Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Tillbehör & reservdelar › Koppla iPhone till TV
-
AuthorPosts
-
Tänkte koppla iPhonen till en TV. Räcker det om man har en iphone AV kabel eller måste man ha en dockningsstation också?
Vad skiljer en komponentkabel från en kompositkabel och vilken av de rekommenderar ni?
Tyckte det verkade bli väldigt dyrt när jag tiitade på Apple store, så har ni något bra tips på någon adapter så länka gärna!
Nejdå ingen dockstation behövs:) Som du nämner är det bara en adapter så det ska du klara dig utan:)
AV-kabel med USB till iPod, Nano, Video, iPhone, iPhone 3G – teknikproffset
den har jag. :), fick den idag, men vet inte rikigt hur man ska göra, haha
Hej
Jag köpte apples komponent av kabel i dag men jag lyckas inte få nån signal ut från min iphone 3g till tv:n. Nåt man måste aktivera i sin iPhone för att det skall funka? Har letat men hittar inget. Kan tillägga att telefonen är kopplad till en Samsung LE40M86. Nån inställning på TV:n kanske?
Nån som har nåt tips?
//Ulf
Av nån konstig anledning så är det bara you tube som går att få ut på TV:n
Enligt appels beskrivning så ska man även kunna se foton via AV-kabeln
Jag tog för givet att man skulle kunnna se allt på TV:n menyer, spel etc
men så är det tydligen inte
Vad menar apple med bildspel? se nedan
så här skriver apple i sin beskrivning för kabeln:
Anslut en iPod till en TV med Apple Component AV-kabeln, samla dina vänner framför TV:n och njut av video eller bildspel tillsammans. Du kan också ansluta komponent-AV-kabeln till stereon eller strömförsörjda högtalare och fylla rummet med välljud.
Komponent-AV-kabeln ansluts till iPod eller Universal Dock med 30-stifts dockkontakten och till TV:n, hemmabiosystem eller stereon via komponentvideoportarna (Y, Pb och Pr) och de röda och vita analoga ljudportarna. Kabeln har också en USB-kontakt som du kan ansluta till en strömkälla, t.ex. en dator eller den medföljande USB-nätadaptern.
Anm: Komponentvideo ut till en TV stöds av iPod nano (tredje generationen) och iPod classic med upplösningen 480p eller 576p, och av iPod touch med upplösningen 480i eller 576i.
Bilden kopplas bara vidare till tvn,n om du ser på film lr har igång ett bildspel asså. Det finns dock en lösning om du har jailbreakat, installera screensplitr från cydia, så ser du hela rubbet (menyer och allt annat ;))
Nu funkar de utlovade funktionerna, jag trodde det räckte att öpnna en bild, fattade inte att man var tvungen att starta bildspelsfuntkionen för att det bli signal till TV:n
Skulle nu koppla min iphone till tv:n men när jag kopplar in så får jag ett felmeddelande att tillbehöret inte stöds av iphonen. Kan man komma runt det? Får bild och ljud till en början tills meddelandet kommer upp då försvinner bilden på tv:n och fortsätter på phonen.
@fredda-79 47092 wrote:
Skulle nu koppla min iphone till tv:n men när jag kopplar in så får jag ett felmeddelande att tillbehöret inte stöds av iphonen. Kan man komma runt det? Får bild och ljud till en början tills meddelandet kommer upp då försvinner bilden på tv:n och fortsätter på phonen.
Answers to random questions [iPhone Dev Team]
Notera att det står try så det fungerar inte för alla. Jag rekommenderar att backa detta command när du inte har användning för det!
@freebo 47093 wrote:
Answers to random questions [iPhone Dev Team]
Notera att det står try så det fungerar inte för alla. Jag rekommenderar att backa detta command när du inte har användning för det!
Vad kan hända om det blir fel här? Förstår att det alltid är en risk om man ändrar är det då något annat som slutar fungera?
@fredda-79 47095 wrote:
Vad kan hända om det blir fel här? Förstår att det alltid är en risk om man ändrar är det då något annat som slutar fungera?
