Köpa Iphone 3G med mer än 3 månader kvar på nuvarande abonnemang

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Operatörer & abonnemang Köpa Iphone 3G med mer än 3 månader kvar på nuvarande abonnemang

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 20 total)
  • Author
    Member
    Post count: 248

alltså enligt detta: “Om du har ett abonnemang (som är tecknat innan 11/7) med mer än 3 månaders bindningstid kommer du att kunna köpa en iPhone 3G till följande pris (med bibehållen bindningstid):
    iPhone 3G 8 GB: 4695 kr
    iPhone 3G 16 GB: 5495 kr”

så är det PRECIS som att köpa en mobil helt löst? ingen extra kostand per månad för själva mobilen eller abonnemang? 🙂

Morbidio
    Member
    Post count: 268

Stämmer bra det, så har iaf jag uppfattat det som.

geezarn
    Member
    Post count: 197

Precis, så är det! Väldans sjysst deal tycker jag, speciellt för de stackare som typ köpt ny mobil i våras innan man visste att iPhone skulle släppas nu. Då hade man stått där med ett värdelöst abb och kanske inte fullt så värdelös lur beroende på vad man köpt men ändå. Nu får man i alla fall chansen att vara med 🙂

ptr
    Member

hehe precis! 🙂 då får det nog bli ett sådant kalas om det nu inte visar sig att man kan beställa från schweiz eller liknande för runt 3000kr. Hur är det med garantin förresten? klart den försvinner om man jailbreakar, men om man återställer den och sen lämnar in så kan de ju inte se något?

Heenke
    Member
    Post count: 53

@ptr 5768 wrote:

hehe precis! 🙂 då får det nog bli ett sådant kalas om det nu inte visar sig att man kan beställa från schweiz eller liknande för runt 3000kr. Hur är det med garantin förresten? klart den försvinner om man jailbreakar, men om man återställer den och sen lämnar in så kan de ju inte se något?

Ska du lämna in den på garanti-service borde ju det betyda att iPhonen är trasig, och då är det ju inte säkert att den går att återställa…

ptr
    Member

@heenke 5773 wrote:

Ska du lämna in den på garanti-service borde ju det betyda att iPhonen är trasig, och då är det ju inte säkert att den går att återställa…

men hur ska dom då kunna se ifall den är jailbreakad eller inte?

jca
    Member
    Post count: 221

@ptr 5752 wrote:

alltså enligt detta: “Om du har ett abonnemang (som är tecknat innan 11/7) med mer än 3 månaders bindningstid kommer du att kunna köpa en iPhone 3G till följande pris (med bibehållen bindningstid):
    iPhone 3G 8 GB: 4695 kr
    iPhone 3G 16 GB: 5495 kr”

så är det PRECIS som att köpa en mobil helt löst? ingen extra kostand per månad för själva mobilen eller abonnemang? 🙂

Gäller det bara om man har telia då eller? Själv har jag ett tele2 abb som går ut om typ 11 månader.

geezarn
    Member
    Post count: 197

@jca 5780 wrote:

Gäller det bara om man har telia då eller? Själv har jag ett tele2 abb som går ut om typ 11 månader.

Japp, bara Telia!

jca
    Member

@geezarn 5786 wrote:

Japp, bara Telia!

Dåligt!

Ja ja jag får väl vänta ett år med att köpa ny telefon då.

frieesh
    Member
    Post count: 35

@jca 5788 wrote:

Dåligt!

Ja ja jag får väl vänta ett år med att köpa ny telefon då.

jca trodde du serisöt att det gälde alla abonemang? Så om du hade 3 månader kvar på Ditt Tele2 abb så skulle du kunna gå in och köpa en iPhone som är låst till telia?

Inte för att vara sån men fan TÄNK lite 😛
    //frieesh

jca
    Member

@frieesh 5830 wrote:

jca trodde du serisöt att det gälde alla abonemang? Så om du hade 3 månader kvar på Ditt Tele2 abb så skulle du kunna gå in och köpa en iPhone som är låst till telia?

Inte för att vara sån men fan TÄNK lite 😛
    //frieesh

Det är fan sant!! Var väldigt trött igår. Nu med facit hand har du fan rätt.

Asmed
    Member
    Post count: 21

Finns samma deal för dom som har via företaget?

