Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Köpa iPhone 3GS – har en del problem
-
AuthorPosts
-
Hej hade tänkt köpa en iPhone 3G när den kom ut men vart lurad av någon på blocket så intresset försvann. Nu har dock en ny version släppts och har bestämt mig på att jag ska köpa den. Tänkte importera från international-orders.com men har lite frågor angående problemen jag har:
-Använder Tele2 Comviq och kan inte byta, därav importen.
-Garantin är ett problem iom att den inte gäller i Sverige.
-Beställer man från I-O kommer telefonen oupplåst. Vad kommer jag kunna använda telefonen till när jag får den? (innan upplåsning blir tillgängligt)
Tycker ni att jag ska köpa den från i-o eller kommer kanske Tele2 börja sälja den här i Sverige? Jobbigt det här när man väntat så länge på telefonen 😮
Tacksam för alla svar! 😉
Beställ deras surfpaket tjänst då?
Och upplåsning finns:
Jailbreak: iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3GS Using PurpleRa1n (Windows)
Upplåsning: iClarified – iPhone – How to Unlock the iPhone 3G, 3GS Using UltraSn0w
@carpe 36873 wrote:
Beställ deras surfpaket tjänst då?
Och upplåsning finns:
Jailbreak: iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3GS Using PurpleRa1n (Windows)
Upplåsning: iClarified – iPhone – How to Unlock the iPhone 3G, 3GS Using UltraSn0w
Det låter ju riktigt bra! Trodde verkligen inte att upplåsning fanns redan för 3GS:en 😀 Och surfpaket maxi får det bli! 😀
Garantin då? Den behövs kanske inte eller brukar telefonen kunna få problem? (Det tror jag faktiskt inte själv) 🙂
International-orders.com då, pålitlig sida har jag läst från forumet nr1 😉
Någon annan som hunnit importera 3GS:en därifrån än då? 🙂
Tack för hjälpen annars Carpe!:laugh:
Har du pengarna och vill ha Tele2 så köp.
Tänk på att lägga på 100 dollar på priset du ser hos international-orders.
Det syns bara när man ska betala, för en 3G S 16 Gb är det ca: 724 dollar plus 100 dollar frakt.
Då är det med Fedex. Då har man den snabbt också, när jag beställde min iphone 2G från dom fick jag den på 3 dagar då jag tog Fedex.
100 dollar i frakt? Finns det verkligen inget billigare fraktsystem ifall man inte har i behov att ha den inom 3 dagar?
@carpe 36877 wrote:
100 dollar i frakt? Finns det verkligen inget billigare fraktsystem ifall man inte har i behov att ha den inom 3 dagar?
Nej det finns faktiskt bara dyrare har jag för mig 🙂 helt allvarligt alltså :S
Sen ska det väl vara Gift på paketet har jag hört? 🙂
Edit: finns 1 billigare fraktsätt 🙂
@carpe 36877 wrote:
Det finns billigare frakt på ca: 40 – 70 dollar tror jag.
Men då blir det med posten i USA – Posten i Sverige.
Dom gångerna som jag har beställt på Ebay med posten i USA så har det tagit minst 2 veckor.
Två veckor vs. tre dagar….. 🙂
Har man pengar att köpa den kontant för ca: 6000 – 7000 så har man nog råd att betala ca: 500 kr extra för att få den snabbt.
Så tänker jag 🙂
Priset spelar ingen roll, bara den kommer hit på ett säkert sett och gärna även snabbt 🙂
Edit: sen med Jailbreakingen såg jag att man kanske skulle vänta med att göra det för att något inte fungerade med denna, men är det verkligen värt att vänta på och kan man inte göra om Jailbreakingen sedan om det finns ett nytt sätt? 🙂
@hajphone 36882 wrote:
Priset spelar ingen roll, bara den kommer hit på ett säkert sett och gärna även snabbt 🙂
Edit: sen med Jailbreakingen såg jag att man kanske skulle vänta med att göra det för att något inte fungerade med denna, men är det verkligen värt att vänta på och kan man inte göra om Jailbreakingen sedan om det finns ett nytt sätt? 🙂
Hör gärna av dig här när du har fått din Iphone 3GS från IO och fått den att fungera med en svensk operatör, man är ju lite nyfiken och sugen själv. 🙂
Problem med iPhone? Ja det är det gott om, jag har redan fått 2 nya och är inne på den 3:e nu och den skulle jag vilja byta.
