köpa 3GS hos telia utan abonemang?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone köpa 3GS hos telia utan abonemang?

Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)
  • Author
    Member
    Post count: 16

Är det någon som vet om man kommer kunna köpa 3GS hos telia utan abonemang?
    Eftersom man kunde det men 3G så borde man ju kunna göra det även nu…

stickaaan
    Member
    Post count: 259

@broden 38707 wrote:

Är det någon som vet om man kommer kunna köpa 3GS hos telia utan abonemang?
    Eftersom man kunde det men 3G så borde man ju kunna göra det även nu…

Telia släppte ju inte iPhone med kontantkort förren typ 5 månader efter lanseringen..

Broden
    Member

@stickaaan 38709 wrote:

Telia släppte ju inte iPhone med kontantkort förren typ 5 månader efter lanseringen..

kanske skrev lite luddigt…

Har inte sagt att jag vill ha ett kontantkort, jag köpte 3Gn samma dag som Telia började sälja den för 5k om jag minns rätt. Då behövde den endast bindas till ett Telia abonamang, men man behövde inte förlänga bindningstiden eller tekna ett nytt abonemang. Deträkte alltså med att man va tidigare kund hos Telia. Det jag vill veta är om detta kommer funka även denna gång..

Revox
    Member
    Post count: 29

Kommer säkert att gå, jag skall köpa en på Fredag om det finns någon dvs. I mitt fall fick jag cash av försäkringbolaget för min förra som var vattenskadad.

Ringde Telia idag och dom svarade att jag kunde köpa en 3GS kontant, jag har ju redan ett abb.

6898:- vill dom ha för 32Gb-modellen och runt 5600:- för 16Gb.

stickaaan
    Member
    Post count: 259

@broden 38712 wrote:

kanske skrev lite luddigt…

Har inte sagt att jag vill ha ett kontantkort, jag köpte 3Gn samma dag som Telia började sälja den för 5k om jag minns rätt. Då behövde den endast bindas till ett Telia abonamang, men man behövde inte förlänga bindningstiden eller tekna ett nytt abonemang. Deträkte alltså med att man va tidigare kund hos Telia. Det jag vill veta är om detta kommer funka även denna gång..

Jaha okej, ja det var lite svårtydat 😛 Nej det har jag ingen aning om. Ring Telia och fråga? 🙂

Broden
    Member

@revox 38713 wrote:

Kommer säkert att gå, jag skall köpa en på Fredag om det finns någon dvs. I mitt fall fick jag cash av försäkringbolaget för min förra som var vattenskadad.

Ringde Telia idag och dom svarade att jag kunde köpa en 3GS kontant, jag har ju redan ett abb.

tack! precis den info jag ville ha!
    Även jag ringde till telia och frågade igår. alldeles innan jag startade denhär tråden. Den jag pratade med då sa att dom inte fått nån info om det än, och att dom nog inte skulle få det förräns på fredag morgon..
    Verkar vara lite virrigt på detdär företaget.. =)

snook
    Member
    Post count: 2190

Det är nog så att har man mindre än tre månaders bindningstid kvar på sitt abb så kan man antingen köpa loss den för en slant, eller få den billigare om man förlänger sitt abb.

Så kunde man göra ifjol, men Telia kommer nog inte ut med den infon förän på fredag isåfall.

Ramerix
    Member
    Post count: 92

@revox 38713 wrote:

Hur kan du veta att de blir “ungefär” dem där priserna ? 😛

Jag ringer telias “kundtjänst” och dem säger att dem inte vet någonting och att man får kontakta butiker efter som de är butikerna som kommer ta “ansvaret” för 3GS då det blev sån stor efterfrågan på telefonen.

Och ringer jag en butik så säger dem att dem Absolut inte får säga vad priset eller liknande blir att jag fick lov att återkomma i morgon då den har släppts, jag försökte mjölka den där bruden lite men ville ändå inte säga. hehe

jompao
    Member
    Post count: 456

Du lär kunna se priset efter midnatt på iPhone 3GS – Produkter och erbjudanden Mobilt – Telia.se

Blir det under 7 lak för en 32GB 3GS kontant så är det taget. Hoppas få ut runt 4 lak för min i princip nya vita G (låser upp den via Telia) helt utan en enda repa.

LTK
    Member
    Post count: 35

@jompao 38856 wrote:

Blir det under 7 lak för en 32GB 3GS kontant så är det taget. Hoppas få ut runt 4 lak för min i princip nya vita G (låser upp den via Telia) helt utan en enda repa.