Hittade:

Oavsett om ditt företag har avtal eller ej och du har ett abonnemang (som är tecknat innan 11/7) med mer än 3 månaders bindningstid kvar kommer du med bibehållen bindningstid att kunna
    köpa en iPhone 3G till följande priser:
    iPhone 3G 8 GB: 3 756 kr (exkl. moms)
    iPhone 3G 16 GB: 4 396 kr (exkl. moms)

Skönt. Blir att fixa via någon företagare då!

Asmed
    Member
    Post count: 21

Behöver man förlänga sitt abonnemang ifall man har mer än 3 månader kvar på det???

r2d2
    Member
    Post count: 134

hej skriver min fråga här då den passar bäst.

kan köpa en iphone genom en kompis som förlänger ett av av abbonemangen på sitt företag, kostar 8gb 4600kr då?

och kan man använda sig av telias, halebop kontant kort? då jag nu inte har ett telia abbonemang ( har tele2) kan ju inte använda mig utav den “riktiga” som den är köpt på.

hur funkar telias data fast pris? för min kompis sa att dom hade data paket till företaget men är sådana abbonemang bara till specifika telefoner(simkort) eller hur fungerar det, tänkte om man fick användarnamn o lösen så kanske man kunde surfa på¨företagets fria data 😀

tacksam för svar o info då jag skulle ringa till kompisen så fort så möjligt —

(såg nu att telia refill flex var ok,,vanliga refill var ju svindyr..3.99kr/min för vanligt samtal) djungel av abbonemang som telia har …statligt är ordet…som försäkringskassan nästan.
    r2d2

isola
    Member
    Post count: 22

Låter helt klart intressant! =)

Fördelen verkar vara att man Inte binder upp sig på något telia abb. Frågan är bara vad för abb ska man köra istället? Kanske kan man starta ett telia abb. utan bindningstid?

Vill ha viss mån av fri datatrafik etc

Lashis
    Member
    Post count: 16

@r2d2 7294 wrote:

hej skriver min fråga här då den passar bäst.

kan köpa en iphone genom en kompis som förlänger ett av av abbonemangen på sitt företag, kostar 8gb 4600kr då?

och kan man använda sig av telias, halebop kontant kort? då jag nu inte har ett telia abbonemang ( har tele2) kan ju inte använda mig utav den “riktiga” som den är köpt på.

hur funkar telias data fast pris? för min kompis sa att dom hade data paket till företaget men är sådana abbonemang bara till specifika telefoner(simkort) eller hur fungerar det, tänkte om man fick användarnamn o lösen så kanske man kunde surfa på¨företagets fria data 😀

tacksam för svar o info då jag skulle ringa till kompisen så fort så möjligt —

(såg nu att telia refill flex var ok,,vanliga refill var ju svindyr..3.99kr/min för vanligt samtal) djungel av abbonemang som telia har …statligt är ordet…som försäkringskassan nästan.
    r2d2

Priset du får lägga på telefonen beror på vilket abonnemang du binder upp och hur länge.

Du kan inte använda Halebop-kort i den.

Datatrafik fastpris är en tjänst som ligger på abonnemanget, så du måste alltså ha det liggandes på det du ska ha i telefonen.

Jättedjungel Telia har… verkligen… de har inte fler abonnemang än konkurrenterna, du måste bara släppa Televerket och öppna ögonen lite.

isola
    Member
    Post count: 22

Planerar att köpa en iphone via en bekant nu på detta sättet.

Frågan är; Måste jag aktivera den med något telia abonnemang eller hur funkar själva aktiveringen?

Förstår att telefonen är låst till telia i 12 månader. Däremot vill jag inte aktivera min bekants sedan tidigare abonnemang med iphonen.

JohnFa
    Member
    Post count: 461

Är det bara jag sm tycker att 5400 är sjukt dyrt för den här telefonen?

Morbidio
    Member
    Post count: 268

@johnfa 9705 wrote:

Tänk på vad du får, du får:

Kamera (hyffsad kamera)
    GPS
    iPod med 8 eller 16 gb
    Videospelare
    Surfmaskin
    Spelmaskin

Några få jag kommer på nu, räkna ut priset för vardera av de sakerna så ser du att iPhonen trots allt inte är så jättedyr.:)

Halle
    Member
    Post count: 837

@johnfa 9705 wrote:

Förstår inte vad det är som folk tycker är så dyrt? 5400 är inte alls farligt för iphone. Den är den enda telefonen i sitt slag. Ingen annan telefon har ett användargränssnitt eller den typ av touch-skäm som iphone.

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.