänner på hyllan =)

blast11
    Member
    Post count: 102

Jag har en fråga.

Jag vill köpa en iPhone från Telias butiker. 16 GB svart.

Jag har i början av Mars en budget på 4000 kr (100 mindre eller ett par hundra mer, jag vet inte än). Jag vill ha en bindningstid på 18 månader, och kanske köpa till något form av skydd.

Är detta möjligt? Eller måste jag vänta till början av April? Är så trött på att vänta.

(Jag har tittat på telias priser och det känns knapert, men jag kanske har fel?)

Det skulle vara skönt om man kunde få lite pengar över dessutom.

Finns det några alternativ? Eller vad tror ni?

QeuDee
    Member
    Post count: 463

@justin 25558 wrote:

Annars.. kan man ju lika gärna delbetala telefonen. Typ min polare köpte telefonen med max 25.. han avbetalar telefonen för 200kr/mån och 49kr går till abonemanget under 24 månader, totallt asså 249kr/mån.

men telia säger att man inte få delbetala de “5095” kr me MAX 25 :confused:

justin
    Member
    Post count: 53

problemet med telia är att deras anställda inte alla är väl informerade. Jag vet inte om de ändrat nu.. men jag har iaf ett levande exempel på en person som köpte för drtgt 2 veckor sedan :).

Snujji
    Member
    Post count: 47

För att uppdatera så har dom nu höjt priserna så det hela blir lite väl för dyrt.

anekho
    Member
    Post count: 1

om jag gör som sagt i den här trådens första post, hur låser jag upp iphonen? Går det att låsa upp från telia?
    dvs, jag vill inte jailbreak:a, eller använda turbosim etc.

Har hört någonstans att när man har betalat för hela abonnemanget kan man återställa på itunes och iphonen är då olåst, är detta sant?

cheers 🙂

steffe
    Member
    Post count: 2452

@snujji 26847 wrote:

För att uppdatera så har dom nu höjt priserna så det hela blir lite väl för dyrt.

Prishöjningarna den senaste tiden beror delvis på den svaga valutakursen,många importvaror har stigit i pris.
    Detta är inte något man kan skylla på telia,utan det beror på läget i den globala ekonomin.Eftersom den svenska kronan minskat i värde i förhållande till dollar så blir det så här.

dudemeister
    Member
    Post count: 4

det finns faktiskt ett kryphål hos telenor också, då man kan få en 16GB (svart eller vit) för totalt 5943kr. precis som med teliavarianten så kommer den vara låst till telenor i 12 mån.

steffe
    Member
    Post count: 2452

@anekho 28234 wrote:

om jag gör som sagt i den här trådens första post, hur låser jag upp iphonen? Går det att låsa upp från telia?
    dvs, jag vill inte jailbreak:a, eller använda turbosim etc.

Har hört någonstans att när man har betalat för hela abonnemanget kan man återställa på itunes och iphonen är då olåst, är detta sant?

cheers 🙂

Efter 12 månader kan du gå till telia,betala slutnotan+300 spänn i upplåsningsavgift och få den upplåst i affären.

DiiM
    Member
    Post count: 13

@dudemeister 29986 wrote:

det finns faktiskt ett kryphål hos telenor också, då man kan få en 16GB (svart eller vit) för totalt 5943kr. precis som med teliavarianten så kommer den vara låst till telenor i 12 mån.

Och hur skulle det fungera? :confused:

Viewing 50 posts - 251 through 300 (of 301 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.