Köpa iPhone 3G från USA – vad tänka på?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone Köpa iPhone 3G från USA – vad tänka på?

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1

Hej, jag ska köpa en iphone 3g från usa, kan nån hjälpa mig och säga allt jag behöver för att kunna använda den i sverige? tex svensk språk och så jag kan ringa och svenska kartor.mm så den fungerar helt här i sverige.:)
    Och behöver man låsa upp den och sånt?
    Är mycket tacksam för svar//Anton

JohnFa
    Member
    Post count: 461

Det första du ska tänka på att den är låst till amerikanska AT&T-telebolaget, så du kan inte använda den i Sverige. Den går nämligen inte att låsa upp än.

Svenskt språk kan du byta till i en meny. Finns en mängd språk man kan byta till.
    Den använder ju GPS så du behöver inga speciella kartor. Den tanka ner kartor baserat på var du är.

Tänk också på att de kan skicka den med båt om du får fel säljare på eBay…

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

Det går att använda SIM-unlock-kort för att låsa upp den.

jocke
    Member
    Post count: 189

@iPhoneinfo.se 11839 wrote:

Det går att använda SIM-unlock-kort för att låsa upp den.

Som kostar ca 300kr.

Det är inte säkert att du som är icke amerikan får köpa en iphone i Apple Store, men försöka kostar inget.

iPhoneinfo.se
    Member

Man måste vara amerikansk medborgare för att köpa en iPhone 3G på Apple Store. Och även fast man är det så går det inte att köpa den utan abonnemang.

JohnFa
    Member

Tycker fortfarande man ska var lite skeptisk mot upplåsningssims då de använder diskutabla metoder för att låsa upp ens telefon.

dawoo
    Member
    Post count: 10

Halloj, är ny medlem här!
    Jag har kollat runt lite och undrar varför vissa kommer hem med iphones från USA. Går man till en AppleStore så kanske det går att köpa utan abbonemang? Min bror bor i USA och har ett så kallat “Green-Card”(nästan samma rättigheter som en medborgare) och han kan ju köpa en iphone till mig. Men bara ifall de går att köpa obundna.

Någon som vet hur det ligger till?

Tack på förhand. / Alex

markiiie
    Member
    Post count: 38

Jag läste någonstans att man är tvungen att teckna abonnemang och skriva på kontrakt eller något för AT&T I BUTIK i hopp om att stoppa folk från att skicka iPhone världen över med hjälp av bl.a. JetCarrier osv.

Så jag tänkte att om man ber en polare/släkting eller liknande köper en iPhone i USA och skicka den till mig så måste de väl skriva på för abonnemang och skit i affären.. och det är ju inget bra, eller hur?

Har länge funderat på att köpa en iPhone 3g i USA men har inte riktigt förstått hur det funkar med AT&T’s abonnemang och så.

Någon vänlig själ som orkar förklara det lite snabbt för mig? ^

Tack på förhand!

iPhoneinfo.se
    Member

Dawoo: Det går tyvärr inte att köpa en iPhone 3G utan abonnemang i USA. Han kanske kan köpa den på craigslist.org (Som Blocket fast i USA) eller Ebay i USA? Annat alternativ är international-orders.com. Där är dom låsta så man får köra ett sådan SIM-unlock-kort som lurar telefonen att det sitter ett godkänt SIM-kort i, med en sådan kan du köra vilken operatör du vill.

markiiie: Det går inte köpa den utan abonnemang på Apple Store/AT&T helt enkelt – det är slut på det 🙁

Mixern
    Member
    Post count: 1

Hej, har bara en snabb fråga… Jag “bor” i USA just nu, kommer göra det i nio månader framöver, och jag är jättesugen på att köpa en iPhone. Men som sagt går det ju inte att köpa en utan ett två-års kontrakt med AT&T… Vad är det för sim-kort man kan sätta i? Antar att man fortfarande kommer att behöva betala per månad till AT&T, undrar bara om någon vet hur mycket det kostar att avsluta ett abbonnemang hos dem?

elgreco
    Member
    Post count: 65

Mixern: Ett enkelt tips för att slippa binda upp dig i två år är att köpa en iphone 3g genom ebay och sen använda ett AT&T kontantkort eller löpande abb.
    Då fungerar telefonen som den ska och du är inte bunden i två år.

JohnFa
    Member

@mixern 12114 wrote:

Hej, har bara en snabb fråga… Jag “bor” i USA just nu, kommer göra det i nio månader framöver, och jag är jättesugen på att köpa en iPhone. Men som sagt går det ju inte att köpa en utan ett två-års kontrakt med AT&T… Vad är det för sim-kort man kan sätta i? Antar att man fortfarande kommer att behöva betala per månad till AT&T, undrar bara om någon vet hur mycket det kostar att avsluta ett abbonnemang hos dem?

Det är lite körigt för du måste avsluta abonnemanget inom ett par dagar och då tror jag du kan komma ur det för en kostnad av $175. Tror sen att det är nån mer straffkostnad.

Gör som elgreco och köp en på eBay istället. Då får du 8gb för runt $600, om det är 3G-versionen du vill ha. Sen tjackar du AT&T-kontantkort istället.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.