Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › köpa iPhone4 i Kina
-
AuthorPosts
-
Jag måste berätta hur det gick till när jag köpte en iPhone 4 i Shanghai i november i år.
Jag råkade gå förbi en nyöpppnad Apple Store vid HongKong Plaza kvällen innan jag skulle flyga tillbaka till Sverige. Mycket folk. Inga kassor säljare som gick runt bland kunderna.
Jag haffade en säljare och sa att jag var intresserad av att köpa en ny iPhone 4. Priset var 5000 Yuan för 16 GB modellen.
-”Sorry sir. They are all sold out. We can put you on a waiting-list and maybe you can have an iPhone next week.”
-” Men mitt flyg går imorgon bitti så jag kan inte vänta .”, svarade jag med ett tonfall som antydde att jag var en Very Busy Person, som var van vid att problemlösningar serverades av fyndiga försäljare .
Säljaren fattade galoppen, vilket Microsofts VD inte gjort när han beskrev iPad som ”en vanlig dator”. – Do you have a ticket,sir?
-”Självklart har jag en biljett, men flygbiljetten finns på hotellrummet.” svarade jag, tålmodigt men ändå aningen irriterad över att bli utfrågad och behöva bekräfta mina resplaner.
-” I will speak to the manageer. Maybe, maybe we have an iPhone 4 for you.”
Säljaren återvände fem minuter senare, leende som om han utkämpat och vunnit en hård kamp med sin chef för min skull.. –”Yes we have an iPhone 4 for you. But you must show me your airline ticket.”
Sagt och gjort. Jag sprang tillbaka till hotellet och fiskade fram mitt utskrivna PDF från kassaskåpet och lyckades hitta samme säljare i folkhavet i butiken. Ni kan inte ana hur många mörkhåriga män i 25 årsåldern med normal kroppsbyggnad och asiatiskt utseende det finns i Shanghai.
Säljaren såg på min ”flygbiljett” med misstro. Den såg inte ut som en flygbiljett ska göra, -”I will speak to the manager sa han och gick efter att jag försökt få napp på ytterligare en telefon till min kusin i RuidianGuo.
Efter en stund kom han tillbaka. Han hade något bakom ryggen som han smusslade med för att inte någon annan kund skulle se att Apple Store faktiskt sålde telefoner. Inte över disk, eftersom det inte fanns några kassor eller köer, utan ner i den stylade Apple-bagen, som skulle ha kostade 1 Yuan extra, men som jag fick på köpet. Någon extra lur till min kusin kunde han dock ej uppbringa. Och jag fick en 32GB som var 1000 Yuan dyrare.
Väl hemma i Sverige, fann jag att Tele2 levererade ett micro-Sim kort först efter att ha sänt ut ett vanligt Sim-kort och kunden. beställt ett nytt. Vi får se om dom tar extra betalt för att vara extra krångliga.Wow! Hur mycket motsvarar priset i svenska kronor?
@skinza.se 83711 wrote:
Wow! Hur mycket motsvarar priset i svenska kronor?
Tror du det finns någon sökfunktion på Internet?
Curlingföräldrar får curlingbarn vad ska det bli sedan? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.