Köpa iPhone 4 från Borderlinx – några frågor

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone Köpa iPhone 4 från Borderlinx – några frågor

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 188

Hej,

Då min mobiloperatör, 3, som enda i hela Sverige, numera inte erbjuder en möjlighet att köpa telefonen utan ett av deras abonnemang tvingas jag vända mig till utlandet. Detta eftersom jag är noll intresserad av att binda upp mig i två jävla år och betala till dem…

Jag har läst mycket om Borderlinx och hört att de ska vara pålitliga. Dock har jag några frågor:

1. Garanti. Jag har förstått det som att Apple nu tagit förnuftet till fånga och erbjuder världsgaranti även på iPhonen. Men vad händer om den är DOA (Dead on arrival), måste jag skicka tillbaka den till England då eller kan jag gå till en reparatör här i Sverige och visa upp mitt kvitto från England?

2. Borderlinx: Ngn som beställt från dem? Lätta att ha att göra med? Pålitliga? Telefonen skickas ju trots allt till deras adress först i England

3. Avgifter. Tullen är ju fri inom EU, inga andra “dolda” avgifter utöver att man får betala Borderlinx en slant?

All hjälp i ärendet mottages tacksamt!

Mvh
    Mothergoose

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

Garantin har jag hört bara gäller i ursprungslandet på iPhone 4 med men jag kan ha fel.
    Annars har jag hört att det fungerar bra med Borderlinx.
    Jag var inne på att köpa en på det viset men jag kom över en från en pålitlig i grannkommunen.

Mothergoose
    Member

@mrcabelguy 83348 wrote:

Garantin har jag hört bara gäller i ursprungslandet på iPhone 4 med men jag kan ha fel.
    Annars har jag hört att det fungerar bra med Borderlinx.
    Jag var inne på att köpa en på det viset men jag kom över en från en pålitlig i grannkommunen.

Glädjande nog har du fel vad gäller garantin – den gäller i hela EU visade det sig 😀

MrCabelguy
    Member

@mothergoose 83385 wrote:

Glädjande nog har du fel vad gäller garantin – den gäller i hela EU visade det sig 😀

Var har du hört att det är så?

Mothergoose
    Member

@mrcabelguy 83398 wrote:

Var har du hört att det är så?

Haar inte tillgång till länken här just nu men fick nyheten via Macworld från en som varit i kontakt med Apples support.

MrCabelguy
    Member

@mothergoose 83399 wrote:

Haar inte tillgång till länken här just nu men fick nyheten via Macworld från en som varit i kontakt med Apples support.

Kanon det,då vet jag att jag kan lämna in min i Sverige om det blir fel på den istället för i London

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.