Köpa iPhone 3G i USA

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone Köpa iPhone 3G i USA

Viewing 29 posts - 1 through 29 (of 29 total)
  • Author
    Member
    Post count: 35

Nu är det så att jag ska åka till Usa imorgon, och jag tänkte att jag kanske skulle kunna köpa en Iphone där. Jag vet inte hur allt fungerar där, kan man ens köpa i Usa utan Abb?
    Jag har släktingar där om det hjälper.
    Hur långt tid tror folk att det kommer att ta för dev team att fixa en Jb till 3g moben?
    Sen om vi kommer fram till att det går att köpa i Usa så kan jag självklart köpa med mig någon/några hem om det är någon som vill köpa en.

MVH LTK

ProsaCC
    Member
    Post count: 44

Jag är ny här på forumet men skulle gärna vilja få uppdateringar från din USA resa angående iPhone. Priser, abbonenmang osv. Vore väldigt intressant. Sen om allt klaffar rätt och priset passar mig så kan det hända att jag beställer en med dig. 🙂

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

*Tråd flyttad*

LTK
    Member

@prosacc 6162 wrote:

Jag är ny här på forumet men skulle gärna vilja få uppdateringar från din USA resa angående iPhone. Priser, abbonenmang osv. Vore väldigt intressant. Sen om allt klaffar rätt och priset passar mig så kan det hända att jag beställer en med dig. 🙂

Absolut jag kommer att hålla alla uppdaterade!

ProsaCC
    Member

Låter bra de 😉

MaKi
    Member
    Post count: 23

Nu aer det sa att jag redan aer i USA. Har varit haer i 5 veckor och aker hem pa tisdag 🙁 Fran at&t ska det ga att kopa iPhonen med No-comitment, men inte for tillfallet tror jag. Ska till at&t och hora med dem imorgon. Jag har forsokt att fa tag pa en iPhone via eBay.. men g*dforbannat va det gick at pipan. Men som sagt, jag kan svara haer vad at&t sager.

LTK
    Member

@maki 6173 wrote:

Nu aer det sa att jag redan aer i USA. Har varit haer i 5 veckor och aker hem pa tisdag 🙁 Fran at&t ska det ga att kopa iPhonen med No-comitment, men inte for tillfallet tror jag. Ska till at&t och hora med dem imorgon. Jag har forsokt att fa tag pa en iPhone via eBay.. men g*dforbannat va det gick at pipan. Men som sagt, jag kan svara haer vad at&t sager.

Tack vore snällt =)

Jag ska också hålla er uppdaterade om vad som händer när jag är i Usa

sitting
    Member
    Post count: 69

@ltk 6183 wrote:

Tack vore snällt =)

Jag ska också hålla er uppdaterade om vad som händer när jag är i Usa

underbart 😉 kanske dem har priser som passar mig med =)

ProsaCC
    Member

Mycket tacksam för all rapportering! tack 😀

westis
    Member
    Post count: 3

Tjenare,

Jag ar oxa i USA for narvarande och har lite funderingar pa att skaffa en iPhone 3G. Egentligen behover jag en telefon att anvanda i USA i tva veckor till och sen kunna anvanda samma telefon i Sverige nar jag kommer hem. Men jag har ett par fragor, som kanske nagon av er kan svara pa:

1) Telefonen ar bunden till AT&T (vet inte annu om det ryktade kontantkortsalternativet ar tillgangligt annu). Kan jag lasa upp den med PwnageTool-hacket fran iPhone Dev Team?

2) Man maste aktivera telefonen hos AT&T inom en manad, annars slutar den att funka. Aterigen, kan jag undvika detta med hacket fran iPhone Dev Team?

3) Kan det bli nagra problem med t.ex. 3G eller GPS, om annan standard anvands for detta i USA an i Sverige?

4) Om det gar att valja svenska som sprak kan jag forstas kolla upp har, aven om det fortfarande ar valdigt langa koer for att komma fram i butikerna… Nan annan som vet nagot om sprakvalen om jag koper telefonen i USA?

Tack!

/Daniel

Asmed
    Member
    Post count: 21

Hur går det för er? 🙂

Är mycket intresserad av över hur det går att köpa i USA!

Jailbreaket släpps i veckan och det lär ju gå att undvika det?

LTK
    Member

Jag har varit och pratat med både apple och At&T och som det ser ut så är det bara att glömma, man har slutat sälja Iphones utan Abb så man måste binda sig i 24månader, man behöver Social security number, amerikanskt Visa/Mastercard och inga betalnings anmärkningar. Man kan inte avsluta abb förrens det går ut. Bästa/billigaste sättet är väl Ebay, runt 600 UsD (600×6.02=3612Kr) annars får man väl vänta tills Telia släpper dem..

Tack för nu!

ProsaCC
    Member

Darn!

Såg den första Iphone 3G:n på Tradera nyss utan abb, 6000:-.

Nya Iphone 3G 16 GB, svart på Tradera. Apple iPhone | Mobiltelefoner |

Asmed
    Member
    Post count: 21

Är inte AT&T´s telefoner Låsta?

Isf måste man skaffa fake sim eller?

