Köpa Iphone Här?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone Köpa Iphone Här?

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 117

vad tror ni om denna sida?

steffe
    Member
    Post count: 2452

Kolla upp denna sida innan köp!
    Verkar inte seriöst,varför skulle en brittisk leverantör sätta priset i dollar?Seriösa brittiska firmor brukar sätta ut priserna i euro och pund.
    Detta “företag” är nog bara ett bankkonto på nån ö i engelska kanalen,och om du beställer nåt och dom vill ha pengar i förskott så kommer du sannolikt inte att få någon iPhone.

Wester
    Member
    Post count: 200

Om jag vore du så skulle jag hellre kasta pengarna i en sjö än att betala dem där.

Betala personen på den där sidan och du kan se dina pengar som bortkastade.
    Jag bara VET att det är fake eftersom man ska betala via Western Union. Ett helt osäkert sätt. Western Union använder man med släktningar, inga riktiga affärer. Så nej du ska inte handla där ifrån 🙂

Btw; är det någon som sett annonserna på blocket? Det finns några olika då och då.
    T.ex: Apple iPhone 3g 16gb

Observera att det inte är min annons eller något dylikt. Men lägg märke till namnet och texten i annonsen, kan sätta 100 riksdaler på att det är en skojare som är britt och använder google translate… 😛

matced
    Member
    Post count: 7

Skickade på skoj ett svar till annonsen (blocket) som du hänvisade till och detta svaret:

Hej,

Vi har telefonen kvar till försäljning. De är upplåst och SIM gratis till alla nät i världen.

Vi kommer att sjöfarten till dig vid dörren, kostnader för sjöfarten är 200sek.

Vi har en Bonanza om du köper 3 får du 1 gratis och om du köper 5 får du 2 gratis med fri frakt.

Du är skyldig att komma tillbaka till oss,

Fullständigt namn,
    Telefonnummer
    Belopp enheter du vill ha,
    Leveransadress …

All denna information behövs så att vi kan få ditt paket redo för leverans …
    Leverans sker Via Ups budfirma till din dörr Steg (Nästa dag / 48 timmar).

Hoppas att du hör av dig soonest …

Vänliga hälsningar,
    TCHLMRP
    +447035957145

Texten så upp åt skogarna tokigt översatt (dvs google translate) att det blir riktigt rolig.

Gillar speciellt översättning av “shipping” som i leverera/leverans till “Vi kommer att sjöfarten till dig vid dörren, kostnader för sjöfarten är 200sek.”. Tänkte svara honom att jag inte bor i Venedig så det finns ingen plats för båten att lägga till vid min dörr 🙂

Sedan verkar det vara gratis att ringa med telefonen också “De är upplåst och SIM gratis till alla nät i världen”.

steffe
    Member

Snacka om fattigt blåsningsförsök,den som går på sånt här borde väl låsas in.Håller helt med,detta är skrattretande,och då menar jag inte bara en kackig översättning.
    Som vanligt så är denna typ av “säljare” bara ute efter att stjäla penningar av hederligt folk.
    Fattar inte hur dom idioter som går på sånt här tänker!

wyl5310903
    Member
    Post count: 39

skicka aldrig pengar. kom ihåg bara den här

tobbe
    Member
    Post count: 5

Hejsan Kunde inte detta ha kommit upp lite tidigare då hade jag sparat 4000 spänn! 🙁 Ja jo jag vet ni behöver inte säga de! Jag vet och har mått skit dåligt för de me! Inte nog me de så blev jag blåst av en annan me på 3000 spänn! Dessa jävlar ska bort!! Jag har mailat alla annonser som har denna lirare på sin sida! Även kontaktat polisen och dom var väldigt på om att få fast dessa! Inte nog med de så Har han pressat mig att jag ska jobba för dom så som lägga ut annonser för han annars kommer inte jag få se mina pengar….. Ajajaj så Jä**la ledsen! 😡

steffe
    Member

Inte nog med 1 blåsning,det finns tydligen folk som gör om sina misstag.
    Använd alltid säkra betalningsmetoder,skicka aldrig pengar i förväg,kolla alltid att säljarens kontaktuppgifter stämmer.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.