Köpa iPhone 3G från Italien (Vodafone)

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone Köpa iPhone 3G från Italien (Vodafone)

Viewing 27 posts - 1 through 27 (of 27 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4

Försöker få fatt på info om regler för att köpa en iPhone i Italien, ej operatörsbunden givetvis.

Alternativen är väl annars:
    1. International-Orders.com . Ytterst intressant. Men är de ej opertörsbundna?
    2. Ebay. Finns ett och annat där
    3. Direktimport på blocket. Verkar dyrt (liksom Tradera)
    4. Frankrike. Har fått för mig att det är dyrare än Italien. Ngn som vet pris
    5. Belgien vad jag förstod 900 €. Rätt dyrt mao.

Men som sagt. Åka till Italien är ju alltid skoj. Är det ngn som vet mer om den marknaden (de flesta på Blocket verkar komma därifrån så ngt positivt måste det ju vara med Italien :))
    Är det så att detta är skrivet om tidigare så vet att ja letat ordentligt, men ej funnit det på Forumet.

Leif

leif_ivan
    Member

569 € verkar det som enligt denna länk på TIM.
    TIM – Apple iPhone 3G (16GB)

min Italienska är inte vad den en gång var, och Italien är lurigt så jag litar inte helt på min uppfattning. Är det ngn annan som vet?:)

dibb
    Member
    Post count: 379

1. du ska nog inte lita på dom för vad jag har hört så ligger företaget i ett hotel eller vad det nu va så den går nog bort.
    2. jo om de inte är ifrån ita, bel, fra, hk så är dom låsta.
    3. dom tar ÖVERPRIS
    4. tror att det ska vara dyrare i fra än ita där ska den kosta 569 euro för 16 gb
    5. jepp där kommer det bli dyrt.

mitt svar till dig är att köp den i ita inget snack om det! tänkte låta min lillesyrra köpa den där men den var slut så får hoppas att dom har den på lager när du kommer.

syndikat
    Member
    Post count: 6

@dibb 7326 wrote:

1. du ska nog inte lita på dom för vad jag har hört så ligger företaget i ett hotel eller vad det nu va så den går nog bort.
    2. jo om de inte är ifrån ita, bel, fra, hk så är dom låsta.
    3. dom tar ÖVERPRIS
    4. tror att det ska vara dyrare i fra än ita där ska den kosta 569 euro för 16 gb
    5. jepp där kommer det bli dyrt.

mitt svar till dig är att köp den i ita inget snack om det! tänkte låta min lillesyrra köpa den där men den var slut så får hoppas att dom har den på lager när du kommer.

Det var väl ändå W E electronics som var lokaliserat till ett hotel? Stod till å med i aftonhoran. Men tycker ändå att man ska vara försiktig med sidor som denna, använd dig endast av sidor som är beprövade av många som man kan lita på.

På tal om överpris så kan man jämföra med Telias överpriser där en helt betald iphone med abbonemang i 24 månader kan kosta 20k…

leif_ivan
    Member

569 € – måste bara få tid att åka dit 🙂

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

Man kan tydligen beställa den via Vodafone Italias hemsida 🙂

Shop Vodafone: ricarica online!

Marcus
    Member
    Post count: 28

@iPhoneinfo.se 7385 wrote:

Man kan tydligen beställa den via Vodafone Italias hemsida 🙂

Shop Vodafone: ricarica online!

Det låter bra! Men man kan väl bara beställa inom Italien och till inte Sverige va?

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

@marcus 7407 wrote:

Det låter bra! Men man kan väl bara beställa inom Italien och till inte Sverige va?

Vet faktiskt inte, men det ska nog gå faktiskt. Tror inte dom har så stor kontroll när det är inom EU.

Annars går det att beställa härifrån: Pianetashop.it, Il Pianeta dello Shopping – Elettronica, Telefonia, Elettrodomestici,Giocattoli e tanto altro ancora

ProsaCC
    Member
    Post count: 44

@iPhoneinfo.se 7421 wrote:

Vet faktiskt inte, men det ska nog gå faktiskt. Tror inte dom har så stor kontroll när det är inom EU.

Annars går det att beställa härifrån: Pianetashop.it, Il Pianeta dello Shopping – Elettronica, Telefonia, Elettrodomestici,Giocattoli e tanto altro ancora

Verkar väldigt intressant, får det till 529€ plus 10.50€ i frakt. Total kostnad 5 103 :- för 16GB. Helt okay. Då är ju bara frågan hur legit sidan är, någon som beställt därifrån?

Någon som har registrerat sig för sidan och vet vad detta handlar om?

Informazioni fiscali

Partita IVA:
    Codice fiscale:

Asmed
    Member
    Post count: 21

Jag har! kommer väl om några dagar. gått 7 dagar

ProsaCC
    Member

@asmed 7447 wrote:

Jag har! kommer väl om några dagar. gått 7 dagar

Coolt! Kan du förklara för mig vad

Informazioni fiscali

Partita IVA:
    Codice fiscale:

betyder då?

leif_ivan
    Member

@prosacc 7448 wrote:

Coolt! Kan du förklara för mig vad

Informazioni fiscali

Ungefär Information om skatter

Partita IVA:
    Codice fiscale:

Handlar om Moms och vad jag tror är motsvarigheten till Moms-nr för ett företag.

Lycka till med direktbeställningen!

Santo
    Member
    Post count: 3

@prosacc 7446 wrote:

Någon som har registrerat sig för sidan och vet vad detta handlar om?

Informazioni fiscali

Partita IVA:
    Codice fiscale:

@leif_ivan 7465 wrote:

Handlar om Moms och vad jag tror är motsvarigheten till Moms-nr för ett företag.

