Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Köpt en AT&T Iphone 4 från USA
-
AuthorPosts
-
Via ebay blev de ett billigt köp av en ny inplastad Iphone 4. Efter att ha läst runt lite här blev jag dock bekymmrad över att de kommer uppstå problem, så min fråga är.
När jag får telefonen och packar upp den samt startar den för första gången, kommer jag då behöva aktivera den med ett AT&T simkort för att den överhuvudtaget skall starta? Läst att de finns speciella simkort som lurar att aktivera den för de är ju inte varje dag man har ett AT&T liggandes o byrålådan, men behövs verkligen dessa nu eller finns de sätt att kringå de?
Om man kommer in i telefonen först kan man ju jailbreaka den o hacktivera via nån guide, så då är det ju inga problem, jag tänker mer om man är helt fast innan man simkorts-aktiverat den.Tack för svar
Du är nog helt fast i innan du aktiverat den med simkort
Vi har sk aktiveringskort för 199:-bara att ha at&t kortet i telefonen och plugga in i datan. sen e det klart 🙂
Får väl pröjsa för ett sådant då! När jag ändå är här, vad är de för något jag hört om att vissa Iphone 4 skall krångla så in i helvete när man använder tele2/`comviq’s simkort? Gäller de dom man jailbreakat eller är de generellt? Och är de bara en myt eller är de faktiskt ett problem?
En annan sak jag kom och tänka på. Jag antar att telefonen är installerad med 4.0.1, kan jag fortfarande aktivera simkortet via itunes även ifall jag inte uppgraderar till 4.0.2 första gången man startar den?
Du kan aktivera telefonen, men du är beroende av jb för att använda annat kort i den
vad menas med “efter godkänd betalning?” på erat simkort? måste man betala när man aktiverar den?
Vi har flera betalnings alternativ, och “Efter godkänd betalning får du tillgång till att ladda ner instruktuiner för aktivering.” Betyder helt enkelt att efter att vi mottagit din betalning så kommer du kunna ladda ned instruktionen för hur du går till vägar. Om du betalar med kort, så är betalningen godkännd automatiskt, vid BG betalning så är den gödkänd först när pengarna är bokförda på vårt konto, och vid faktura betalning, är den godkänd först när vi får OK från kreditupplysningen.
@remixxan 74647 wrote:
Får väl pröjsa för ett sådant då! När jag ändå är här, vad är de för något jag hört om att vissa Iphone 4 skall krångla så in i helvete när man använder tele2/`comviq’s simkort? Gäller de dom man jailbreakat eller är de generellt? Och är de bara en myt eller är de faktiskt ett problem?
min krånglar inte.. har jailbreakat o kör me comviq…. helt super..
Jag köpte ett AT&T kort för 33 kr INKL FRAKT! Så köp inte dom för 199 kr när du kan få så mycket billigare från eBay istället. Tog 5 arbetsdagar innan jag fick det från USA.
nimren hur beställde du at&t sim kort från ebay? hittar bara frakt till usa och canada..
mvh André
Annars finns ju detta: DealExtreme: $5.80 Universal Activation Sim Card for iPhone 2G/3G/3GS/4
Bäst är att köpa via Ebay! Snabbt och billigt och det funkar… Frakten kostar maximal 3 dollar och kortet från 1 dollar till 10.
Ex på sök:
at t sim card iphone 4 items – Get great deals on Cell Phones PDAs items on eBay.com!@soulz 75412 wrote:
nimren hur beställde du at&t sim kort från ebay? hittar bara frakt till usa och canada..
mvh André
Jag köpte från den här snubben.
Jag har läst att Apple har ändrat aktiveringsprocessen för Iphone 4 som är köpta i US och som ska aktiveras för första gången. Man måste nu aktiveras med köparens zip code / social nr/ bill code osv. Efter det kan man använda test card / activation card. Kan någon bekräfta detta med en ny Iphone 4?
@curtacon 75581 wrote:
Jag har läst att Apple har ändrat aktiveringsprocessen för Iphone 4 som är köpta i US och som ska aktiveras för första gången. Man måste nu aktiveras med köparens zip code / social nr/ bill code osv. Efter det kan man använda test card / activation card. Kan någon bekräfta detta med en ny Iphone 4?
Låter märkligt. Har du källa på det?
@nimren 75588 wrote:
Låter märkligt. Har du källa på det?
Apple – Support – Discussions – Emergency: Help activating a New In Box …
funkar det verkligen att komma åt iphonen när man satt i at&t kortet? jag har inget annat val än att skaffa ett eftersom min är låst till at&t och jag har updaterat till 3.1.3 “va klantig” hur ska jag göra efter jag kommit åt telefonen? jailbreaka på nytt och låsa upp så jag kommer åt mitt tele2
ser på detta at&t kort: BRAND NEW AT&T/CINGULAR 3G 64K SIM CARD – eBay (item 320569378191 end time Aug-30-10 12:24:20 PDT)
tacksam för svar
/Andre@curtacon 75581 wrote:
Gäller enbart om du aktiverar med AT&T kort gäller ej för våra aktiveringskort.
