Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Köpt iphone från tre!
-
AuthorPosts
-
Hejsan! min far kom hem igår med iPhone 3GS 16GB till mig, han köpte den från tre och då undrar jag lite spontant om tre funkar bra? eller om det bara är skit som jag har hört att det är.
men jag vet inte om det är så, så jag tänkte om ni visste bättre?
@hampfred 46669 wrote:
Hejsan! min far kom hem igår med iPhone 3GS 16GB till mig, han köpte den från tre och då undrar jag lite spontant om tre funkar bra? eller om det bara är skit som jag har hört att det är.
Beror väl på.
Hur är täckningen där du vistas?
Menar du bra med samtal?
Menar du bra med datatrafik?
Menar du bra med deras kundsupport?
Menar du bra med deras priser?du lär vara lite specifik om vad du menar.
Jag ser inge fel på 3 som operatör.
Bara en sak som är negativ, och det är att de kör enbart på 3G täckning. Så råkar du vistas där det inte finns 3G täckning så övergår det inte till gsm-nätet, utan du förblir utan täckning.@muffins 46673 wrote:
Beror väl på.
Menar du bra med samtal?
Bara en sak som är negativ, och det är att de kör enbart på 3G täckning. Så råkar du vistas där det inte finns 3G täckning så övergår det inte till gsm-nätet, utan du förblir utan täckning.Tänkte mer Täckning, datatrafik har jag hört är mycket bra, blev väldigt besviken när det är som du säger, att den inte går över på gsm-nätet..
och sen priser vet jag redan att det är hyffsat billigt.@muffins 46673 wrote:
Beror väl på.
Menar du bra med samtal?
Bara en sak som är negativ, och det är att de kör enbart på 3G täckning. Så råkar du vistas där det inte finns 3G täckning så övergår det inte till gsm-nätet, utan du förblir utan täckning.Jag tror han menade lite mer hur det fungerar överlag.
haha
@hampfred 46669 wrote:
De flesta som jag känner med 3 abbonemang är väldigt nöjda med den, de säger att den har bättre mottagning än Tele2. Men som sagt beror det väl på från område till område, i överlag ska det inte vara några problem med 3.
Här kan du se hur deras täckning ser ut iaf: Sök täckning
Såg nu även på tre`s hemsida att ibland så kan de köras på 2G, med roamingavtal från telenor. Nu vet jag inte vad/om det kostar för slutkund.
@ponyboy 46679 wrote:
De flesta som jag känner med 3 abbonemang är väldigt nöjda med den, de säger att den har bättre mottagning än Tele2. Men som sagt beror det väl på från område till område men i överlag ska det inte vara några problem med 3.
Jag köpte min iPhone hos Tre i syfte att genast betala för en upplåsning. Under den vecka jag tvingades använda deras skitnät övertygades iaf jag om att detta måste vara ett skämt. Om Tre saknar täckning på centrala platser i Sthlm där Telia/Telenor ligger på 75% på 3G-nätet vill jag inte ens försöka använda den utanför storstäder… No Carrier var melodin.
Maken till sämre täckning har jag inte sett sedan jag av misstag lyckades låsa min första 3G till AT&T!
Har köpt precis samma telefon nyligen, jag uppgraderar från min gammla iPhone 2g 8gb med tele2. Vill gärna höra mer åsikter o
tre’s nät? MVHja har tre och ja tycker det funkar bra. Inga problem med täckning för min del och jag bor i en liten stad i småland.
Jag har haft Tre i 4 år nu. Har än så länge inte haft någon anledning att byta operatör. Skulle tro att tre och telia ligger ganska lika i täckning.
Jag tycker Tre är bra.
Bor i mellersta Sverige och relativt nära storstan, har inte haft några problem.
Bra fart i 3G internet har jag också.
Har tre, Tre är bra dock inte för mig, av andra anledningar,
Täckningen är inte på samma nivå som telias, Fungerar så länge du inte bor längst uppe i kiruna, Ser inga problem förutom att de är bra på att dölja priser på funktioner, så akta er@yseller 46871 wrote:
Har tre, Tre är bra dock inte för mig, av andra anledningar,
Täckningen är inte på samma nivå som telias, Fungerar så länge du inte bor längst uppe i kiruna, Ser inga problem förutom att de är bra på att dölja priser på funktioner, så akta erFungerar inte 3 mil söder om Göteborg kan jag upplysa om. Där jag bor.. Helt dött sen de slutade med 2G roaming mot Telenor. Så min sambo som hade 3 kunde helt plötsligt en dag inte ringa längre pga ingen täckning. Hon ringde till 3 och felanmälde och efter några dagar fick hon svaret att “vi har avslutat sammarbetet med Telenor och deras 2G roaming” .. Hon hade då skaffat sig sitt 3 abb för ca 2 månader sedan med en bindningstid på 12mån… Hon var INTE glad på 3 att de inte hade upplyst henne om detta…
Till slut efter många telefonsamtal till 3 och några veckors förhandlingar fick hon sitt abb hos 3 hävt….
Nu är det telenor som gäller 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.