Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Köpa Iphone vart?
-
AuthorPosts
-
Nu är det dags för mig att införskaffa ny telefon och jag har blivit sugen på en iphone 🙂 Nu undrar jag dock eftersom jag har tele2 ab och det kommer inte gå att ändra på i nuläget vart jag ska köpa min iphone?
Jag har läst runt och ser att det är många som importerar från tex Italien men finns det inget alternativ här hemma? Och låsa upp det och allt vad man måste göra antar jag att man måste göra?
Är tacksam för alla svar!
Jag kollade lite snabb på elgiganten och såg
Elgiganten – iPhone 8GB svart med Telia kontantkortskulle man kunna köpa den och bryta upp på något sätt ?
Det finns allt möjligt du kan göra. Jag har själv ingen iPhone (än) men Ultrasn0w är nog ett program som kan låsa upp telefonen med. Rätta mig gärna om jag har fel 😀
och på Halebop kan du köpa med kontantkort 8Gb för 5000 kr 🙂
Jag kollade lite snabb på elgiganten och såg
Elgiganten – iPhone 8GB svart med Telia kontantkortskulle man kunna köpa den och bryta upp på något sätt ?
Går att låsa upp med Ultrasnow som Pzych0 sa. Annars finns det ganska många på blocket/tradera.. till nästan samma pris, endel av dem utan operatörslås. Sen lär det ju inte bli färre nu när 3gs’en släpps.
@bozz 38585 wrote:
Går att låsa upp med Ultrasnow som Pzych0 sa. Annars finns det ganska många på blocket/tradera.. till nästan samma pris, endel av dem utan operatörslås. Sen lär det ju inte bli färre nu när 3gs’en släpps.
Jag fick sålt min iPhone 8 gb låst till Telia i ytterligare 5 månader till för ett bra pris. Fick hela 3750 kr för den. Haha, underbart 🙂
Jag har köpt min från International-Orders.com – Stores.
32 gb, ungefär 950-1000 dollar beroende på vilket fraktsätt. Dollarn ligger just nu på 7.50 så jag tycker att det är överkomligt, och så är den ju upplåst när den kommer.
Beställde min i fredags och nu ligger den på Arlanda för att sedan under eftermiddagen finnas i min hand.
Jag ska använda min med Comviq.Mvh
@Dj Faren 38752 wrote:
Jag har köpt min från International-Orders.com – Stores.
32 gb, ungefär 950-1000 dollar beroende på vilket fraktsätt. Dollarn ligger just nu på 7.50 så jag tycker att det är överkomligt, och så är den ju upplåst när den kommer.
Beställde min i fredags och nu ligger den på Arlanda för att sedan under eftermiddagen finnas i min hand.
Jag ska använda min med Comviq.Mvh
Fastnar den i tullen tillkommer väl 25% moms plus tullavgifter. Då är det helt plöstsligt 9.500:-. Vart får du telefonen servad om det blir något fel på den? Inte via Apple Sverige i alla fall.
Jag tog repair som fraktsätt, alltså ingen moms för min del.
Beställde en fredag hade telefonen torsdagen efter levererad till dörren.
Allt fungerar som det ska upplåst, jailbreakad med svenska menyer.
Att man sedan inte får den servad av apple sweden är väl inget man går runt o gruvar sig över.
Alla som köper elektronik över nätet vet ofta vad som gäller.Blir det något knas med luren så finns det serviceställen i de större städerna.
Hur lång garanti ger egentligen apple, är det 1 år? efter det blir man ju ändå tvungen att casha upp.Våga lite!!
Mvh
@Dj Faren 39826 wrote:
Jag tog repair som fraktsätt, alltså ingen moms för min del.
Beställde en fredag hade telefonen torsdagen efter levererad till dörren.
Allt fungerar som det ska upplåst, jailbreakad med svenska menyer.
Att man sedan inte får den servad av apple sweden är väl inget man går runt o gruvar sig över.
Alla som köper elektronik över nätet vet ofta vad som gäller.Blir det något knas med luren så finns det serviceställen i de större städerna.
Hur lång garanti ger egentligen apple, är det 1 år? efter det blir man ju ändå tvungen att casha upp.Våga lite!!
Mvh
Repair som fraktsätt? Menar du att de skriver att de specar innehållet i paketet som service-retur? Då kan du få en fin faktura på tull och moms ändå. Det är upp till dig att då bevisa att du skickat ut den från Sverige för service med serienummer mm på kvittot. Kan du inte bevisa det så är du rökt om tullen vill ha in sina stålar. (Jag jobbar med import…)
Kom den med UPS eller Fedex så brukar fakturan på tull och moms komma någon månad efter paketet.
@robert L 39832 wrote:
Repair som fraktsätt? Menar du att de skriver att de specar innehållet i paketet som service-retur? Då kan du få en fin faktura på tull och moms ändå. Det är upp till dig att då bevisa att du skickat ut den från Sverige för service med serienummer mm på kvittot. Kan du inte bevisa det så är du rökt om tullen vill ha in sina stålar. (Jag jobbar med import…)
Kom den med UPS eller Fedex så brukar fakturan på tull och moms komma någon månad efter paketet.
Äsch bullshit. Du försöker bara skrämma folk. Har själv beställt från USA förut och aldrig åkt på tull. :mad2:
@frigo 39841 wrote:
Äsch bullshit. Du försöker bara skrämma folk. Har själv beställt från USA förut och aldrig åkt på tull. :mad2:
Alla som jag har pratat med som beställt från i-o har åkt på tull om man tar Fedex. Ca: 2-3 veckor tar det innan man får räkning på 300 kr.
Jag fick också tullräkning efter 2 veckor när jag beställde från i-o.
Men tar man den amerikanska postgången så slipper man nog, men det kan ta tid innan man får iphonen.
US-Postal har Posten Sverige som partner. Mer eller mindre 100%-ig risk att man får tull och moms på sin försändelse.
Gåva värd under 1000kr mellan privatpersoner på deklarationen släpps normalt, men även dessa kan bli föremål för granskning.
Frigo: Du verkar kunna detta med import riktigt bra…
Jag återkommer om någon vecka om jag får någon faktura…
Mvh
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.