Finns nu i klippt version till iPhone 4@soulz 76101 wrote:
funkar det verkligen att komma åt iphonen när man satt i at&t kortet? jag har inget annat val än att skaffa ett eftersom min är låst till at&t och jag har updaterat till 3.1.3 “va klantig” hur ska jag göra efter jag kommit åt telefonen? jailbreaka på nytt och låsa upp så jag kommer åt mitt tele2
ser på detta at&t kort: BRAND NEW AT&T/CINGULAR 3G 64K SIM CARD – eBay (item 320569378191 end time Aug-30-10 12:24:20 PDT)
tacksam för svar
/AndreOm du har sshsparade till 3.1.2 eller 4.0 så kan du använda pwn tool från devteam för att göra en custom fil som är hacktiverad. Om du ska använda 3.1.3 så får du använda spirit som kräver att telefonen är aktiverad.
Jag har aldrig använt sn0wbreze så jag vet inte vad den kan och inte kan men kan vara värt att kolla upp det med.
Annars så få du antingen skaffa AT&T kort eller köpa aktveringskort för iPhone 3G 3GS
har beställt ett at&t kort nu iaf, har inte sparat ssh i cydia så antar jag får göra allt från start. du menar att när jag kommit in på telefonen via itunes så ska jag jailbreaka igen med spirit och sedan låsa upp?
/André
Bara för att klargöra..
Du sitter nu på fw 3.1.3 det står connect to iTunes to Activate
Telefonen är låst till AT&TOm ovanstående stämmer så kommer du kunna sätta i dit AT&T kort ansluta till iTunes för att aktivera.
Ansluta telefonen til w-lan öppna jailbreakme.com och jb telefonen.
Sedan ska du installera ultrasn0w i cydia.
Sätt i Tele2 och kör.. 🙂riktigt nice och bra beskrivet! den har legat i nattbordet i snart 4 månader dags och damma av den lite 🙂 skulle ta runt 7 dagar att få det, den som väntar på något gott…
tack för hjälpen!
Vet någon om när Apple började sälja Iphone 4 med 4.02 förinstallerat? Har en Iphone 4 från USA som köptes för 10 dagar sen. Har svenska återförsäljare börjat sälja I4 med 4.02?
hej har fått mitt at&t simkort men står fortfarande no sim card installed, insert a valid sim card with ni pin lock to activate iphone…. vad göra? den är uppdaterad till 3.1.3 av misstad
/André
@soulz 76908 wrote:
hej har fått mitt at&t simkort men står fortfarande no sim card installed, insert a valid sim card with ni pin lock to activate iphone…. vad göra? den är uppdaterad till 3.1.3 av misstad
/André
Helt 100% säker på att den är låst till at&t?
Vad har telen för modelnamn? Så kan man kika upp vilken den egentligen är låst till.den är låst till at&t precis pratat med säljaren, får upp recovery mode på itunes nu ska jag köra en custom firmware 3.1.3 iphone 3gs som är färdig från nätet? var får man tag på det isf…
har 3.1.3 på den nu.
/André@soulz 76911 wrote:
den är låst till at&t precis pratat med säljaren, får upp recovery mode på itunes nu ska jag köra en custom firmware 3.1.3 iphone 3gs som är färdig från nätet? var får man tag på det isf…
har 3.1.3 på den nu.
/AndréGooglade på custom ipsw 3.1.3, svårare än så var det inte…
Download iPhone Custom Firmware 3.1.3 (IPSW) | iPhoneHeat@soulz 76101 wrote:
tacksam för svar
/AndreNär uppdaterade du till 3.1.3 ? måste vara länge sen? är du säker på att du inte uppdaterade till 4.0.2 ?
Din telefon måste ha varit jailbreakad innan, chansen är stor att den har ssh i alla fall för den mjukvaran lå i den innan.Jag kan i alla fall inte hjälpa dig nåt vidare utan att ha fått följande klart för mig, jag får inte ihop det annars 🙂
tog hem custom firmware 3.1.3 men stog det inte va stöd för det antar jag måste ha 3.1.2? tar hem de filerna nu iaf, har inte nyare kan jag lova va över 4 månader sedan detta hände. min telefon va jailbreakad innan ja
Följ den här guiden och använd hacktiverad 3.1.2
Säkra din iPhone för framtida nergraderingar av firmware | iMedia
Börja vid steget där du ska ändra hostsfilen
Högerklicka på anteckningar i startmeny och välj kör som administrator.