LTK
    Member

Så nu var det fixat, en iphone 16g vit precis som jag ville ha.
    Det var ganska lätt tillslut.
    Jag gick in i en apple store, tydligen så säljer inte At&T i florida iphone längre. Alla 16g var slut så då undrade han om jag ville beställa 1, vilket jag ville skrev ner vad jag bodde i datorn betalade 399 och sen gick jag. Telefonen kom idag och ingen contract följde med. Grymt!

Tack och hej ifrån Usa

iPhoneinfo.se
    Member

@ltk 6833 wrote:

Så nu var det fixat, en iphone 16g vit precis som jag ville ha.
    Det var ganska lätt tillslut.
    Jag gick in i en apple store, tydligen så säljer inte At&T i florida iphone längre. Alla 16g var slut så då undrade han om jag ville beställa 1, vilket jag ville skrev ner vad jag bodde i datorn betalade 399 och sen gick jag. Telefonen kom idag och ingen contract följde med. Grymt!

Tack och hej ifrån Usa

Jag hoppas du skojar! 😀

Det där är ju GRYMT isåfall! Men detta var nog ett specialfall, hur ska man bära sig åt annars?

ProsaCC
    Member

Mycket coolt, hur länge fick du vänta från att du beställde den i butiken innan du fick den hem till amerikanska adress? Antar att du bor hos någon släkting och inte på hotell 🙂

iPhoneinfo.se
    Member

@prosacc 6847 wrote:

Mycket coolt, hur länge fick du vänta från att du beställde den i butiken innan du fick den hem till amerikanska adress? Antar att du bor hos någon släkting och inte på hotell 🙂

Ja, men jag menar. Även när man beställer hem telefonen via deras webbsida så måste man väl signa upp för ett abonnemangkontrakt.

LTK
    Member

Jag fick vänta i 2dagar tills den kom till mina släktingar i Boca raton.
    Vet inte om jag hade tur och säljaren var dum ihuvudet men jag har en iphone nu, har precis i detta nu låst upp den antar att det bara är att vänta tills unlocken kommer.

//LTK

gardemyr
    Member
    Post count: 30

LTK, menar du att du köpte en 16GB Vit utan abonnemang i en Apple store
    för 399 Dollar?
    Säljaren måste ha gjort nåt grymt fel, kostar det inte betydligt mer för en
    utan abonnemang, och går det ens?

Annars är jag grymt sugen på att skaffa en iphone 3G då jag åker till USA på onsdag.

Jaja får ju gratulera dig till din fina telefon 😀

//gardemyr

LTK
    Member

Japp det är precis vad jag gjorde =)
    Man kan inte köpa utan abb i Usa dom har tagit bort det tyvär.

@gardemyr 6917 wrote:

LTK, menar du att du köpte en 16GB Vit utan abonnemang i en Apple store
    för 399 Dollar?
    Säljaren måste ha gjort nåt grymt fel, kostar det inte betydligt mer för en
    utan abonnemang, och går det ens?

Annars är jag grymt sugen på att skaffa en iphone 3G då jag åker till USA på onsdag.

Jaja får ju gratulera dig till din fina telefon 😀

//gardemyr

gardemyr
    Member
    Post count: 30

Det var ju segt, du hade tur i alla fall 😀

Tack för svaret

sitting
    Member
    Post count: 69

lykos =D vill också ha 😛

quuz
    Member
    Post count: 24

LTK låter väldigt skumt, sen att du har åäö när du är i usa gör inte saken bättre. Jag är väldigt tveksam till det hela.

LTK
    Member

åäö? Har ju så klart min egen dator med mig? Tror väl inte att jag åker iväg utan min dator? Haha nee du det gör jag inte!

Så jag kan skriva ÅÄÖ hur mycket jag vill 😉

@quuz 7059 wrote:

LTK låter väldigt skumt, sen att du har åäö när du är i usa gör inte saken bättre. Jag är väldigt tveksam till det hela.

armis
    Member
    Post count: 104

@quuz 7059 wrote:

Prova tryck Vänster Alt + Shift så ska du se att du får ett engelska tangentbord utan att du är i USA.
    Allt du läser på internet är inte lögn.

Jake_swe
    Member
    Post count: 2

Jag är i florida just nu. Vilken apple store lyckades du köpa den i?

Jag ska till orlando snart och kan ge besked från apple butikerna där om det går att köpa härifrån.

Edit: fungerar en 3g iphone i europa om man köper den i usa. Min pappa säger att europeiska och amerikanska 3g standarden kör på olika frekvenser.

LTK
    Member

Jag köpte min i Fort Lauderdale 30min ifrån Miami, Orlando var jag i men gick inte till någon apple store.
    Såvitt jag vet så fungerar det i Sverige men det ska du snart få reda på kommer hem på tisdag.

@jake_swe 7290 wrote:

Jag är i florida just nu. Vilken apple store lyckades du köpa den i?

Jag ska till orlando snart och kan ge besked från apple butikerna där om det går att köpa härifrån.

Edit: fungerar en 3g iphone i europa om man köper den i usa. Min pappa säger att europeiska och amerikanska 3g standarden kör på olika frekvenser.

Jake_swe
    Member
    Post count: 2

Den gick inte att köpa på apple store Millenia, Orlando. Den gick bara att köpa med abonemang Killen där sa att den KANSKE gick att köpa utan abonemang på at&t för 599$ respektive 699$, men han viste inte säkert.

Du verkar ha haft grym tur 🙂

Viewing 29 posts - 1 through 29 (of 29 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.