Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Köpa Iphone!
-
AuthorPosts
-
Jag funderar på att köpa en Iphone och har då några frågor.
Ska man köpa den hos Telia eller finns det ngn annan operatör som är billigare? Hos Telia om man köper abonemang med 500mb surf/månad så kostar 3gs 298kr/månad och 3g 248kr/månad. Är det värt att lägga lite mer pengar och få en 3gs? Får man den direkt i handen när man tecknar abonnenmanget? Vart ska jag köpa skydd för Iphonen? Får man ngn student rabatt?
@0zk 53204 wrote:
Jag funderar på att köpa en Iphone och har då några frågor.
Ska man köpa den hos Telia eller finns det ngn annan operatör som är billigare? Hos Telia om man köper abonemang med 500mb surf/månad så kostar 3gs 298kr/månad och 3g 248kr/månad. Är det värt att lägga lite mer pengar och få en 3gs? Får man den direkt i handen när man tecknar abonnenmanget? Vart ska jag köpa skydd för Iphonen? Får man ngn student rabatt?
Välkommen hit!
Jag tycker absolut att du ska gå på 3Gs, den är betydligt rappare. Och visst får du den direkt (om de har på lager).
Vad gäller rabatt får du höra med Telia.
Skydd finns det massor av, en jag har handlat en del av är iphonebutiken.se, men det finns många trådar om det i forumet här. Läs gärna igenom dem 🙂Ska man ladda den ett visst antal h innan första användningen för att batteriet ska räcka längre?
@0zk 53208 wrote:
Ska man ladda den ett visst antal h innan första användningen för att batteriet ska räcka längre?
nä, det är ett litiumbatteri som sitter i.
här har du tips på hur du kan hålla batteriet fräscht: Apple – Batterier – iPhone
men det finns massa konstiga grejer som florerar på Internet om att man skall hålla på att ladda 100%, ladda ur, ladda 100%, ladda ur osv osv ett antal gånger så att batterier håller längre. detta stämmer, för 20 år sedan…
gamla nickel cadmium batterier kunde få ett sk. “minne”. men dagens litiumbatterier lider inte av det. vill du veta mer så googlar du, eller läser här: Memory effect – Wikipedia, the free encyclopedia
Annars är det värt att följa Apples egna användartips! GL HF!
Igår kostade Iphone 3gs 1kr och 200kr i månaden för telefonen.
När jag kollar nu kostar 3gs 695kr och 150kr i månaden för telefonen.
Detta blir 500kr billigare om jag räknat rätt. Så har de sänkt priset lr är det ngn annan avgift som blir dyrare? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.