Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Köpa 4an i England?
-
AuthorPosts
-
Har lyckats leta fram en kompis i Brighton som kan köpa ut ett exemplar åt mig. Så nu undrar jag om det är något jag ska tänka på eller ha i åtanke. Finns det någon mer anledning att köpa den där, mer än att jag får den olåst? Billigare? Kommer jag undan någon skatt?
Om det händer något med telefonen så lär det väl gå lika bra att lämna in den på macforum antar jag. Jag undrar helt enkelt om det är något jag har missat eller bör vara medveten om!Garanti är nog största orsaken till att inte köpa.
Garanti gäller bara i inköpslandet. d.v.s. att om du köper mobilen i England så ska alla garantier skötas av den engelska Apple.
Du kan köpa upplåst i Sverige också, Tre säljer iPhone 4 med kontantkort som du kan låsa upp direkt för 350kr. Det är dock försäljnings stopp för upplåsta lurar tills vidare.@iPhoneReservdelar.se 75895 wrote:
Garanti är nog största orsaken till att inte köpa.
Garanti gäller bara i inköpslandet. d.v.s. att om du köper mobilen i England så ska alla garantier skötas av den engelska Apple.
Du kan köpa upplåst i Sverige också, Tre säljer iPhone 4 med kontantkort som du kan låsa upp direkt för 350kr. Det är dock försäljnings stopp för upplåsta lurar tills vidare.Hur mycket vill tre ha för 16/32 kontaktkorts iPhone 4? Vore kul och se om det är värt att skaffa en med abonnemang som man inte använder eller köpa via tre…
16 gb. 6195 kronor
32 gb. 7195 kronor
350kr för upplåsning tillkommer@iPhoneReservdelar.se 75905 wrote:
16 gb. 6195 kronor
32 gb. 7195 kronor
350kr för upplåsning tillkommerTack!
Precis som 3GS då och då är det billigare att köpa något random abb och låta det löpa
Billigast med abbonemang blir totalkostnad strax över 7000 för 16GB och strax över 8000 för 32GB. (om man inte använder abbonemanget) detta enligt iPhone abonnemang och priser – Betala mindre
@iPhoneReservdelar.se 75919 wrote:
Billigast med abbonemang blir totalkostnad strax över 7000 för 16GB och strax över 8000 för 32GB. (om man inte använder abbonemanget) detta enligt iPhone abonnemang och priser – Betala mindre
Well.. Jag är 100 på att det var billigare att köpa en 3GS från Telia med “till vänner” än att köpa via tre 😉
5500kr landade det på och hos tre var det 6500 för en kontantkorts…
Edit; Fast nu pratade vi om 4an. Har inte kollat in prisarna ännu så jag vet inte vad som är bäst. Men det som är skönast är att köpa en via tre och låsa upp via dem. Då slipper man att sitta i risksitsen att man torskar sitt unlock.
Abbonemang blir givetvis billigare, speciellt med tanke på att alla som har en kontantkorts telefon eller alternativ uppbunden givetvis också vill ha tillgång till fri surf och då tecknar ett abbonemang för att få det. Sen är det givetvis skönt att kunna känna sig fri och kunna säga upp sitt abb. när som helst, och inte vara bunden i 24 månader, mobilen betalas ju då även på avbetalning. Som Göran Persson en gång sa: Den som är satt i skuld är icke fri.
@iPhoneReservdelar.se 75895 wrote:
Garanti är nog största orsaken till att inte köpa.
Du kan köpa upplåst i Sverige också, Tre säljer iPhone 4 med kontantkort som du kan låsa upp direkt för 350kr. Det är dock försäljnings stopp för upplåsta lurar tills vidare.Så vad är egentligen fördelen med att köpa den i England?
Fördelen är att det finns telefoner att köpa 🙂 att det är nåt lite billigare än här hemma.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.