KÖPA IPHONE I USA – sjukt tacksam för svar :D

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone KÖPA IPHONE I USA – sjukt tacksam för svar :D

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1

Hej!
    Jag har läst en antal trådar men känner inte riktigt att allt är solklart, så jag frågar här igen o ser om nån snäll själ vill svara på mina frågar 🙂 Hoppas tråden hamnar på rätt ställe och allt det där nu är ny medlem.. ; )

Min pappa ska till florida om två veckor, och jag som är sjukt sugen på en iphone (helst 3gs) undrar nu hur det går till att ta hem en från usa? Går det att köpa utan contract? Eller måste man köpa med nått abonnemang och säga av sig detta? Måste man isåfall vara amerikansk medborgare eller kan vem som helst göra det?

Och angående jb, måste man göra det direkt innan man kan använda den?
    Såvida man inte uppdaterar telefonen via itunes/råkar göra det när man kopplar den till datorn, slipper man ständiga jailbreakningar och sånt?
    Upplever ni som måste jailbreaka era iphones att det är mycket jobb med det?
    Kan inte överdrivet mycket om sånt direkt, så är det mycket krångligt? hehe..

Sen är grejen att jag ska åka till nu i höst för att stanna ett år, och då vill jag ju helst att telefonen ska funka då med. Frågan är, om det är värt att lägga pengar på att köpa en svensksåld / om det ens är möjligt att köpa den i USA och få den att funka hemma. Ungefär vilka priser får man räkna med, och som sagt hur skall man gå tillväga?

All information uppskattas !! 🙂

GOD JUL!

/Mary

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.