Köpa 3GS på blocket.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone Köpa 3GS på blocket.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 34

Hej.

Sitter i tankar igen om att iförskaffa mig en 3GS. Då är frågan, kommer det att vara några problem om man köpa en som är låst till tre på blocket och sedan åker till någon tre affär och ber dom låsa upp den? Givetvis med medtaget kvitto.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@plutonium 54615 wrote:

Hej.

Sitter i tankar igen om att iförskaffa mig en 3GS. Då är frågan, kommer det att vara några problem om man köpa en som är låst till tre på blocket och sedan åker till någon tre affär och ber dom låsa upp den? Givetvis med medtaget kvitto.

Anders, du kan bara låsa upp den direkt om den är såld med kontantkort. Denna tråd ger mer info och ska du köpa en beg. så be alltså att få se kvittot (som bör vara på 6500:- eller mer…)

plutonium
    Member
    Post count: 34

Tack för ett snabbt svar Freebo!

peter_55
    Member
    Post count: 2
    Freebo
    Member
    Post count: 4365

Bra exempel på varför man skall vara försiktig på Blocket och Tradera. Det finns sjukt många oöppnade iPhones till salu just nu, tänk om man kunde få tag i de där skitstövlarna…

muffins
    Member
    Post count: 1906

Om det är oöppnad vara man köper så be alltid om att få ett köpesavtal påskrivet och klart vid köpet.
    Blocket har även någon mall för sådant avtal. Då kan man på så vis bestrida att telefonen är stulen så att säga.
    Jag har alltid skrivit köpesavtal vid försäljning av varor som har värde av en större summa pengar. Dessutom kräver jag alltid ett köpesavtal när jag köper saker som har ett värde av större summa pengar.

Ett litet tips 😉

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.