Jag tror inte det händer ngt specifikt men precis som dev-team skriver “it’s probably there for a reason” 😛
okej har inte använt det programmet heller men får testa och se om jag fixar det. Tack Freebo sålänge. Du verkar ha koll på det mesta!
Visst är det tetta program jag ska köra?
“CommCenter in 3.1.2”smäller in en fråga här jag med
Om jag har hemmabio, kan jag då koppla in iphonen i den och få ljud med en AV-kabel (USB), eller måste det vara en från Apple för 400spänn? Blir det nån skillnad? Finns det nåt annat alternativ? 🙂
Det är sådan kabel jag har och jag har ljud men än ingen bild. Har/är på jobbet än idag… Ska kolla på det när jag kommer hem eller imorgon då det blir lite sen ikväll. Återkommer med resultat.
@fredda-79 47111 wrote:
okej har inte använt det programmet heller men får testa och se om jag fixar det. Tack Freebo sålänge. Du verkar ha koll på det mesta!
Visst är det tetta program jag ska köra?
“CommCenter in 3.1.2”Logga in i din iPhone via SSH och skriv följande kommando:
[PHP]/bin/launchctl unload -w /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.accessoryd.plist
[/PHP]svårare är det faktiskt inte
@freebo 47143 wrote:
Logga in i din iPhone via SSH och skriv följande kommando:
[PHP]/bin/launchctl unload -w /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.accessoryd.plist
[/PHP]svårare är det faktiskt inte
Har aldrig kört något program för att komma åt SSH. Vilket program ska jag köra?
Sorry men jag hittade det nu. för det går väl bra att köra med DiskAid. Får ta hem det när jag kommer hem. På jobbet är man ju låst till att inte lägga in program mm.
@fredda-79 47144 wrote:
Har aldrig kört något program för att komma åt SSH. Vilket program ska jag köra?
Installera OpenSSH via Cydia. Installera puTTY för Windows och hacka på.
Sedan är det detta som gäller:
okej jätte tack. Försöker med det du skriver.
@bozz 47141 wrote:
smäller in en fråga här jag med
Om jag har hemmabio, kan jag då koppla in iphonen i den och få ljud med en AV-kabel (USB), eller måste det vara en från Apple för 400spänn? Blir det nån skillnad? Finns det nåt annat alternativ? 🙂
Den lär säkerligen fungera med din 3G. Traderasladden är dock kompos(k)it vilket är 1970-tal och det vill du INTE ha. Leta efter ett komponentkablage [IMG]http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/1301/as-images.apple.com/is/image/AppleInc/MB128_AV1?wid=326&hei=326&fmt=jpeg&qlt=95&op_sharpen=0&resMode=bicub&op_usm=0.5,0.5,0,0&iccEmbed=0&layer=comp[/IMG]
@freebo 47172 wrote:
Den lär säkerligen fungera med din 3G. Traderasladden är dock kompos(k)it vilket är 1970-tal och det vill du INTE ha. Leta efter ett komponentkablage http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/1301/as-images.apple.com/is/image/AppleInc/MB128_AV1?wid=326&hei=326&fmt=jpeg&qlt=95&op_sharpen=0&resMode=bicub&op_usm=0.5,0.5,0,0&iccEmbed=0&layer=comp
Så var hittar man en videosladd till iPhone med komponentkabel då?
@freebo 47145 wrote:
Installera OpenSSH via Cydia. Installera puTTY för Windows och hacka på.
Sedan är det detta som gäller:
Får inte igång detta. Jag måste nog vara dum för jag kan inte ens logga in iphonen.. Laddat ner puTTY till pc och openSSH till iphonen. Hur får man det sen att synka? Vad ska man fylla i i puTTY programet?
Sorry om jag “snor” tråden för en fråga.
Med videosladd, kan man bara se filmer via ipodfunktionen, eller kan man bläddra bland de man själv gjort (i en 3G S)? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.