Köpa Iphone 4 i kina

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone Köpa Iphone 4 i kina

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Member
    Post count: 6

Hej alla!
    Jag har en kompis som för tillfället är i Shanghai i Kina och han ska köpa en Iphone 4 till mig där men dem har inte börjat sälja i apple store ju, men om man betalar 6000kr på en elektronik marknad så bör väll det vara en äkta Iphone?

Är än sådan Iphone importerad från USA eller var får dem telefonen ifrån?

Och till sist finns där nått sätt så att min kompis lätt kan se att det är en kopia han köper vill ju nämligen inte slänga ut 6000 på en telefon som är värd 1000 kanske.

Tack på förhand / JReinhold

muffins
    Member
    Post count: 1906

@jreinhold 75747 wrote:

Hej alla!
    Jag har en kompis som för tillfället är i Shanghai i Kina och han ska köpa en Iphone 4 till mig där men dem har inte börjat sälja i apple store ju, men om man betalar 6000kr på en elektronik marknad så bör väll det vara en äkta Iphone?

Är än sådan Iphone importerad från USA eller var får dem telefonen ifrån?

Och till sist finns där nått sätt så att min kompis lätt kan se att det är en kopia han köper vill ju nämligen inte slänga ut 6000 på en telefon som är värd 1000 kanske.

Tack på förhand / JReinhold

Det ser man enkelt på gränssnittet.
    Kolla upp serienumret/imei-numret och ring till apple support och fråga om detta serienummer/imei-nummer tillhör en iPhone från apple.

Självfallet är det aldrig säkert att du får en äkta iPhone för att de har utgångspris/du betalar hypotetiskt sätt 6 000 SEK.

Jag skulle lugnt kunna sälja en 350mhz dator med 64mb ram osv för ett par tusenlappar till en som absolut har noll koll på datorer.

Men gå efter det första jag skrev, innan du/din kompis gör ett köp.

JReinhold
    Member

Tack för hjälpen ja jag ber min kompis kolla upp det med serienummret

JReinhold
    Member

Förresten man kan väll testa det genom att koppla in iphonen till itunes för är det en kopia hittar väll inte itunes enheten?

SomethinG
    Member
    Post count: 363

@jreinhold 75749 wrote:

Tack för hjälpen ja jag ber min kompis kolla upp det med serienummret

jag skulle rekomendera dig bara att tänka efter innan din kompis köper den om du verkligen vill ha den, för köper du en telefon i KINA har du ingen garanti om telefonen går sönder i Sverige, om du inte vill skicka in den på service i Kina vill säga.

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Det snackas om world wide warranty från apple
    nån som vet mer om det

muffins
    Member

@iPhoneReservdelar.se 75766 wrote:

Det snackas om world wide warranty från apple
    nån som vet mer om det

Om det skulle vara sant så är det något nytt.

Vet att med 3GS och tidigare modeller så var det inte world-wide garanti, utan det var bundet till det land man köpte den i.

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Läste bara om det på nån forum från nån som skulle vara premium apple reseler
    kan vara fel dock

muffins
    Member

@iPhoneReservdelar.se 75782 wrote:

Läste bara om det på nån forum från nån som skulle vara premium apple reseler
    kan vara fel dock

Jag har också hört dessa rykten faktiskt.
    Men jag har inte sett röken av något underlag för det hela.

Det enklaste är egentligen att ringa upp apple och fråga dom.
    Då får man ett direkt svar iaf 🙂

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.