Lycka till med direktbeställningen!

Precis IVA är motsvarigheten till våran MOMS. Codice fiscale är motsvarande personnummer för privatpersoner och momsregnummer för företag. Dock är det ju hel olikt vårat system.

Som det ser ut nu så verkar 16GB vara slut även där nere. Pratade med brorsan igår och bad honom att springa iväg o köpa en åt mig. Så fort han hittar en så skickar han den till mig. Hoppas att TIM och Vodafone inte har brandat den på något sätt, de gillar att sätta sina loggor på lurar 🙂

ProsaCC
    Member

Alrighty, har en polare som ska fara ner och plugga till hösten där så kan hända att jag ber han köpa en när han kommer ner. Italien är alltså det bästa alternativet just nu?

Santo
    Member
    Post count: 3

Italien känns ju ganska så stabilt men de verkar vara slut där för tillfället.

Nu fick jag beslutsångest, de ringde från Telia och sa att de har en lur åt mig. Vad ska jag göra? Jag vill ha en lur nu men jag vill egentligen inte ha Telia då:

1. deras roamingavtal och priser är helt upp åt väggarna
    2. den är opperatörslåst vilket gör att jag inte kan använda kontantkort då jag är utanför sverige
    3. kortaste bindningstid är så lång som 18 månader(!)
    4. Telia är Telia

Vad händer efter 18 månader, kan jag byta operatör då?
    som sagt… beslutsångest!

syndikat
    Member
    Post count: 6

Om ni är intresserade kan man alltid köpa från norge, har lite info om ni vill ha.

Chippen
    Member
    Post count: 111

Liten fråga bara;
    hur är det egentligen med garantin på Iphone 3g?
    Om jag köper den från Italien, kan jag få den lagad i Sverige på garantin, eller gäller det bara i landet där den är köpt?
    Har kollat på apples sida, men får inget konkret svar känner jag. Någon här kanske har bättre koll, det är ju trots allt värt lite att ha riktig garanti på grejerna.

Gärna lite info om att köpa från Norge också, då jag läst någonstans att de låste upp telefonen direkt när man sa upp abonnemanget i förtid. Vill gärna höra hur det gick till isåfall.. Antar att man fortfarande måste ta sig dit iallafall.. 🙂

justin
    Member
    Post count: 53

Norge är en dyr stad, därmed kan du också förvänta dig en väldigt dyr pris på telefonen.

Chippen
    Member

Norge är en stor stad skulle jag vilja säga 😉
    Skämt åsido, det kanske kostar några kronor extra… men man kan ju alltid ta reda på hur det ligger till, och det kan ju vara värt det om man slipper operatörslåsning och om det fungerar smidigt..

Ingen som kan svara på frågan om garanti?

Timmylilly
    Member
    Post count: 35

Billigare i Schwiez? Köpa den utan abonnemang = 3700 kr sen låsa upp den hemma. Och ja du får köpa den som Svensk medborgare pratat med supporten där borta.

Marcus
    Member

@timmylilly 7593 wrote:

Billigare i Schwiez? Köpa den utan abonnemang = 3700 kr sen låsa upp den hemma. Och ja du får köpa den som Svensk medborgare pratat med supporten där borta.

Behöver man inte vara Schweizisk medborgare för att köpa den? Kan man beställa en direkt från deras sida och få hemsickad då? Enda alternativen jag hittade var ju “residential customer” och “business customer”, vilken utav dem skulle man välja?

Asmed
    Member
    Chippen
    Member

@asmed 7657 wrote:

Så att alla vet de!

Pianetashop.it, Il Pianeta dello Shopping – Elettronica, Telefonia, Elettrodomestici,Giocattoli e tanto altro ancora är en bluff!
    Beställ INTE!

Vad hände om man får fråga?

Asmed
    Member

Får väl ändra mig lite!

Men det är inte alls säkert att beställa från dom!

Folk som beställt för 10 dagar sen har inte fått den.. Och en ville få tillbaka pengarna. men blev bara blockad av deras support MSN..

Han har dock fått tillbaka pengarna nu…

Dock så har inga iPhones kommit.. Vi får vänta och se.

Beställ inte förns dom fått.

För vidare INFO: Läs denna tråd: Köpa iPhone 3G olåst utomlands – 99.se
    Börja i slutet och sedan framåt!

Snujji
    Member
    Post count: 47

För att uppdatera så har Swizzcom 24 mån låsning på Iphone 3G även när man köper den utan kontrakt. Det är med andra ord meningen att man ska använda deras kontantkort.

Nån som har info om köp av Iphone 3G i Norge?

Marcus
    Member

@snujji 7828 wrote:

För att uppdatera så har Swizzcom 24 mån låsning på Iphone 3G även när man köper den utan kontrakt. Det är med andra ord meningen att man ska använda deras kontantkort.

Nån som har info om köp av Iphone 3G i Norge?

Jaha, men man kan inte göra som någon hade gjort med sin iPhone från Norge och bara betala en klumpsumma och så blir telefonen helt upplåst?

Timmylilly
    Member
    Post count: 35

@marcus 7645 wrote:

Behöver man inte vara Schweizisk medborgare för att köpa den? Kan man beställa en direkt från deras sida och få hemsickad då? Enda alternativen jag hittade var ju “residential customer” och “business customer”, vilken utav dem skulle man välja?

Nej du är en residential customer och du får alltså åka dit och köpa den. De skickar den inte utanför Schweiz. Men den är billig där om man ska köpa med sig några och sälja vidare.

Viewing 27 posts - 1 through 27 (of 27 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.