Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › köpa iphone 4 i thailand?
-
AuthorPosts
-
vet någon om det är ok att köpa en iphone 4 i thailand? Och att den fungerar här och man kan få svensk text och även när man skriver sms att det finns å,ä,ö med??
det funkar perfekt och svenska finns i med åäö jag är i thailand nu om du vill veta ngt mer
Akta dig bara för kopior
Detta gäller Tailand lika väl som Sverigekopiorna märker man ganska snabbt men som sagt dom är väldigt lika orginalet utseendemässigt
Hur ser man att det inte är kopia? Och är dom olåsta? När du nu är i thailand vet du vad dom ligger i pris??
alla iphone 4 jag har kollat på har varit olåsta pris på 4 32gb ca 5200 men ca 4v leveranstid. På kopiorna märker du följande: skärmen är av plast den riktiga har i glas. Kopians ram är av plast riktiga har metall. En enkel regel Alla telefoner med dubbla sim är till 99 procent en kopia oavsett märke.
@wentura 88877 wrote:
alla iphone 4 jag har kollat på har varit olåsta pris på 4 32gb ca 5200 men ca 4v leveranstid. På kopiorna märker du följande: skärmen är av plast den riktiga har i glas. Kopians ram är av plast riktiga har metall. En enkel regel Alla telefoner med dubbla sim är till 99 procent en kopia oavsett märke.
Ok,vet du någon bra butik i Bangkok eller har dom iphone butik? Är det även fyra veckor väntan på 16gb? Och det går att få svenska menyer?
kolla på applestores sida efter butik i bankok. Sen kan du maila dom ang model du vill ha osv . Rättelse av pris på 32gb ca 5600
har du själv kollat i butiker i bangkok? Och att det går att få menyerna i telefon på svenska?
jag är inte i bankok nu åker dit den 10 april och ja svenska menyer finns om man väljer svenska likaså blir det sv tangentbord med åäö.
ska till bankapi och jag vet att dom har en appstore där vill du veta pris på 16gb eller ?
@ruten75 88927 wrote:
Ja det vore snällt om du kunde kolla pris. Ska du själv köpa en i Thailand?
Jag har inte bestämt mig om jag skall köpa här eller hemma vissa säger att garantin BARA gäller i thailand och vissa säger att det är världsgaranti. Så detta skall jag kolla upp. Om garantin bara gäller i Thailand köper jag den när jag kommer hem återkommer med pris senare kan skicka ett pm till dig om du vill…. Mvh Wentura:D
@wentura 88930 wrote:
Jag har inte bestämt mig om jag skall köpa här eller hemma vissa säger att garantin BARA gäller i thailand och vissa säger att det är världsgaranti. Så detta skall jag kolla upp. Om garantin bara gäller i Thailand köper jag den när jag kommer hem återkommer med pris senare kan skicka ett pm till dig om du vill…. Mvh Wentura:D
Ja skicka gärna all info till mig, när du får reda på hur allt funkar. Även om garantin.
Det skall vara världsgaranti på iPhone 4. Pratades om det i detta forum när 4an kom. (Vad jag kommer ihåg)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.