Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › köpa olåst fabriksupplåst iphone 4
-
AuthorPosts
-
Tänkte köpa en begagnad olåst iphone 4 men kan man använda det simkortet jag har i min iphone 3G då? Undrar också hur man kan veta att den är fabriksupplåst och att den är äkta?
Tacksam för svar 🙂
Det krävs ett nytt SIM-kort som kallas MicroSIM för att det ska funka på en iPhone 4, men det får du utav din operatör.
Okej men är det några extra kostnader sen i månaden då eller har man fortfarande samma abonemang? 🙂
@ralle1424 87062 wrote:
Tänkte köpa en begagnad olåst iphone 4 men kan man använda det simkortet jag har i min iphone 3G då? Undrar också hur man kan veta att den är fabriksupplåst och att den är äkta?
Tacksam för svar 🙂
Se till att ni har tillgång till en dator innan ni genomför ett köp, för att kolla så att telefonen är äkta samt att den är upplåst antingen via operatör eller fabriksupplåst. Det gör du genom att koppla in telefonen till datorn och kör igång iTunes för att sedan återställa telefonen. När det är gjort så sätter du in ditt simkort & aktiverar telefonen med iTunes.
Efter det så ska du kunna få täckning direkt. Får du inte täckning så är den inte upplåst via operatör eller fabriksupplåst.@ralle1424 87086 wrote:
Okej men är det några extra kostnader sen i månaden då eller har man fortfarande samma abonemang? 🙂
Det medför dig inte några extrakostnader i månaden. Du ber den operatör du använder idag att skicka ut ett micro-sim som ska vara kopplat till ditt nuvarande abonnemang bara. Alternativt att du går in i en butik om din operatör har en butik i närheten utav dig & säger att du behöver få ditt abonnemang kopplat till ett micro-sim kort, så fixar de åt dig.
Jag klippte mitt simkort till rätt storlek, finns guider på internet hur man gör. man kan även köpa en “micro sim cutter” som ser ut som en häftapparat fast liten, som klipper det rätt och snabbt.
Men som sagt jag klippte mitt och det gick skitbra! eller ja, jag klippte det fel först(tvärt om, alltså bakochfram). Men det va inte svårare än bara klippa lite till:D
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.