Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Köpa upplåst i4 med comviq
-
AuthorPosts
-
jag funderar på att köpa en upplåst och (antagligen jailbreakad, jag är rätt färsk på sånt här) i4.
jag undrar om den kommer funka med mitt svingamla comviq kontant kort (funkar det med comviq kontant överhuvudtaget?). kanske måste jag beställa ett nytt 3g kort från comviq först?
jag har en kompis som haft problem med sin i3g och conviq kontant. han har inte kunnat surfa mobilt utan bara på wifi eller genom sin uppkoppling hemma.jag är också lite sugen på tele2’s studentabbonemang med fri surf. nu kan jag inte längre hitta det på deras hemsida så jag vet inte om dom tog bort det kanske (nån som har en länk?).
men om det finns kvar, skulle det då funka på en upplåst i4 eller måste jag då köpa telefonen genom dom för att det ska funka?hoppas nån fattar vad jag menar. tack på förhand!
@monkey 76238 wrote:
jag funderar på att köpa en upplåst och (antagligen jailbreakad, jag är rätt färsk på sånt här) i4.
jag undrar om den kommer funka med mitt svingamla comviq kontant kort (funkar det med comviq kontant överhuvudtaget?). kanske måste jag beställa ett nytt 3g kort från comviq först?
jag har en kompis som haft problem med sin i3g och conviq kontant. han har inte kunnat surfa mobilt utan bara på wifi eller genom sin uppkoppling hemma.jag är också lite sugen på tele2’s studentabbonemang med fri surf. nu kan jag inte längre hitta det på deras hemsida så jag vet inte om dom tog bort det kanske (nån som har en länk?).
men om det finns kvar, skulle det då funka på en upplåst i4 eller måste jag då köpa telefonen genom dom för att det ska funka?hoppas nån fattar vad jag menar. tack på förhand!
Jailbreak och upplåsning uppdatering kräver att du sätter dig in i denna världen lite mer =) Men allafall så behöver du ett nytt sim för iphone 4 det är microsim tar nån vecka att få på tele2.
finns det nån skön guide du kan referera till?
jag skulle köpa den här luren genom en kompis som köper dom från nån snubbe. han säger till mig att det är bara att stoppa i kortet och köra typ. och att dom är upplåsta och klara.
vet inte riktigt vad det innebär eller om han snackar skit. är det nåt jag måste haxxa själv för att allt ska funka?@monkey 76243 wrote:
finns det nån skön guide du kan referera till?
jag skulle köpa den här luren genom en kompis som köper dom från nån snubbe. han säger till mig att det är bara att stoppa i kortet och köra typ. och att dom är upplåsta och klara.
vet inte riktigt vad det innebär eller om han snackar skit. är det nåt jag måste haxxa själv för att allt ska funka?Du måste som föregående talare säger, ha ett microsim-kort. Finns på comviq.se att beställa hem gratis.
Stoppa i microsim-kortet i telefonen sen och har du täckning så behöver du inte göra något mer.
Skulle du inte få täckning, så är telefonen inte olåst. Då är den låst till en operatör.
För att låsa upp måste du först jailbreaka, och sedan låsa upp med ultrasn0w.Du måste nog ha nytt kort i alla fal (micro sim)
Telefonen du köper är antingen olåst från början eller jb och upplåst med ultrasn0w.
Det är en stor skillnad framförallt i hur mycket du ska betala för telefonen.jag skulle betala 4500 för i4 32gig.
men ni påstår alltså att det funkar med comviq kompis så länge luren är breakad?vad säger ni om tele2’s student abonemang?
för 4500 så undrar jag om det är iPhone du får ?
Låter snarare som en kina kopia
Du kan använda alla kort och alla operatörer i en upplåst iPhone (spelar ingen roll om den är upplåst från fabrik eller jb och ultrasn0w)@monkey 76247 wrote:
jag skulle betala 4500 för i4 32gig.
men ni påstår alltså att det funkar med comviq kompis så länge luren är breakad?vad säger ni om tele2’s student abonemang?
Sålänge telefonen är upplåst genom operatör, eller är jailbreakad och upplåst med dev-teams verktyg, ultrasn0w.
Edit: Jag är väldigt skeptisk till att du kan få en iPhone 4 32GB för priset av 4500. Är ingen som säljer en ny telefon för så lite.
kina-kopia låter ju inge bra?
vad innebär det?vad är ett rimligt pris enligt er?
7000 och uppåt för 32GB 1 tusing mindre för 16GB och då snackar vi bra pris !
@monkey 76250 wrote:
kina-kopia låter ju inge bra?
vad innebär det?vad är ett rimligt pris enligt er?
iPhone 4 16GB – Nypris: 5899:-
iPhone 4 32GB – Nypris: 6899:-Om man går enligt tarifferna hos comviq.se.
Låter som 4500 kommer ge dig antingen en kopia, som suger balle.
Alternativt att priset är satt till 4500 för att få folk intresserade och göra en snabb affär pga billiga priset och blir utsatt för bedrägeri, att du inte får telefonen och pengarna du skicka ser du inte röken av.asså den här snubben är ingen riktig försäljare så du kan ju inte jämföra med comviq.se
han har väl kommit över ett antal iphones (förmodligen inte på laglig väg) och vill nu sälja bort dom så det fattar ju vilken idiot som helst att dom är billigare än comviqs priser om så är fallet.
det som oroar mig nu är att det är en dålig kopia som inte kommer fungera som den ska.
EDIT: jag kom på att min polare berättade att han sålde dom billigt för att han hade defekta grejer. asså alla lurar fungerar som dom ska men vissa kartonger är skadade och i vissa saknades det nån del. det betyder ju inte att det inte är kopior men kan det förklara det billiga priset?
Bara att ansluta den till itunes och se i fall den fungerar 🙂
Originalet har inte extra batterier, den kan ej ha 2 simkort iComviq är billig, om du tittar ute på blocket så ligger 16GB på 7-8 tusen för att det går inte att få tag på telefoner hos comviq (lång kö)
vet inte riktigt om vi menar samma sak här. är det lurar köpta genom comviq du snackar om?
ponera följande exempel: jag rånmördar leffe på hans i4 som är låst till nåt abonemang (säg 3 eller telia). jag låser sen upp/jailbreakar/whatever telefonen. jag köper sedan ett tele2-student (med medium surf-tillägg) abonemang, utan mobil (!), jag sätter i mitt nyinköpta simkort i leffes lur.
kommer det att funka?
Så länge leffes släkting inte anmäller telefonen stulen och imei nr spärras så funkar det. 🙂
Du blir medskylldig till dråp med 🙂@monkey 76253 wrote:
asså den här snubben är ingen riktig försäljare så du kan ju inte jämföra med comviq.se
han har väl kommit över ett antal iphones (förmodligen inte på laglig väg) och vill nu sälja bort dom så det fattar ju vilken idiot som helst att dom är billigare än comviqs priser om så är fallet.
Jag ber så himla mycket om ursäkt då att jag ens beblandade mig med denna tråd.
Att börja slänga skit på en som inte gjort dig något är bara ohövlig, då du indirekt kallar mig för en idiot.
Dra dit peppern växer.
sorry, jag menade verkligen inget illa mot dig personligen. jag är såklart väldigt tacksam för all hjälp jag kan få.
jag ber ödmjukt om förlåtelse.
Du får nog köpa en och uppdatera oss om hur det gick 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.