Dev-Team har ju nu släppt uppdaterade verktyg för att greja allt detta (jailbreak/upplåsning) – jag föredrar dom före GeoHot’s varianter! Inga problem ska finnas, akta dig bara för att uppdatera mjukvaran i iTunes! (GALET VIKTIGT!)
Personligen har jag köpt min iPhone 3G från I-O och den har funkat hur bra som helst! 🙂
Har beställt min 3GS, gjorde det för 3 dagar sen men statusen på ordern är fortfarande bara confirmed :O Den är inte ens “ordered” än alltså :S Väntar väl ett tag till men ändras inte statusen på den snart vill jag ha tillbaka mina pengar 🙂 Beställde med Paypal så det ska väl gå om det blir problem? 😛
Menmen, hoppas att dom snabbar på lite där borta.. 2 dagars leveranstid ska det vara men det spelar inte så stor roll om dom inte packar den på minst 3 dagar :/ 🙁 haha
@hajphone 37200 wrote:
Har beställt min 3GS, gjorde det för 3 dagar sen men statusen på ordern är fortfarande bara confirmed :O Den är inte ens “ordered” än alltså :S Väntar väl ett tag till men ändras inte statusen på den snart vill jag ha tillbaka mina pengar 🙂 Beställde med Paypal så det ska väl gå om det blir problem? 😛
Menmen, hoppas att dom snabbar på lite där borta.. 2 dagars leveranstid ska det vara men det spelar inte så stor roll om dom inte packar den på minst 3 dagar :/ 🙁 haha
Men det kan ta upp till 3 bankdagar innan pengarna är överförda.
@snook 37215 wrote:
Men det kan ta upp till 3 bankdagar innan pengarna är överförda.
När lanseringsdatumet blev “framflyttat” från den 9 Juli till 31 Juli så kikade jag själv på att beställa en Iphone 3GS 32Mb från International-Orders.com – Stores
Men när jag tar ett steg tillbaka och räknar på kostnaderna så avstår jag.
Idag kostar Iphone 3GS 32Mb Black 834 dollar, till detta kommer frakt på ca 100 dollar, jag vill ju inte vänta 2-3 veckor med vanlig USpost.Jag räknar med att tullen tar in den och lägger på 25% moms.
Nu vet jag inte om tullen kommer att fånga upp mitt paket men jag måste räkna med att så blir fallet, så jag har råd att betala eventuell räkningen från dem.Jag använder Tullens avgiftsguide Avgiftsguiden – Tullverket [NS4 version]
Priset i svenska kronor hamnar idag på
Iphone 3GS Black 32Mb 9176kr
Iphone 3GS Black 16Mb 8100kr
Om det skulle blir problem med telefonen och jag behöver reklamera den är det betydligt lättare att gör detta när den är köpt i sverige, här har jag som konsument ett bra skydd via Konsumnetköplagen Konsumentverket/KO – Om konsumentköplagen
Skulle det ändå bli strul kan jag alltid gå vidare till Allmänna rekommendationsnämnden Välkommen till Allmänna reklamationsnämnden – ARN och till sist Sverker soptunna som så gott garanterar resultat. 🙂
Jag tittar inte snett på er som har råd att beställa Iphone 3GS från andra länder redan nu, men för oss andra som inte har ett “no limit” bankkonto, vänta tills den kommer hit. Priset kommer att bli lägre, och alla operatörer kommer att ha den. (nåja, nästan alla).
Och tre veckors väntan är inte så lång tid…
Ska på semester och det vore trevligt med telefonen då 🙂 Annars hade jag nog också kunnat vänta 🙂 Låsa upp kan man ju göra från Telia också. 🙂
Okej international-orders.com fungerar som dom ska 🙂 Paketet kom idag 🙂
Självklart! 😀 Upplåst, svenska och allt 🙂
Mobilerna blir tullfria | Aftonbladet
Om detta stämmer, varför pratas det fortfarande om “Tullen” får tag i den :confused:@pzych0 38629 wrote:
Mobilerna blir tullfria | Aftonbladet
Om detta stämmer, varför pratas det fortfarande om “Tullen” får tag i den :confused:Du måste ändå betala moms på den.
Jaha, aja då förstår jag 🙂 Tack för svaret!
En fråga till, kan 3GS hantera mer mbit/s den 3G´n? 😀
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.