Köpa iPhone på http://mobilestore.weebly.com/

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone Köpa iPhone på http://mobilestore.weebly.com/

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 45

Hej!
    Har mailkontakt me en kille som arbetar på ett engelskt företag som driver den här hemsidan: http://www.mobilestore.com – Home
    Dom påstår sig sälja iPhone 3g för 2800 kr(8Gb) respektive 3500 kr(16Gb) ikls. frakt och skatter vilket är ett bra pris men jag är lite funderdersam. Är detta verkligen för bra för att vara sant eller kan de stämma?

Han säger också att det är ett registrerat företag i England vars aktiviteter övervakas av regeringen så dom lovar till 100% att jag får de jag beställer.
    För betalning erbjuder dom Western Union Money Transfer och de har man ju hört talas om förut och dom skulle även hjälpa mig att hitta närmaste WU kontor där jag bor. Låter detta rimligt eller ska jag avvakta?

holmis54
    Member
    Post count: 95

Känner igen namnet på företaget…och det är inte seriöst.

Att de först skriver: “Welcome to one of the bigggest and largest shopping site in the globe.We make transaction easy for everyone.”

och sen vill att du ska föra över via Western Union som kanske är den sämsta överföringsmetoden om man vill vara säker på att få sina varor.
    Med en Western Union överföring så har du ingen möjlighet att få tillbaka dina pengar om du blir blåst och det är oerhört svårt att få fram vem som hämtat ut pengarna.

Undvik detta företag: Electrostore Group Ltd !!!!

Vill minnas att det är samma företag som postar på forum runtom i världen om att de säljer mobiltelefoner för lite och ingenting.

holmis54
    Member

Att de först skriver: “Welcome to one of the bigggest and largest shopping site in the globe.We make transaction easy for everyone.”

och sen vill att du ska föra över via Western Union som kanske är den sämsta överföringsmetoden om man vill vara säker på att få sina varor.
    Med en Western Union överföring så har du ingen möjlighet att få tillbaka dina pengar om du blir blåst och det är oerhört svårt att få fram vem som hämtat ut pengarna.

Vill minnas att det är samma företag som postar på forum runtom i världen om att de säljer mobiltelefoner för lite och ingenting.

holmis54
    Member

JohnFa
    Member
    Post count: 461

Western Union är ju det som Nigeria-scammarna använder sig av också.

Dessutom, en iPhone 3G under 4000 är definitivt en scam. Bara att tänka “If it’s too good to be true, it probably isn’t”. 🙂

JohnFa
    Member

Dessutom, en iPhone 3G under 4000 är definitivt en scam. Bara att tänka “If it’s too good to be true, it probably isn’t”. 🙂

JohnFa
    Member

vorbis
    Member

Hehe har tänkte efter själv och då låter för bra för att vara sant. Dessutom har ju “företaget” sin hemsida registrerad på en gratissida (Weebly – Create a free website and a free blog) känns ju lagom seriöst om de ska vara ett så kallat seriöst och stort företag. Nej jag kastar detta o papperskorgen och letar vidare efter seriösa säljare.

Hittade föresten annonsen på blocket så om fler här på forumet hittat samma annons så avråder jag er att handla därifrån.

Tack för svaren!

vorbis
    Member

Hehe har tänkte efter själv och då låter för bra för att vara sant. Dessutom har ju “företaget” sin hemsida registrerad på en gratissida (Weebly – Create a free website and a free blog) känns ju lagom seriöst om de ska vara ett så kallat seriöst och stort företag. Nej jag kastar detta o papperskorgen och letar vidare efter seriösa säljare.

Hittade föresten annonsen på blocket så om fler här på forumet hittat samma annons så avråder jag er att handla därifrån.

Tack för svaren!

vorbis
    Member

Tack för svaren!

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.