Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › köpt iPhone 3G från UK, ingen mottagning men fungerande 3G
-
AuthorPosts
-
Skumt problem. Fick hem telefonen igår och då fanns ultrasnow 0.6 inlagd. Uppdaterade till senaste och startade om telefonen. Fungerade klockrent fram till imorses då det bara står “söker…” . 3G-nätet fungerar fint och jag kan surfa på det.
Vad jag gjort;
Startat om telefonen ett antal gånger, samma resultat.
Testat switcha airplane mode av/på ett antal gånger, samma resultat.
Stängt av 3G, samma resultat.
Valt operatör manuellt, ingen skillnad.
Kontrollerat att ingen ultrasnow-bin ligger kvar i /usr/bin
ominstallerat / avinstallerat ultrasnow och lagt på igen.Under nätverk -> om står det “Telefonen tillåts ej”. Vad innebär detta? Verkar mystiskt.
Har telia kontantkort för övrigt. Nytt simkort (2 veckor gammalt).
Vet ej hur telefonen installerades eller hur den jailbreakades då säljaren gjorde detta.
Tror det stod att Ultrasnow 0.6 låg inlagd när jag fick den men uppdaterade som sagt till 0.91-1
Har snackat med säljaren som har gått med på att jag skickar tillbaka den ifall inget annat funkar.
Tips?Ominstallerade med pwnagetool + ultrasnow. Verkar funka nu. får se hur länge …
@foppatoffel 38708 wrote:
Fungerar de inte så stäng av 3g, sen en re-spring sen på med 3gn igen och sen en reboot. Mitt klabba igår efter 2 månaders fungerande iphone och gjorde detta, nu funkar de igen ^^
Idag hände samma sak, kan tillägga att igår slutade 3G/gprs att fungera men tänkte inte så mycket mer på det då jag i dagarna kommer få nya Halebop-kortet/abonnemanget. Idag mecklade jag med 3G-inställningarna (av/på) för att se om jag kunde få igång dataabonnemanget. Nu får jag in 3G/gprs men kan alltså inte ringa. *suck* fler tips?
orkar inte mecka med upplåsning o sånt här längre, någon som vill byta sin 2G 16Gb mot min 3G 8GB
?ominstallerade med redsnow 0.8 och ultrasnow, samma problem efter det
Nu funkar det igen och har full mottagning. Det enda jag gjorde sen senaste posten var att avinstallera och installera Ultrasnow igen. Är jag den enda med dessa problem?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.