Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › köpa iphone i usa
-
AuthorPosts
-
:confused:Hej jag undrar om det går att köpa en iphone i usa och använda at&t kortet i en annan mobil. kan jag då jailbreaka den?
Varför köpa i USA? Krångligare, och ibland blir det tom. dyrare än om du hade köpt den i Sverige
för att min pappa är i usa ofta och kan ha användning för ett simkort där
IPhone i USA är låsta till AT&T,så det blir till att köra med fakesim och såna krabbar en del.
Det är nog bättre att din farsgubbe skaffar sig ett kontantkort och du köper telefonen i sverige.Det blir liksom lättare att åtgärda eventuella garantiproblem då.@steffe 30108 wrote:
IPhone i USA är låsta till AT&T,så det blir till att köra med fakesim och såna krabbar en del.
Det är nog bättre att din farsgubbe skaffar sig ett kontantkort och du köper telefonen i sverige.Det blir liksom lättare att åtgärda eventuella garantiproblem då.håller totalt med 🙂
Eftersom din far verkar vara i USA ofta så kör hårt! Garanti lär ju inte bli några problem då!
Knappast,däremot har AT&T hela tiden sålt kontantkortstelefoner,men låsta är dom ändå.
Om trådskaparen köper en från USA så kan han tyvärr räkna med en jäkla massa trubbel med nåt fakesim,dessutom blir luren inte särskilt mycket billigare,vår svenska valuta är inte så mycke värd längre.@steffe 30197 wrote:
Knappast,däremot har AT&T hela tiden sålt kontantkortstelefoner,men låsta är dom ändå.
Om trådskaparen köper en från USA så kan han tyvärr räkna med en jäkla massa trubbel med nåt fakesim,dessutom blir luren inte särskilt mycket billigare,vår svenska valuta är inte så mycke värd längre.men grejen är om jag köper den i sverige får jag betale det där abbonnemanget som kosta typ 200 i månaden vilket jag slipper om jag köper den i usa eftersom pappa kan använda abbonemanget där.
Javisst,men i dagsläget kan du bara använda den med fakesim i sverige.
Dessa simkortsadaptrar brukar ofta ställa till mer problem än de löser,det är inte omöjligt att du aldrig kommer att kunna använda den i sverige.Det är bara 25-30% av användarna som får fakesim att funka vettigt. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.