Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Köpa iPhone?
-
AuthorPosts
-
Hejsan allesammans!
Jag har funderat ett tag på att köpa en iPhone och undrar om det är värt det…
Eller ska jag vänta?
Om det nu är värt det så vad är billigast? Att köpa med abonnemang eller att köpa den utan? Går det att köpa iPhone i Sverige utan abonnemang?
Skulle helst vilja köpa utan abonnemang!///Cappe
om det är värt det eller inte kan vi inte avgöra åt dig, utan läs runt lite så ser du att dom flesta som har den är faktist mer än nöjda med mobilen, sedan så kommer det en ny iphone till sommarn 2010 (fall dom nu gör som tidigare “en ny iphone varje år), fast finns ingen info om den, så fall väntan är värt det eller inte kan vi inte heller säga.
ja det finns med kontantkort. bara att gå in på dom operatörerna
iPhone 3GS 16 GB
http://www.halebop.se/butik/mobiltelefoner/iphone/
m.fldu är intresserad utav och välja kontantkort. jag hade iallafall valt utan abonnemang, men det är jag det. fast liten headsup på telia här, även om du köper den med kontantkort där så är den låst till telia i 12månader och du kan inte låsa upp den tidigare, tror det är bara telia som har så. men kan bli rättad
Hur menar du med…
“du är intresserad utav och välja kontantkort. jag hade iallafall valt utan abonnemang, men det är jag det.”
Att du vill köpa med t.ex ett halebop abonnemang som kostar 99kr i månaden eller vad menar du?
Vad är billigast?
inte för att vara taskig, men tycker du att det är svårt att gå in på t.ex halebop
och kolla vad allting kostar i månaden. dom gör alla uträkningar på sidan med en gång.t.ex
halebop
24månader , 88kr för abonnemanget första 12månaderna, sedan 118kr dom sista 12månaderna + förhöjdmånadsavgift på 150kr
= 238kr/månad efter 12månader 268kr/månad (6072kr) + samtalsavgifter(förhöjdamånadsavgiften =avbetalning på mobilen, kan du sänka eller ta bort helt även, fast du får du betala lite kontanter för telefonen isåfall.
halebop kontantkort
6.595 kr + summan du fyller på kortet medi detta fall så är det billigare med abonnemanget
menade bara att du får väl välja själv om du nu tänker ta abonnemang, med tanke på att du kan nu anpassa ditt abonnemang på flera sätt. inom samtalskostnader, sms, frisurf mängd osv osvOki , tack för svar , men har redan ett bra kontantkort och undrar hur mycket skillnaden är mellan att köpa den utan abonnemang och med…
Har bestämt mig för ett Telia abonnemang men hittar inte vilket jag ska välja då det MAX får kosta ca 250kr i månaden SAMMANLAGT…
Vill ha en 32Gb men vet ej vilket abonnemang , gärna med billig Surf…
LÄNK… Telia Sidan
Snälla hjälp mig!
@molo 49154 wrote:
Har bestämt mig för ett Telia abonnemang men hittar inte vilket jag ska välja då det MAX får kosta ca 250kr i månaden SAMMANLAGT…
LÄNK… Telia Sidan
Snälla hjälp mig!
Hur mycket får telefonen kosta i engångssumma?
*iPhone 3GS 32GB 1695 :- engångsavgift.
* Telia Mobil iSurfMånadskostnad: 249 kr
Då får du minsta surfpaketet med.
Det finns inget annat alternativ som innehåller surf som får dig under 250SEK/månad med telia.oki , hur mycket får man surfa för då och vad kostar det och ringa osv
På dustin kan du köpa en 3gs för ca 5800 med frakt. Den är låst till telia men inget ab eller liknande.
APPLE IPHONE 3GS 16GB SVART – Den snabbaste och mest kraftfulla iPhone hittils – Produktinformation
@molo 49160 wrote:
oki , hur mycket får man surfa för då och vad kostar det och ringa osv
Här tänker jag stampa ner foten.
Kolla upp abonnemanget lite själv också. Vi är inte här för att stoppa silverskedar i munnen. Lite läsning får man göra själv iaf.
Allt stod på länken du skrev som gick till telias olika abonnemang.Oki , förstår att ni börjar bli läss på mig , hittar det med surf och ringandet men inte sms , mms osv , bara skicka länk snälla…
@molo 49164 wrote:
Oki , förstår att ni börjar bli läss på mig , hittar det med surf och ringandet men inte sms , mms osv , bara skicka länk snälla…
https://www.tewss.telia.se/files/iSurfMiniMidiMaxi_TSP1543_priser_07aug.pdf
Lugnt. Ang. att bli less på dig så ska du inte ta det negativt för att du frågar om saker & ting. Mer att man tycker du också kan lyfta på ett finger och ett ögonlock och klicka lite själv då det mesta fanns på sidan du länkade till 🙂
Aa vet :S
EDIT: Funderar nu mycket på det dära iSurf…
Då man mest kommer surfa mycket med “Nallen”…
Är det någon här som har iSurf abonnemanget och har någonting att tillägga av det som står på länkarna?Kommer väll surfa ganska mycket men kommer även att andvända WIFInär man har tillgång till det… Så vet ej…
@molo 49716 wrote:
Kommer väll surfa ganska mycket men kommer även att andvända WIFInär man har tillgång till det… Så vet ej…
Kommer nog inte att räcka om du ska kolla mycket på youtube och lyssna mycket på webradio.
Men om du ska surfa lite och kolla mailen, använda apps som drar data så bör det räcka.
Jag har 100 MB och det räcker för mig, men då snålar jag lite. stängt av push och kollar inget YT osv..
Asså youtube kan jag kolla på hemma men menar mer apps på skolan osv…
Oki , bra ska ner och kolla på en idag , men alla verkade vara slut då man ringde :S Fanns typ 3 kvar…
Säger sig lite själv att alla är slut för det är ju jul snart 😀
Såå , nu har man varit i Sundsvall och hittade man en iPhone? JA det gjorde man 😀 En 32Gb’s svart med telias iSurf 😀
gz 🙂
Tack 😀 men jag hittar inte det dära röstststyrningen , vet du vart den finns?
@molo 49154 wrote:
LÄNK… Telia Sidan
Snälla hjälp mig!
du kan köpe en hos tre med kontantkort och sedan låsa upp den för 300kr, så du kan ha telia.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.