Du får mer än 4000kr för den jag lovar, blev totallt ner ringd när jag la upp min för 4500kr och den är repig^^

tobias.flood
    Member
    Post count: 60

Kontantpris 6495:- för 32GB: Priser hos telia. Skulle gissa att den är bunden dock.

Revox
    Member

@ramerix 38848 wrote:

Hur kan du veta att de blir “ungefär” dem där priserna ? 😛

Jag ringer telias “kundtjänst” och dem säger att dem inte vet någonting och att man får kontakta butiker efter som de är butikerna som kommer ta “ansvaret” för 3GS då det blev sån stor efterfrågan på telefonen.

Och ringer jag en butik så säger dem att dem Absolut inte får säga vad priset eller liknande blir att jag fick lov att återkomma i morgon då den har släppts, jag försökte mjölka den där bruden lite men ville ändå inte säga. hehe

Jag ringde inte kundtjänst utan deras butikstjänst, anledningen till att jag skrev runt 5600:- för 16 Gb var att jag fick priserna ex. moms och jag la endast 32Gb modellens i minnet eftersom det är den jag är ute efter.
    Men jag är ganska så säker på att hon sa 5600:- eller 5700:- för 16Gb.

Jag ringde inte nyfiket och frågade efter priserna på 3GS utan la fram det som ett försäkringärende därav gav telefonisten mig priserna, om de sedan stämmer får vi reda på i morgon 🙂

Kurtson
    Member
    Post count: 569

Undrar om alla butikerna har några icke bokade telefoner…täby t.ex.

Ramerix
    Member

@revox 38888 wrote:

Jag ringde inte kundtjänst utan deras butikstjänst, anledningen till att jag skrev runt 5600:- för 16 Gb var att jag fick priserna ex. moms och jag la endast 32Gb modellens i minnet eftersom det är den jag är ute efter.jag är ganska så säker på att hon sa 5600:- eller 5700:- för 16Gb.
    Jag ringde inte nyfiket och frågade efter priserna på 3GS utan la fram det som ett försäkringärende därav gav telefonisten mig priserna, om de sedan stämmer får vi reda på i morgon 🙂

Okej okej, nu tror jag dej !:P Men jag trodde helt seriöst ALDRIG att 16gb skulle vara så billig efter som 3G 8gb kostar fortfarande 5300 på telia typ 😛 hehe Men du har nog rätt efter som det står så i “Telia iPhone blog”, då ska den landa på ungefär 5500kr och kostar den det så åker jag till någon butik här i närheten och köper den !:) Det är sjukt billigt enligt mig då Apple gör SJUKA grejer och var så otroligt nöjd med 3G!

Revox
    Member

Kan nu bekräfta att priset på 32Gb är 6895:- hos Telia, köpte min kl:07.00 i Borås.
    De hade fått in 13 st. svarta 32Gb samt 13 st. vita, alla svarta var slut (förbokade) och endast en vit 32:a fanns kvar och den greppade jag snabbt 😛

Hagglund
    Member
    Post count: 5

@revox 38934 wrote:

Kan nu bekräfta att priset på 32Gb är 6895:- hos Telia, köpte min kl:07.00 i Borås.
    De hade fått in 13 st. svarta 32Gb samt 13 st. vita, alla svarta var slut (förbokade) och endast en vit 32:a fanns kvar och den greppade jag snabbt 😛

Hej!

Men då är telefonen låst till Telia? Eller går det att få den upplåst direkt om man köper kontant?

Sedan har jag en fundering, sitter på halebop-kort och förut så fungerade det ju i mobiler som var låst till Telia.
    Men går det fortfarande eller har dom “stängt” den luckan nu?

tacksam för svar!

/Daniel

Ramerix
    Member

@Hägglund 38946 wrote:

Hej!
    Men då är telefonen låst till Telia? Eller går det att få den upplåst direkt om man köper kontant?
    Sedan har jag en fundering, sitter på halebop-kort och förut så fungerade det ju i mobiler som var låst till Telia.
    tacksam för svar!
    /Daniel

Det går att köra Halebop kontantkort i telia låsta telefoner då dem kör under samma nät och man kan ju säga att dem “igentligen” är precis lika bara 2 olika namn !:)

Revox
    Member

@Hägglund 38946 wrote:

Hej!

tacksam för svar!

/Daniel

Den är låst till Telia.

Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.