Köpa olåst iPhone i Frankrike

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone Köpa olåst iPhone i Frankrike

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Tjena!

Har en vän som är nere i Frankrike nu så tyckte att det var ett bra tillfälle att han kunde köpa med sig en iPhone. Men jag har ett par frågor bara innan:

*Är telefonen helt olåst? Inte upplåst? Läste på någon sida att det kostar 100 euro extra att knäcka operatörslåset, menas det att den är upplåst då eller är det något annat?.

*Är det bara Orange som säljer telefonerna i Frankrike?

MVH

Jezper
    Member
    Post count: 136

Dubbelkolla det. Enligt uppgifter från Apple är det bara i Italien, Grekland och Hong Kong som de är fullt olåsta.

T.ex. i Belgien så är de olåsta på så vis att de bara är låsta till land, inte till någon enskild operatör. Tar du sedan med dig luren ur landet och stoppar i icke-belgiskt sim-kort, så kommer det inte fungera. Troligtvis är det samma med franska telefoner.
    Jag ska se om jag kan hitta listan över vad som gäller.

Edit:
    Här är två listor jag hittade:
    About activating iPhone 3G with a wireless carrier
    [iPhone] Factory Unlocked 3G List (”Locked to Carrier” List) (update)

Iphone
    Member
    Post count: 158

Nå? Går det eller inte? Är jätte nyfiken efter priset på 16 gb i sånna fall? Asså är det värt att köpa en iphone 3 g så här sent eller ska man vänta på något bättre? Kommer det 32 gb snart eller?

Iphone
    Member

Nå? Går det eller inte? Är jätte nyfiken efter priset på 16 gb i sånna fall? Asså är det värt att köpa en iphone 3 g så här sent eller ska man vänta på något bättre? Kommer det 32 gb snart eller?

Iphone
    Member

Iphone
    Member

bump får man göra nu va?

Iphone
    Member

bump får man göra nu va?

Iphone
    Member

bump får man göra nu va?

jonasolof
    Member
    Post count: 3

Beskedet ovan om Belgien är fel. Dom säger visserligen så i butik men telefonerna är inte låsta till belgiska kort. Troligen order från Apple eller MObistar som är den operatör som än så länge säljer iphone i Belgien.

jonasolof
    Member

Beskedet ovan om Belgien är fel. Dom säger visserligen så i butik men telefonerna är inte låsta till belgiska kort. Troligen order från Apple eller MObistar som är den operatör som än så länge säljer iphone i Belgien.

jonasolof
    Member

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.