Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPad › Köpa iPad från utlandet?
-
AuthorPosts
-
@bozz 63975 wrote:
Får man (brukar man få) betala tull när man köper grejer från eBay?
Det beror på hur ärlig du är. Om säljaren deklarerar varan som gåva/reparation/etc så är det inte säkert att den fastnar i tullen. Om du har otur, som jag känner på mig att jag kommer att ha, så dyker det upp ett brev från Tullverket efter ett par veckor med ett inbetalningskort.
Beställde en iPad igår kl 10.30 (GMT-8) på intlo.com. Nu, ett dygn senare, är orderstatus “iPad confirmed”, den är alltså ännu inte skickad.
Är detta något man borde bli oroad över(med tanke på att det står “Skickas inom ett dygn”)? :confused:@krismutt 64488 wrote:
Beställde en iPad igår kl 10.30 (GMT-8) på intlo.com. Nu, ett dygn senare, är orderstatus “iPad confirmed”, den är alltså ännu inte skickad.
Är detta något man borde bli oroad över(med tanke på att det står “Skickas inom ett dygn”)? :confused:Det var även min status i ngt dygn, sedan när FedEx fick sändordern gick det med rasande fart
Skall bli spännande nu den 10 Maj, är Apple släpper priser och lev datum för de stora länderna i EU. Billigare än att köpa från US??? Jag hoppas det!
Kikar jag på Apple i England står det att iPad kommer “Late May”.
Jag får ett frispel om de flyttar fram datumet igen 🙂Nu har jag grävt fram en kompis, kompis som är i amerikat 😛
Då har jag lite frågor igen, som någon kanske kan svara på.
-Vilka är bäst att skicka med och vad borde frakten hamna på (ungefär) för en privatperson? (fedex, ups….?)
-Vad händer om den går sönder under frakten?
-Om en privatperson skickar till en privatperson och sätter den som en “Gift”, slipper man tull då?@bozz 64989 wrote:
Nu har jag grävt fram en kompis, kompis som är i amerikat 😛
Då har jag lite frågor igen, som någon kanske kan svara på.
– Vilka är bäst att skicka med och vad borde frakten hamna på (ungefär) för en privatperson? (fedex, ups….?)
– Vad händer om den går sönder under frakten?
– Om en privatperson skickar till en privatperson och sätter den som en “Gift”, slipper man tull då?FedEx tar ca 900:- för att skicka en iPad från US på 2-3 dagar. Försäkring finns men det kräver nog att avsändaren specar värdet på försändelsen och specar du värdet till 6000:- så kommer det absolut att plinga till i Tullen. FedEx rapporterar ju alla försändelser.
Alla svar hittar du på fedex.com
@freebo 64994 wrote:
FedEx tar ca 900:- för att skicka en iPad från US på 2-3 dagar. Försäkring finns men det kräver nog att avsändaren specar värdet på försändelsen och specar du värdet till 6000:- så kommer det absolut att plinga till i Tullen. FedEx rapporterar ju alla försändelser.
Alla svar hittar du på fedex.com
Du vet ALLT Freebo! 🙂
Då blir det lika billigt att köpa en från GB/ES/IT.. En semester dit i sommar kanske?:rolleyes:
Priset kommer ju landa på, i runda svängar, 4600kr i EU (16gb)
Hejsan. Jag kan köpa och skicka till er. Vet inte om detta räknas som reklam och inte är tillåtet, antar att det inte är det eftersom länken redan är postad.
Ser att admin Freebo tipsar om mig här https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-ipad/7986-kopa-ipad.html, tack för det 🙂
Priserna varierar lite nu, dollarn gick upp från 7.12 till 7.80 så det har blivit lite dyrare sen jag la in min annons. iPad 16, 32, 64 + tillbehör + gift certificates – 99.se
Väntetiden är 1-3 veckor beroende på modell som önskas beroende på att de säljer slut hela tiden. Jag får de skickade direkt från fabriken.
Hälsningar Martin
Har en kompis som bor i USA, kan jag beställa tex en 16gb 3G modell till han via appels hemsida, och betala för den, och be dom skicka den till hans adress i usa ?
Sen när han väl får den, så skickar han den till mig i Sverige ?Samt vad blir skillnaden mellan USA ipad och europa sålda samt svenska ipads?
Förutom ÅÄÖ då ? Går detta att fixa ?
Samt strömsladden såklart.Samt blir där skillnader mellan tex, italiens/tysklands ipads och sveriges?
Tackar 🙂
// André
Hejsan, ja det borde gå bra att beställa till din kompis. Vet faktiskt inte, eftersom jag själv befinner mig i USA har jag inte testat men jag ser inget problem med det. Giftcards kan du dock inte köpa då de kollar om du har ett amerikanskt kreditkort.
När man köper iPads här så står det att det är en iPad Wifi + 3G USA
Den är helt olåst. Antagligen blir de det i Europa också, i Japan däremot så är den låst till en operatör i Japan men olåst i resten av världen.ÅÄÖ kan du skriva om du håller nere AO. Det är precis som när iPhone kom kan jag tänka mig, alltså att native support för ÅÄÖ kommer i en systemuppdatering när den släpps i Sverige.
@twizted 65788 wrote:
Har en kompis som bor i USA, kan jag beställa tex en 16gb 3G modell till han via appels hemsida, och betala för den, och be dom skicka den till hans adress i usa ?
Sen när han väl får den, så skickar han den till mig i Sverige ?Samt vad blir skillnaden mellan USA ipad och europa sålda samt svenska ipads?
Förutom ÅÄÖ då ? Går detta att fixa ?
Samt strömsladden såklart.Samt blir där skillnader mellan tex, italiens/tysklands ipads och sveriges?
Tackar 🙂
// André
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.