Köpa i mängder.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa i mängder.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Member
    Post count: 21

Hejsan! Först och främst, så ska jag inte köpa något så ni behöver inte “varna” mig. Men jag är fortfarande lite fundersam.

Jag har nu chattat lite med en kille i USA. Han menar att han köper in iphones i partier, runt 100 st på en gång. Sedan säljer så unlockar han dem och säljer. Och om jag ska vara ärlig så verkar han faktiskt göra detta då jag tittat igenom alla annonser han sätter in.

Han vill så klart inte säga till mig hur han får tag på det, men de jag har funderat över är om man köper dem i thailand eller asien där de är billigare och han har någon som skickar över dem?

Men då menade han på att jag kunde till och med få serie nummer och se att den är köpt i USA. Men hur fan är de möjligt? Apple säljer väl inte till sidan ?^^

Och så säljer han bara med laddningssladden och den till datorn. Inget låda…

Kom ihåg, jag ska inte köpa något så ni behöver inte varna mig! Jag undra bara om de ens är möjligt?

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Allt är ju möjligt men inte troligt. Kan ju vara den här gubben 😛

“$10,000 worth of iPhones stolen from Lancaster, PA Apple Store Dec 11th, 2009

Apple Stores continue to be sizable targes for theft, it seems — the local paper in Lancaster, PA reports that four young men stole 17 iPhones from the displays at an Apple Store recently, resulting in almost $10,000 worth of losses. The robbery took place during the day; at around 1:30pm, the young men just started grabbing, and walked out of the store with as many iPhones as they could carry.

Not that it’ll probably do anything but get them in trouble. All of the phones are already entered in a crime database, and they were removed from the store without SIM cards, so any attempt to officially activate them will probably raise flags somewhere. Of course, from my time in retail I know that most retailers just usually write losses like this off, as it’s just cheaper to eat the loss than deal with going after whoever stole the units. But you never know — the police apparently have video and everything, so if the kids are caught, maybe they will face the music.”

e91a
    Member

Han sa efter att vi chattat ett tag om jag ville köpa in för att sälja. Dock tackade jag nej då jag inte har tid eller ork eller pengarna att lägga ner. Känns lite ärlig , men vete fan..

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Hur mycket vill han ha för dem?

@iPhoneinfo.se 10 wrote:

Ibland dyker det upp trevliga erbjudande på Blocket/Ebay.com, kika gärna där.

Men akta dig för bedrägerier.

Betala ALDRIG i förskott!
    Låter annonsen för bra för att vara sann = Bedrägeri

Tycker det är en bra regel, är det för bra för att vara sann så är det förmoligen inte det.

e91a
    Member

Jag vet. Som sagt jag TÄNKER inte köpa dem.

De han sa var att han kan säga till mig vilka han köper av om jag skulle kunna köpa runt 100 st direkt av.

muffins
    Member
    Post count: 1906

@e91a 50759 wrote:

Jag vet. Som sagt jag TÄNKER inte köpa dem.

De han sa var att han kan säga till mig vilka han köper av om jag skulle kunna köpa runt 100 st direkt av.

Jag vet att du inte tänker köpa, men eftersom du fortsätter skriva om händelsen så besvarar jag det också.

Att han först säger att han vägrar säga vart han får sakerna ifrån till att sen säga till dig att du får veta om du köper runt 100st av personen i fråga/personens källa.

Det är ett helt vanligt fall av att försöka få någon punga ut en stor fast summa direkt för att sedan försvinna med den. Nej tackar vettja göra kontanta affärer öga mot öga och klämma på produkten innan man gör ett köp.
    Ska jag göra ett köp över nätet och skicka pengar så handlar det om 1-200 kronor max om det är privatperson.

e91a
    Member

@muffins 50760 wrote:

Jag vet att du inte tänker köpa, men eftersom du fortsätter skriva om händelsen så besvarar jag det också.

Att han först säger att han vägrar säga vart han får sakerna ifrån till att sen säga till dig att du får veta om du köper runt 100st av personen i fråga/personens källa.

Det är ett helt vanligt fall av att försöka få någon punga ut en stor fast summa direkt för att sedan försvinna med den. Nej tackar vettja göra kontanta affärer öga mot öga och klämma på produkten innan man gör ett köp.
    Ska jag göra ett köp över nätet och skicka pengar så handlar det om 1-200 kronor max om det är privatperson.

Dubbelkonto elr vadå du? 😮

TruB
    Member
    Post count: 476

pratade med en på telenor och han nämnde då att deras erbjudande 199 kr i mån (24 mån) inkl frisurf på 3g, att det är dom som köper 10 st åt gången och sen säljer på blocket. kan inte säga om det är sant, men min svåger passade på att köpa sig en iphone då.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@trub 50799 wrote:

pratade med en på telenor och han nämnde då att deras erbjudande 199 kr i mån (24 mån) inkl frisurf på 3g, att det är dom som köper 10 st åt gången och sen säljer på blocket. kan inte säga om det är sant, men min svåger passade på att köpa sig en iphone då.

Du menar att de köps med stulet kreditkort eller att de köps av en målvakt som sedan skiter i att pröjsa abonnemanget?

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.