Köpråd – Hörlurar

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Member
    Post count: 49

Tjena, jag har ett par Creative EP-630 som jag är väldigt nöjd med. Bra ljud och bra bas. Men det är ju ingen mick på dessa hörlurar. Känner ju hur smidigt det är när man tar hörlurarna som följde med till iphonen då man kan justera volymen, hålla inne svarsknappen för att aktivera röstfunktionen och såklart, man slipper ta upp telefonen varje gång det ringer MEN ljudet i dessa lurar är ju katastrofalt dåligt.

Nu vill jag ha ett par hörlurar med bra ljud, mick och en “svarsknapp” (som man accepterar samtal med samt håller inne för att aktivera röstfunktionen). Skulle också vara ett plus om det fanns volymreglage på sladden med. Vill inte betala allt för mycket, har hittat en precis likadan creativelur som jag har idag fast med mick, den heter EP-630i och ligger på runt 400 kr.

Är detta den bästa hörluren jag kan få för det priset? Finns det andra ni kan tipsa om? Glöm ej att skriva om de har mick, svarsknapp och volymreglage.

plutonium
    Member
    Post count: 34

Jag gjorde som sådant att jag tog själv öron delen på de lurarna jag gillar, och lödde dit dom på iphonens orginal hörlurar.

fredda-79
    Member
    Post count: 181

Jag köpte en som går från iphonen och slutar med mic sedan kan man där koppla in de lurar man själv vill.

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@plutonium 58247 wrote:

Jag gjorde som sådant att jag tog själv öron delen på de lurarna jag gillar, och lödde dit dom på iphonens orginal hörlurar.

Snyggt!!! Kan du lägga upp en bild på hur de ser ut nu?

Deks
    Member
    Post count: 119

köpte ett par V-Moda Vibe Duo Chrome Earphones iPhone Mic Skullcandy på ebay från usa , billigt som fan , tog typ 2 veckor för dom att komma hit , och har aldrig vart med om bättre högtalare till en telefon , älskar dom verkligen o billiga som fan när man köper dom i usa.

Zike
    Member
    Post count: 571

Teknikmagasinet har creative ep630i (i för iPhone) dessa är preis som dom trådskaparen har men med mic!

Enda problemet jag har med dessa är attkabeln är av plast och den blir väldigt stel i kallt väder.

K-mountain
    Member
    Post count: 200

@plutonium 58247 wrote:

Awsome! 😉
    En guide till hur kanske? Eller om du vill maila/PM mig om hur man gör det? Vore ju bra att kunna göra en sån grej! :rolleyes:

plutonium
    Member
    Post count: 34

Jag gillar Ericssons hörlurar, det är bra ljud och dom är billiga. Ca 90 kr.

Så här gjorde jag. Som ni ser så har jag tejpat, jag hade ingen lim hemma.

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@deks 58376 wrote:

köpte ett par V-Moda Vibe Duo Chrome Earphones iPhone Mic Skullcandy på ebay från usa , billigt som fan , tog typ 2 veckor för dom att komma hit , och har aldrig vart med om bättre högtalare till en telefon , älskar dom verkligen o billiga som fan när man köper dom i usa.

Kan tyvärr säga att de suger brutalt i kvalite.. Om drygt halvåret så kommer du att torska ljudet i ena pluppen och sen tar det inte lång tid tills den andra dör.. Har jobbat igenom 3st (Via garanti som tur va) och ljudmässigt var de bra men kvaliten sög.. Nu har jag några lurar från TM för 100kr (Dock utan mic) och de är guld!

Pzych0
    Member
    Post count: 220

Denna tråd ser ganska död ut, men jag rekommenderar “Koss iPorta Pro” . Grymt ljud med headset funktion! 🙂

Cophe
    Member
    Post count: 1079

För er som känner att ekonomin räcker till, så rekommenderar jag dessa.

Beats by Dr. Dre Tour ControlTalk In-Ear-hörlurar från Monster – Apple Store (Sverige)

Obeskrivligt ljud!

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Muzx® Extra – MZX406 – Headphones at Altec Lansing

Dessa skall inhandlas denna månad!

Har läst att de ska ha bra bass och att micen funkar precis som de man får med till telefonen från början!

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.