Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Köpa av en amerikansk Iphone 4
-
AuthorPosts
-
Hej min kompis har tillfälle att köpa en iphone 4 till mig den är en amerikansk modell. Men nu snackar han om att den inte fungerar att uppdatera till den senaste uppdateringen stämmer detta och finns det fler problem med att köpa en amerikansk Iphone 4?
Tack på förhand / JReinhold
Alla iPhones går att uppdatera/återställa till den senaste firmwaren.
Han kanske menar på att man _inte_ ska uppdatera/återställa till den senaste firmwaren då den nyaste firmware inte går att jailbreaka.
@jreinhold 76080 wrote:
Hej min kompis har tillfälle att köpa en iphone 4 till mig den är en amerikansk modell. Men nu snackar han om att den inte fungerar att uppdatera till den senaste uppdateringen stämmer detta och finns det fler problem med att köpa en amerikansk Iphone 4?
Tack på förhand / JReinhold
Rekomenderar verkligen inte att köra en som är låst till at&t i usa. Jag har haft det innan en 3gs och självklart kan man med lite pill aktivera telefon kanske jailbreaka och låsa upp det med ultrasn0w men du spar mycket tid och läsning att bara köpa en i sverige eller en helt fabriksolåst! Så skippa det köpet…..
Det största problemet är att man är beroende av jb samt upplåsning av nåt slag (ultrasn0w) Ett annat problem är att garantin gäller bara i USA så för garanti ärande så ska telefonen skickas till USA.
Okej tack för svaren får nog bli att skippa det köpet och beställa en på telia istället
Men man kan väll låsa upp den genom 3? Eller är det bara AT&T som kan låsa upp den?
Nya bud angående garanti 🙂
Goda nyheter faktiskt.
Apple Sverige tolkar att garanti gäller i länder där iPhone 4 säljs.
Så att era utlänska iPhones kan skickas till LAN master för garanti utan problem.
Ta kontakt med apple först dock.
Välj inte iphone support när du är i kön utan annan produkt så får du prata med någon som hänvisar dig till en auktoriserad Apple service@iPhoneReservdelar.se 76234 wrote:
Nya bud angående garanti 🙂
Goda nyheter faktiskt.
Apple Sverige tolkar att garanti gäller i länder där iPhone 4 säljs.
Så att era utlänska iPhones kan skickas till LAN master för garanti utan problem.
Ta kontakt med apple först dock.
Välj inte iphone support när du är i kön utan annan produkt så får du prata med någon som hänvisar dig till en auktoriserad Apple serviceBra initiativ, och på tiden. Har själv ingen “utlands”-iPhone men tycker att iPhone som iPhone, de är av samma skrot och korn, alla iPhone har samma värde och bör därför behandlas lika.
Hursom helst glada nyheter för alla med utlands iPhone (4).
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.