Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPad › Köpa iPad i USA
-
AuthorPosts
-
Hej jag har en kompis som ska till USA och då tänkte jag höra om någon vet om iPad modellen med wifi+3G är operatörslåst eller är det så att iPads baseband på senaste går att låsa upp?
Jag vet ju att man kan ha iPad baseband i en iPhone.Det verkar som de som säljs i USA av modell ipad 2 kommer bli låsta till AT&T eller Verzion Wireless.
@mrcabelguy 88636 wrote:
Det verkar som de som säljs i USA av modell ipad 2 kommer bli låsta till AT&T eller Verzion Wireless.
Stämmer detta?
Priserna eller att de är operatörslåsta?
Jag får nog säga ja på bägge enligt vad jag kan läsa ut.
The iPad model you purchase is specially configured to work with either AT&T or Verizon — not both
Vilket verkar betyda att dom är låsta. Tråkigt…
Nja, för mig låter det som att den är konfigurerad antingen för 3g eller cdma nät
samma som iphone4 som finns för verizon och övriga@iPhoneReservdelar.se 88746 wrote:
Nja, för mig låter det som att den är konfigurerad antingen för 3g eller cdma nät
samma som iphone4 som finns för verizon och övrigaSå du tror de är olåsta om man tar den med AT&T?
Vet ej, men för mig låter det så.
Det står dessutom att man ska täckna avtal separat med antingen at&t eller verizon, villket betyder att avtalet inte ingår i köpet.@iPhoneReservdelar.se 88748 wrote:
Vet ej, men för mig låter det så.
Det står dessutom att man ska täckna avtal separat med antingen at&t eller verizon, villket betyder att avtalet inte ingår i köpet.Kanske ska chansa och be min kompis köpa en med AT&T men han är borta till slutet av mars så kanske någon har köpt tidigare än det så man kan få det bekräftat att det fungerar med valfritt simkort.
Om jag har förstått detta rätt med iPad 3G så är det att det finns en för verizon och en för ATT. Som det redan har sagt kör Verizon en annan typ av mobilt nätverk än vad ATT (och som vi) gör. Om du ska köpa en som funkar i Sverige så ska det vara den som går till ATT, den ska olåst om jag inte minns fel. Rätta mig om jag har fel. Var själv på väg att köpa en 3G från USA men ville inte ha ett till abonnemang när man är en fattig student, så det fick bli wifi only, klarar mig bra med det. Kör med myfi från iphonen.
Går det köpa en ipad 2 som är låst till Verizon men ändå bara aktivera och surfa via wifi eller blir det problem?
Jag har inte tänkt använda 3g bara surfa genom telefonen och hotspot e tanken.
@smisken 89319 wrote:
Går det köpa en ipad 2 som är låst till Verizon men ändå bara aktivera och surfa via wifi eller blir det problem?
Jag har inte tänkt använda 3g bara surfa genom telefonen och hotspot e tanken.
Sålänge du har ett simkort från verizon att aktivera med eller om det finns jailbreak-applikation som kan hacktivera enheten, så ska det inte innebära några problem för dig att sedan kunna använda enheten att surfa med via wifi eller hotspot.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.