Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Köpa olåst iPhone i Frankrike
-
AuthorPosts
-
Tjena!
Har en vän som är nere i Frankrike nu så tyckte att det var ett bra tillfälle att han kunde köpa med sig en iPhone. Men jag har ett par frågor bara innan:
*Är telefonen helt olåst? Inte upplåst? Läste på någon sida att det kostar 100 euro extra att knäcka operatörslåset, menas det att den är upplåst då eller är det något annat?.
*Är det bara Orange som säljer telefonerna i Frankrike?
MVH
Dubbelkolla det. Enligt uppgifter från Apple är det bara i Italien, Grekland och Hong Kong som de är fullt olåsta.
T.ex. i Belgien så är de olåsta på så vis att de bara är låsta till land, inte till någon enskild operatör. Tar du sedan med dig luren ur landet och stoppar i icke-belgiskt sim-kort, så kommer det inte fungera. Troligtvis är det samma med franska telefoner.
Jag ska se om jag kan hitta listan över vad som gäller.Edit:
Här är två listor jag hittade:
About activating iPhone 3G with a wireless carrier
[iPhone] Factory Unlocked 3G List (”Locked to Carrier” List) (update)Nå? Går det eller inte? Är jätte nyfiken efter priset på 16 gb i sånna fall? Asså är det värt att köpa en iphone 3 g så här sent eller ska man vänta på något bättre? Kommer det 32 gb snart eller?
Nå? Går det eller inte? Är jätte nyfiken efter priset på 16 gb i sånna fall? Asså är det värt att köpa en iphone 3 g så här sent eller ska man vänta på något bättre? Kommer det 32 gb snart eller?
Nå? Går det eller inte? Är jätte nyfiken efter priset på 16 gb i sånna fall? Asså är det värt att köpa en iphone 3 g så här sent eller ska man vänta på något bättre? Kommer det 32 gb snart eller?
Beskedet ovan om Belgien är fel. Dom säger visserligen så i butik men telefonerna är inte låsta till belgiska kort. Troligen order från Apple eller MObistar som är den operatör som än så länge säljer iphone i Belgien.
Beskedet ovan om Belgien är fel. Dom säger visserligen så i butik men telefonerna är inte låsta till belgiska kort. Troligen order från Apple eller MObistar som är den operatör som än så länge säljer iphone i Belgien.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.