Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Köpt beg iPhone 3G, hur ska jag uppdatera (Jailbreaka)?
-
AuthorPosts
-
edit: Råkade posta i lite fel forum tror jag…
Tjena!
Har precis köpt en iphone 3g 16gb begagnad (1 mån gammal, inte använd :P) men är lite osäker på vad jag borde göra… Telefonen är inte uppgraderad alls. Jag ser några alternativ jag kan göra, men vet inte riktigt vad som är rätt.- Köpa RebelSim och uppdatera till 2.2?
- Köpa RebelSim och inte uppdatera?
- Köpa RebelSim och jailbreaka?
- Köpa RebelSim och uppdatera till 2.2 utan att uppdatera basebandet?
Det kanske finns annat än RebelSim att rekommendera? Har ett ganska fördelaktigt tele2 abbonemang som jag helst inte vill byta… men jag har hört att många har strul med RebelSim+Tele2, eller 3G i övrigt. Är detta helt random eller finns det nån säkerhet i att man kan få igång 3G med RebelSim? Har inte så höga krav på hastigthet när det kommer till 3G, vill mest ha möjligheten när jag inte har wifi tillgängligt.
Tack!
mvh
Dave
Val 2, 3 samt 4 är tänkbara 🙂
Alternativ till Rebelsim: iSmartphone, Gevey 3G, TurboSIM, etc. ^^
Just Tele2 och simproxy (Rebelsim, ismartphone etc.) funkar inte så bra som man kanske skulle vilja. Jag har alltid en fast och bra uppkoppling på GSM-nätet (med tillhörande GPRS) men 3G strular lite.
Personligen hoppas jag på att DevTeam ska släppa deras soft unlock snart 😛
Hoppas det hjälper dig i din jakt på evig lycka! 😉
Just Tele2 och simproxy (Rebelsim, ismartphone etc.) funkar inte så bra som man kanske skulle vilja. Jag har alltid en fast och bra uppkoppling på GSM-nätet (med tillhörande GPRS) men 3G strular lite.
tack!
blir nog till att beställa ett rebelsim iaf, kanske chillar med att uppdatera den på ett tag och hoppas på att dev team kommer med en soft unlock snart… 🙂tack!
blir nog till att beställa ett rebelsim iaf, kanske chillar med att uppdatera den på ett tag och hoppas på att dev team kommer med en soft unlock snart… 🙂tack!
blir nog till att beställa ett rebelsim iaf, kanske chillar med att uppdatera den på ett tag och hoppas på att dev team kommer med en soft unlock snart… 🙂 -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.