Arkiv, öppna och leta reda på hosts filen och redigera enligt guiden.står att det inte stöds när jag kör recovery med iPhone1_2_3.1.3_7E18_Hacktivated, måste jag ha en mac? anväder pc men stog inget om det… får upp “error 1600” enheten kunde inte återställas
har inte det sparat nej tror faktiskt jag har 3.1.2 så länge sen det hände…
Har du inte sparat SHSH-filen för den firmware du försöker återställa får du felmeddelande av iTunes helt enkelt, för de signerar inte sådana gamla firmware. Detta gäller 3GS/iPhone4.
tror inte jag har sparat ssh till någon firmwire, hade den vanliga versionen när iphone 3gs släpptes antar det va 3.0.1?
muffins du nämnde något om telefons modellnamn var hittar jag det?Hej,
fick min iPhone 4 för en vecka sen, beställd från ebay. Har inte kunnat använda den i och med att aktivering inte fungerar med at&t-simkort eftersom Postal Zip Code och 4 sista siffrorna i Social Security Number behövs. Beställde då ett PhoneBook-simkort, exakt ett sådant som iPhoneReservdelar.se här beskriver, men får bara fram från iTunes att det är ett icke godkänt simkort.
Kan man kanske använda sig av ett annat at&t-simkort som man beställer eller kan det vara så att min iPhone har programvara 4.0.2 och därmed inte går att aktivera i dagsläget?Tacksam för svar
@digidice 76965 wrote:
Hej,
fick min iPhone 4 för en vecka sen, beställd från ebay. Har inte kunnat använda den i och med att aktivering inte fungerar med at&t-simkort eftersom Postal Zip Code och 4 sista siffrorna i Social Security Number behövs. Beställde då ett PhoneBook-simkort, exakt ett sådant som iPhoneReservdelar.se här beskriver, men får bara fram från iTunes att det är ett icke godkänt simkort.
Kan man kanske använda sig av ett annat at&t-simkort som man beställer eller kan det vara så att min iPhone har programvara 4.0.2 och därmed inte går att aktivera i dagsläget?Tacksam för svar
Vilken firmware (4.0 / 4.0.1 / 4.0.2 exempelvis) spelar ingen roll när det kommer till aktivering.
Om du köpt kortet av iPhoneReservdelar.se så ta kontakt med dom så får du säkert all hjälp du behöver :).Självklart kan du använda dig utav ett annat at&t-kort om du så vill.
Men problemet kommer kvarstå: Du kommer behöva de uppgifter du beskrev.Tackar för snabbt svar!
När jag beställde mitt PhoneBook-simkort hade de ännu inte fått in dem hos iphonereservdelar så jag beställde alltför dyrt från USA. Fick ett normal-size-simkort med den större kontaktytan. Klippte till kortet mycket noggrant men det fungerar som sagt inte.
Är det skillnad på micro-simkort och normalstora simkort från PhonebookCard-tillverkaren “Dits”, mer än fysisk storleksskillnad?Vilka kort fungerar garanterat, nu när mitt kort från Dits inte fungerar?
Snabb leverans för ett nytt fungerande kort är välkommet.Mvh
Vi har i lager nu och det är ingen skillnad förutom storleken, så du klippte nog fel
@digidice 76965 wrote:
Hej,
Har läst på flera andra forum att man inte kommer förbi det där med Postal Zip Code och SSN. Vet inte om de nya aktiveringskorten fixar det men de som drabbade av det fick be säljaren om uppgifterna.
“Well, by checking the screenshots provided. I think this problem is only if you buy the iPhones from apple online store ( with contract , since you can’t buy without a contract online ).
Other iPhones that were bought from Apple Stores without a contract shouldn’t have that problem.The problem only affects AT&T phones tied to a plan which turned delinquent. It affects not only iphone 4’s but also 3G and 3Gs. You won’t know if your AT&T unit has problems until after you restored the FW and try to activate it. As of the moment there is no solution to it.”
Apple iphone can not be activated directly like it use too – GSM-Forum
AT&T iPhone 4 strange activation problem – Page 4 – GSM-Forum
Hej igen!
Jag har försökt aktivera min iPhone 4 med ytterligare ett aktiveringssimkort och även varit på HomeMedia i Göteborg där de har aktiverat många iPhone 4 men inte heller de lyckades inte med att aktivera min telefon. Vill bara få igång telefonen nu och jag brukar egentligen vara bra på sådana här saker men inte den här gången…Till iphonereservdelar: Tänker att jag beställer simkort från er för att testa dem med, men om inte heller de fungerar, har ni någon annan lösning i så fall?, och är det möjligt att i så fall returnera kortet?
Mvh
Tyvärr, så är det så att personen som har köpt telefonen måste ge dig postnr samt sit personnr för att du ska aktivera telefonen. AT&T har detta system för telefoner där man förlänger sitt abbonemang.
Det finns idag inget som du kan göra för att kringå det där.
Kontakta AT&T ? fast tror inte att de blir så hjälpsamma.
Du kan hoppas på att nästa JB kommer med hacktivering, bara då kan du aktivera telefonen. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.