Köpa Iphone i Kroatien?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone Köpa Iphone i Kroatien?

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 6

Hello fellas — Om det redan finns en tråd om detta ber jag om ursäkt och länk.

Åker till Kroatien nästa helg på semester och funderade på om man skulle kunna ta tillfället i akt.
    Är det möjligt att köpa en olåst Iphone 3gs i Kroatien?
    Vet att det blir si och så med garantin men har hört att det ska vara bra kvalitet om det inte är så att den blir grillad från början. 😉
    Batteri och sådant kan fortfarande bli byt/köpt hos support i Sverige, antar jag?
    Vore bra och veta om man det slutar med köp via blocket eller dylikt.

Lite som en sidekick: Velar mellan Iphone 3gs och HTC Hero, kan ni säga nåt som får en att tippa över?
    Har inte varit särskilt intresserad av Iphone tidigare så jag är inte så väldans kunnig. Det mesta är gratis på Androids App. market men hur ser det ut på Iphones? Priser och vad för sorts apps. som kostar?
    Räcker 200mb i månaden för surf eller är det bara brasa på med fri surf från början? 5gb gränsen som många operatörer har, sugs den upp snabbt?

Vore mycket tacksam för svar!
    Förlåt om det ser ut som ännu en spam tråd.

/Micke

Simba
    Member
    Post count: 1063

Jag vet inte hur det är med priser samt låsning till operatör i Kroatien, men jag ska försöka svara på de andra frågorna så gott jag förmår 😉

Jag har haft min iPhone 3G i snart ett år, sen så har jag använt den nya 3GS’en ganska mycket på sistone. Var även i Schweiz för en dryg månad sen och lekte lite med en HTC Magic, android var mycket trevligt att använda! Valet du står inför beror lite på vad du ska ha mobilen till. Använder du Gmail? Är du mycket socialt “connected”? Då är Hero bättre. Den stora fokusen på sociala sammanhang gör den i mina ögon riktigt intressant!

Å andra sidan, iPhone 3GS var inte dålig den heller! Riktigt kvick i menyerna osv. I App Store är det i runda slängar 50/50 vad gäller pris, ca hälften är gratis medans den andra hälften kostar pengar. Jag vet inte riktigt vad jag skulle säga som får dig att definitivt bestämma dig för en av telefonerna, men om man ska försöka och vara sin egen tele trogen så måste jag nog säga skärmen. iPhones multi-touch funktionalitet är helt enastående jämfört med konkurrensen! Fast den starkaste sidan hos iPhone måste vara hela det grafiska gränssnittet 😉

Ett lite enklare svar är att när du väl är i Kroatien, så provar du en iPhone i butik och bestämmer själv ifall du tycker om den eller inte!

Miklan
    Member

Tack för svar!

Mjo, jag har en HTC Dream (G1) för tillfället som jag lekt lite med så jag är van med Android. Ser kul och snyggt ut med HTC Hero(es) facebook/Twitter apps. och browsingen ser riktigt bra ut. Hur är det med iPhonen; vad jag menar är, vad finns det mer en browsing?
    Du säger också att om jag är mycket “socialt connected” så ska jag nog titta närmre på Hero. Hur skulle man kunna beskriva iPhonen? Mer en att den har inbyggd iPod och det grafiska snittet, väldigt hög summa för det. 🙂

iPhonen känns lite “mainstream”/simpel på något sätt men jag är ändå dragen till den även fast jag oftast vill gå mot strömmen.:P

robertkl
    Member

iphone är dyrare i Kroatien än i Sverige…Dem tar 7000 kn som är 7800 kr för en 3G 8g! Så det är nog ingen bra ide!

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.